obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld telefonie problemen met CaiWay/Delta Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Telefonie aansluiting voor DECT
Murgen
Momenteel hebben we hier nog VOIP via XS4all en een FritzBox router (FCool met ingebouwd DECT. Waarom? Omdat hier iemand woont die gevoelig is voor electromagnetische straling. Laten we hier geen discussie over voeren maar dat even aannemen als een feit.

De FB staat in de meterkast en heeft Dect ECO mode. De Gigaset toestellen ook en daarmee is er geen DECT signaal als er niet wordt gebeld.

Omdat we de XS4all alleen maar hebben om te bellen en als fallback internet voor mijn bedrijf aan huis wil ik er wel eens van af. Met een 4G bundel op mijn mobiel is het achterhaald.

Wat moet ik doen: een Dect ECO basis station kopen en dat inprikken op het glasvezelmodem? Of heeft Caiway meer mogelijkheden? (vanwege degene met overgevoeligheid voor straling liever geen DECT basisstation in de huiskamer). Of wordt het dan toch een vast toestel met snoer Smile
 
Caiway Webcare
Ons netwerk is dusdanig ingericht dat vrijwel elk type (DECT) telefoon gebruikt kan worden op de modems die we leveren. Zelf zenden we geen DECT signalen uit via onze apparatuur.

Een eco-basisstation lijkt dan inderdaad de meest praktische oplossing of uiteraard een bekabelde aansluiting voor telefonie. Omdat vrijwel alles werkt is er qua basisstation een hoop te kiezen wat voor de situatie daar gewenst is.

Mocht je nog vragen hebben over wat kan of niet kan horen we het graag.

Bert Vellekoop
Caiway Webcare Team
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Murgen
Dank jullie wel voor jullie reactie, ik heb een eco basisstation gevonden en dat zal het wel worden. Misschien eindelijk van de echo van XS4all voip af. Smile
 
rhuijben
Ik zou voor de zekerheid niet te veel dect merken mixen op een basisstation. Als ze niet goed samenwerken vallen ze mogelijk terug naar de generieke dect standaard... En dan zetten het basisstation en alle handsets de eco mode uit.

Hier in het verleden meegemaakt met het gebruik van meerdere generaties toestellen van dezelfde fabricant. Mijn oplossing was de oudste toestellen dan maar vervroegd buiten gebruik stellen. (Hier geen gevoeligheid, maar minder ethervervuiling is sowieso altijd beter)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefonie aansluiting voor DECT', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voorbeeld voor caiway! Algemeen : 1 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Geen optische aansluiting op Aria 7X Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 2 10 aug 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
TV voor webtv functie TV's met ingebouwde Tuners : 1 29 sep 2021
Advertentie