obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over CaiWay/Delta? Post hier je CaiWay/Delta klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Gedwongen overstap van Ziggo naar Caiway, wat betekent dat voor mij?
jlwolthuis
Beste Webcare

Ik zag in uw reactie het volgende staan:


Caiway verplicht niemand om over te stappen naar Caiway.
Uiteraard is bij Caiway wel iedereen welkom.


Ik wil u er op wijzen dat dit volgens mij enigzins naast de waarheid is.
Er is met het verplicht verdwijnen van Ziggo GEEN alternatief voor CaiWay of jullie moeten 6-8 mb adsl een alternatief noemen voor een 90mb kabel verbinding.
Graag zou ik dan ook zien dat dergelijke uitspraken uitsluitend gedaan worden als er WEL een echt alternatief is en niet op het moment dat half Twente voor een voldongen feit wordt gesteld.
 
Adios
Woedende Cogasklanten melden zich massaal bij winkel Caiway

Ze hingen er met de benen uit. Letterlijk. Maandag aan het begin van de middag is het in de meeste winkels in het Almelose centrum nog rustig. Maar aan de Grotestraat, bij de winkels van kabelbedrijf Caiway en KPN, is het superdruk.



Bekijk ook...


Kamervragen over kabelbesluit Cogas



Lokale politici vragen opheldering over Cogas-besluit



Cogas gooit Ziggo van de kabel, abonnees moeten naar Caiway



Rel om verdwijnen Ziggo bij Cogas in Hart van Nederland



Actie tegen besluit Cogas krijgt steeds meer bijval



Hier, bij de wachtende klanten, uit zich op ongekende wijze de woede en frustratie over het eenzijdige besluit van kabelbedrijf Cogas om te stoppen met provider Ziggo en over te stappen naar Caiway.

Massaal
De klanten zijn echt boos. Puur uit frustratie over de eenzijdige aankondiging van Cogas om te stoppen met Ziggo gaan mensen nu massaal weg bij Cogas. Die conclusie valt tenminste te trekken uit de reacties van het grote aantal boze klanten maandagmiddag.

Wegjagen
„Zo jáág je de klanten gewoon weg”, zegt een man in de Caiway-winkel. Mensen die wél bij Cogas - en de nieuwe provider - blijven zijn ook boos. Om het extra werk dat ze hebben met het besluit van Cogas. E-mailadressen moeten worden aangepast, andere apparatuur moet worden aangesloten.

Andere aanbieder
„Ik ben boos”, zegt Maya Hofstee. De Almelose Cogas-klant wil zo snel mogelijk naar een andere aanbieder. „Je hebt hier als abonnee helemaal geen inspraak in gehad.” Ze heeft artrose, vertelt ze, daardoor is het voor haar moeilijk de nieuwe apparatuur aan te sluiten.

Gratis monteur
r03;Jenne Zuidema is 75 jaar oud. Hij heeft geen zin in het gedoe met de apparatuur. Hij wijst op een groot reclamebord voor de winkel van KPN-dochter Telfort. Daar stelt het bedrijf dat de monteur gratis is.


Internetsites over het Cogasbesluit worden massaal bezocht. De Facebooksite 'Cogas, wij kiezen zelf' 'heeft al bijna 10.000 ‘likes'.

[url]

http://www.tubantia.nl/regio/almelo/woedende-cogasklanten-melden-zich-massaal-bij-winkel-caiway-1.4587913[/url]
 
Highway
Als de doorgaans rustige en gezapige Tukker boos wordt dan heb je ook gelijk de poppen aan het dansen.
Handtekening
Wink
 
Adios
Consumentenbond inventariseert klachten over Cogas en keuze voor Caiway


http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=201380


De Consumentenbond inventariseert klachten en vragen over de verplichte overstap naar een andere provider in het gebied van netbeheerder Cogas.


Cogas, de netbeheerder in een groot deel van Twente, beëindigt het contract met Ziggo en verplicht de mensen over te stappen naar Caiway, of een andere ADSL-aanbieder.


De Consumentenbond roept op haar website op mee te praten over de overstap. "Mogelijk dat de zorgen en vragen later gebruikt kunnen worden in."


http://www.consumentenbond.nl/communi...oet-caiway


130 euro duurder

Een aantal mensen heeft dat inmiddels gedaan. Die mensen maken zich vooral grote zorgen over de wijziging van e-mailadressen en de extra kosten voor gelijke diensten. Eén klant rekent Cogas voor dat hem dat 130 euro per maand extra gaat kosten voor belbundels en interactieve tv.


Hij heeft bezwaar aangetekend. Cogas reageerde met de opmerking dat de nieuwe provider Caiway een goed aanbod zal hebben.


Aandeelhouder gemeente Almelo

Een andere klant heeft de gemeente Almelo om actie gevraagd. De gemeente is aandeelhouder van Cogas. De Almeloër heeft verantwoordelijk wethouder Van Marle aangeschreven en zijn zorgen geuit over de gedwongen overstap.


"Anno 2014 is het merkwaardig dat we als zelfstandige burgers geen keuzevrijheid hebben. Hoor graag wat jullie als gemeente en als aandeelhouder van Cogas voor je burgers in deze gaan ondernemen."


http://www.stja.nl/oranje-menu/over-s...1408518601
Gewijzigd door Adios op 21 oktober 2014, 16:28
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gedwongen overstap van Ziggo naar Caiway, wat betekent dat voor mij?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie