obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Onderwerp afdrukken
Analoge radio storing (het is weer zover)
Cees

Quote

jj1987 schreef:

Weer dezelfde zenders weg sinds vanmiddag!! Harma maar weer eens gemaild. Weer een draadje los denk ik daar in dat tochtige kopstation hier in t dorp.
Hopen dat Caiway, Schuuring weer aanstuurt om de zenders weer op de kabel te krijgen. En er ook eens een definitieve oplossing komt. Ze lossen het wel weer snel op, maar je zit toch al snel 3 dagen zonder radio. En aangezien ik de hele dag 538 aan heb staan is het toch vervelend.
Ook knippert de stereo indicatie op de tuner nog steeds, en dit probleem is nu al dik een jaar gaande...
Heb er een filmpje van gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=_EkPQeVqUzE
Ben benieuwd...


Hier ook geen Veronica, Radio 10 en Radio 538. Maar de RDS van NPO zenders doen het nu wel goed.
 
jj1987
Hallo Cees,
Klopt! Hier een overzicht van wat er scheelt!

Ben maar eens een grootschalige test gaan doen en tot onderstaande conclusie gekomen:
(op 4 adressen getest).

Classic FM - 91.1 MHz is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
WDR 4 - 93.4 MHz is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
MNM - 95.6 MHz is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
Radio Veronica - 97.6 MHz - is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
Radio 10 Gold - 99.4 is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
Radio 538 - 102.4 MHz Zender heeft weken lang gesist en gekraakt, en is nu compleet van de kabel verdwenen.
Megastad FM - 104.5 MHz - Zender bestaat niet meer, staat nog wel in het lijstje op de site. Misschien andere zender zoals SLAM FM op die frequentie zetten? Zoals alle andere caiway klanten dit ook hebben?
Radio West - 105.9 MHz - Deze frequentie klopt niet, deze is in Ambacht te ontvangen op 105.4 MHz. (lijstje op caiway site fout, of op foute frequentie ingeregeld).
ATOS Radio - Deze staat niet op de site van Caiway vermeld?? Dit is onze Regionale omroep. En die is juist wel op 105.9 MHz te ontvangen, wat ook goed is.
 
Cees

Quote

jj1987 schreef:

Hallo Cees,
Klopt! Hier een overzicht van wat er scheelt!

Ben maar eens een grootschalige test gaan doen en tot onderstaande conclusie gekomen:
(op 4 adressen getest).

Classic FM - 91.1 MHz is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
WDR 4 - 93.4 MHz is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
MNM - 95.6 MHz is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
Radio Veronica - 97.6 MHz - is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
Radio 10 Gold - 99.4 is compleet weg. Dat wil zeggen geen geluid, zender compleet van de kabel.
Radio 538 - 102.4 MHz Zender heeft weken lang gesist en gekraakt, en is nu compleet van de kabel verdwenen.
Megastad FM - 104.5 MHz - Zender bestaat niet meer, staat nog wel in het lijstje op de site. Misschien andere zender zoals SLAM FM op die frequentie zetten? Zoals alle andere caiway klanten dit ook hebben?
Radio West - 105.9 MHz - Deze frequentie klopt niet, deze is in Ambacht te ontvangen op 105.4 MHz. (lijstje op caiway site fout, of op foute frequentie ingeregeld).
ATOS Radio - Deze staat niet op de site van Caiway vermeld?? Dit is onze Regionale omroep. En die is juist wel op 105.9 MHz te ontvangen, wat ook goed is.


Hallo jj1987, het is eigenlijk altijd zo geweest dat de vermeldingen van de analoge radiozenders niet helemaal klopt. Omdat er misschien maar weinig mensen zijn die via de kabel naar de radio luisteren heeft zoiets niet zoveel prioriteit om het telkens te verbeteren. Ik weet zelf ook niet waar alle zenders zitten en er zijn er een hoop bij waar ik ook nooit naar luister.
 
Cees

Quote

Jaco Hage schreef:

Het gaat erom dat het er aan schort waar men wel voor betaalt.... Niet of je er wel of niet naar luistert.
De luisterbreedte is inderdaad veel groter op internet met meer dan 14.000 zenders (of bv DAB ) en de hit-runner in de vorm van Spotify/Tidal muziek-streaming Wink

Het aangeboden RTV abonnement is incompleet dat vind ik een goed statement om aan de kaak te stellen.

Of werkt het weer jj1987 ?


Hallo Jaco Hage,
dat moet dan ook voor sommige tv zenders gelden die ik niet goed kan ontvangen. Zoals bijvoorbeeld NPO Best, VH1 Classic of CNN die allemaal blokken vertonen en soms gewoon vastlopen. Hiervan is het signaal gewoon veel te zwak. Daar betaal ik ook voor. Toen caihia het signaal doorgaf kon ik deze en álle andere zenders gewoon goed ontvangen en had ik deze problemen niet. En ik ben ook niet van plan om alle tv kabels te vernieuwen want die zijn gewoon goed van kwaliteit. Caiway moet gewoon het signaal van deze zenders verbeteren.
Gewijzigd door Cees op 03 februari 2015, 00:27
 
jj1987
Storing is er nog steeds. Volgens mij klapt er in de centrale hier in ambacht gewoon een zekering dat er bepaalde modulatoren uitvallen. Zijn ook telkens dezelfde reeks zenders. Snap niet dat Schuuring niet het zaakje gelijk goed oplost. Het gemodder met radio 538 (sissen bij hoge tonen, en knipperen stereo indicatie op de tuner) verbeterd. Wat mij betreft slecht mpx signaal. Al 100x over gemaild en nog niks aan gedaan. Heb als hobby ook een zwik analoge modulators van DX antenna en profline staan. En daar nu tijdelijk de 538 internet stream op gezet. Moet zeggen klinkt beter als caiway die normaal doorgeeft.
@Cees hier signaal op alle zenders goed. Zou je tv eens kunnen aansluiten op je aop. En dan met een goede kwaliteit coax zoals hirschmann draad. Als je probleem dan nog is kun je caiway contacten.
 
Cees

Quote

Jaco Hage schreef:

Want je hebt het overname punt gemeten met een signaal frequentie meter?

Nou... Cees dat kabels gewoon goed zijn dat is natuurlijk het fabeltje tegen dat super slechte nieuwe kabels het probleem kunnen oplossen.
Ik zou niet zomaar kunnen zeggen dat het bij Caiway ligt. Sterker nog.
In HIA kom ik nog heel veel oude Philips en blikken Katrein aansluitingen tegen.... Sja


Ik heb een LG smart tv met een optie om de signaalsterkte en kwaliteit weer te geven. De meeste zenders geven een voldoende sterk signaal maar er zijn er ook een behoorlijk aantal bij waarvan het balkje amper boven 50% komt. Wel moet ik erbij zeggen dat ik drie 'aftappunten' aan mijn coaxkabel heb. (1: internet. 2: tv. 3: Tv kaart in mijn pc. Maar nogmaals, waarom deze problemen niet toen caihia het signaal doorgaf.
Gewijzigd door Cees op 03 februari 2015, 23:19
 
Cees

Quote

Jaco Hage schreef:

Ik neem de gok dat ik het kan oplossen....



Misschien neem ik dit jaar wel het G100 glasvezel abonnement van caiway. Dan kan ik mijn internetverbinding loskoppelen van de coaxkabel en wordt het signaal voor tv wel beter.
 
Cees

Quote

Jaco Hage schreef:

als het slecht gebouwd is geef dat 0% kans.

In principe is het zo gesteld dat je Modem los moet staan tussen je TV signaal. Je kunt gaan werken met een opdruk 02 splitter van 1>3 die zorgt dat het nog enig sinds goed komt het je retour maar feitelijk maak je daarin de helft stuk van het signaal. Het is keihard analoog maken. Dat mag men geen Kabelkeur keurmerk geven.

Overigens is een indicatie meter op een TV een goed statement waar je vaak kunt uitlezen in welke hoog of laag frequenties het fout gaat. Niet of je signaal hoog genoeg is. CIAHIA draaide op een andere bandbreedte. Deze was verzadigd van analoog signaal.

Als je een goed signaal wilt moet je gaan zuiveren. Of je probleem binnen of buiten zit zal een meting moeten uitwijzen...

Natuurlijk is Glas internet vooralsnog de uitkomst...Smile


Ik heb een TV splitter (mit transformator - Durchangsdampfung 3,5 dB - Entkoppling: 22 dB - 5-1000 MHz) in de contactdoos zitten. Daarop is aan de ene kant mijn modem aangesloten en op de andere loopt de coaxkabel naar mijn videorecorder. Op de uitgang van deze videorecorder heb ik weer een normale splitter zitten waarvan een kant naar mijn tv en de andere naar een tv-kaart in mijn PC. Op mijn pc zijn alle digitale zenders zonder problemen te zien.
 
Cees

Quote

Jaco Hage schreef:

Je systeem is foutief gebouwd.
Je splitter is analoog.
Een Video recorder geeft in 90% van de gevallen niet die bandbreedte door gezien deze gebouwd is op een analoog doorlustuner gebied. Als je de stroom er haalt heb je helemaal geen signaal meer. Ook foutief door-ge-lust.

Doorlussen van kabels is analoog. Een stersysteem is digitaal. Zo bouw ik het zelf. Ik heb 0% problemen

Ontkoppel je videorecorder eens en check eens wat er gebeurt?



Die duitse splitter heb ik van caiway gekregen bij mijn vorige modem en moest ik er tussen zetten. Als ik overga op glas dan haal ik mijn viderecorder er toch tussenuit want daar heb ik nu met het digitale aanbod niets meer aan. Programma's van digitale zenders kan ik nu zonder problemen opnemen met mijn pc. Ik denk ook wel dat het beter wordt als die videorecorder er tussenuit gaat maar ik heb nu niet zo'n zin meer om alles los te koppelen. Ik laat het je nog wel weten of het beter is zonder viderecorder. In ieder geval bedankt voor je advies.
 
jj1987
Getest op 4 adressen in ambacht. (Familie/vrienden) en 9 verschillende tuners. Allen zelfde problemen.
En tot op de dag van vandaag nog geen zenders terug.
Jammer caiway! Vorige keer was t binnen 8 uur na melding gepiept.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Analoge radio storing (het is weer zover)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
TV5 weer terug in het basispakket! Welke zender wil je er nog bij hebben? : 1 23 jan 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Advertentie