obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Caiway Glasvezel vragen en vergelijk
Highway
Maar eens een paar uurtjes lopen vergelijken op caiway.nl en twentestaptover.nl.
Een kosten vergelijk, zie bijlage, gemaakt en nu denk ik sterk aan het caiway 100/100 glasvezel pakket.
Even uitgegaan van 5 jaar abonnee.

Fiber.nl is geen optie in mijn ogen. Ik verwacht aanloop problemen. De snelheidsverdubbelaar blijft een gok en er zijn veel klachten over fiber.nl te vinden.

Bij zo'n 100/100 pakket van caiway is geen interactieve tv-ontvanger tegen extra huurprijs mogelijk. Dat is geen ramp.
Bij alle glasvezel pakketten zit een HD-ontvanger*

Quote

*Digitale televisie via de coax-kabel is inbegrepen in het abonnementstarief. Bestaande klanten ontvangen de HD-ontvanger alleen als deze nog niet eerder is verstrekt.


Even ter bevestiging, die HD-ontvanger wordt dus aangesloten op de kabel. Juist?
Wat voor merk en type is die HD-ontvanger?

Laat maar, gevonden. Het is een Humax IRHD-5300C. En dus voor de kabel
IRHD-5300C



Is na het jaarcontract wel maandelijkse opzegging mogelijk?
Highway voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Highway op 24 november 2014, 21:20
Handtekening
Wink
 
Migow
Dat is een humax box en gewoon via de coax. Wil je opnemen met die hd box betaal je volgens mij 3,50 per maand extra. (Ff uit me hoofd humax 5050c) en na het jaar per maand opzegbaar. Mocht je een ander pakket nemen dan geldt wel weer een jaar. Stel dus nu neem je g100 dan zit je er een jaar aan vast. Wil je over 5 maanden upgraden ga je weer jaarcontract aan.
 
Highway
Bedankt, ondertussen al info over die humax gevonden en mijn eerste post geupdate.

Een afweging om toch nog even kabel bij Caiway af te nemen is het volgende. Afwachten hoe het NIET caiway aanbod op de glasvezel zich ontwikkeld. Storing/prijs/snelheid/pakketten.
Met kabel in elk geval het voordeel maandelijks op te zeggen direct al na de overstap.
Handtekening
Wink
 
Migow
Tjaa dat is een afweging, maar de andere aanbieders via glasvezel zullen niet goedkoper zijn dan caiway. En het grote voordeel wat caiway blijft houden is tv via de coax wat je blijft houden. En ik heb nu ruim 1 jaar glasvezel en de snelheid wordt altijd gehaald en superstabiel, maar dat is mijn ervaring. Ik zie ook dat je ci module hebt en die kun je ook gewoon blijven gebruiken als je extra zenderpakket zou willen nemen.
 
Highway
Of er komt nog 17 euro bij voor een kabel aansluiting als je b.v. fiber.nl neemt.

Hoe heeft de glasvezel snelheid zich de afgelopen tijd bij caiway ontwikkeld? Is dat al eens "spontaan" opgehoogd?
Handtekening
Wink
 
Migow
Yep eerst had je 75/75. En 150/150 en 300/300 ikzelf heb 150/150 en toen kreeg je nog een entone iptv decoder erbij. Dus ik heb interactieve tv (wat nu 5.00 extra kost) in feite gratis. Nu heb je voor die prijs 200/200 zonder entone of je betaald 5.00 meer. Blijf zo lang mogelijk me huidige pakket gebruiken. Snelheid genoeg Smile
 
Bordewolf

Quote

Highway schreef:

Of er komt nog 17 euro bij voor een kabel aansluiting als je b.v. fiber.nl neemt.

Hoe heeft de glasvezel snelheid zich de afgelopen tijd bij caiway ontwikkeld? Is dat al eens "spontaan" opgehoogd?


Dit is precies het voordeel dat Caiway heeft. Een belachelijk voordeel. Bij Reggefiber kan iedere provider zijn eigen COAX-aansluiting meeleveren, simpelweg omdat daar een glas naar COAX mogelijkheid is ingebouwd.
CIF heeft dat bewust niet gedaan om zo Caiway te bevoordelen.

Dit voordeel zal verdwijnen wanneer de CI+1.4 modules op de markt komen.
 
Migow
Dat duurt nog wel even voordat deze op de markt komt. En dan moet je ook maar meteen een geschikte tv erbij kopen. Dus voorlopig is dat niet aan de orde.
 
Highway
Ik heb via het contactformulier nog een vraag gesteld aan Webcare.
Ik ging er van uit dat met glasvezel het standaard basis tvpakket zou gelden. Van de week las ik echter in de plaatselijke krant dat ook voor glasvezel het tv pakket van Cogas zou gelden.

Om dit helder te krijgen dus de vraag aan webcare gesteld.
Antwoord:

Quote

In uw gebied worden twee soorten tv pakketten aangeboden. Via de glasvezel maakt u het gebruik van het standaard basis pakket van Caiway. Via de aansluiting via de COAX ( voormalige COGAS aansluiting ) kunt u het standaard tv pakket van Cogas ontvangen.
Handtekening
Wink
 
Highway
@Roberto door jouw opmerking besef ik dat het gegeven antwoord van webcare fout is en dat het bericht hier in de krant klopte.

Ik bedenk me dat ook met glasvezel ik wel het cogaspakket krijg, want de tv komt immers over de kabel binnen. Je krijgt hiervoor een Humax ontvanger.

Ik heb specifiek naar het G100 pakket gevraagd. Daar zit geen interactieve tv-ontvanger bij waarmee je misschien ook tv zenders via glasvezel kan ontvangen.

@Roberto, wanneer kun je dan tussen 2 pakketten switchen?
Handtekening
Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway Glasvezel vragen en vergelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie