obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over CaiWay/Delta? Post hier je CaiWay/Delta klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Gogas gooit Ziggo van de kabel, abonnees moeten naar Caiway
Highway
Tienduizenden Ziggo- abonnees in Noord- en delen van centraal Twente moeten verplicht overstappen naar de nieuwe provider Caiway. Daarover krijgen zij vandaag een brief van Cogas.

De overstap is nodig, omdat netwerkbeheerder Cogas heeft gekozen voor deze nieuwe partner. Daarmee verdwijnt Ziggo van de Cogas-kabel.

Coaxkabelnetwerk
Cogas koos voor Caiway, omdat dit telecombedrijf zowel pakketten voor traditionele coaxkabel als voor glasvezel aanbiedt. Ziggo heeft alleen kabelpakketten en wil niet over op 100 procent glasvezel. Cogas beheert het ‘gewone’ coaxkabelnetwerk in een groot deel van Twente, met name in het noorden van de regio, maar ook in bijvoorbeeld Hof van Twente.

Zelf aanvragen
Via het Cogasnetwerk wordt nu een standaard analoog tv-abonnement aangeboden. Wie meer wil via de kabel, kan dat nu alleen regelen via Cogas-partner Ziggo. Die biedt extra tv-zenders, digitale en interactieve tv en internet en bellen via de kabel. Cogas heeft besloten om met ingang van volgend jaar verder te gaan met een nieuwe partner, Caiway. Voor de Cogas-Ziggo-abonnees betekent dat dat ze verplicht moeten overstappen, omdat Ziggo dan van hun kabel verdwijnt. Het Ziggo-abonnement wordt automatisch beëindigd, maar het nieuwe abonnement bij Caiway moet door de klant zelf worden aangevraagd.

Capaciteit
Ziggo mag de klanten namelijk niet automatisch overdoen aan een ander bedrijf. De verplichte keuze in het verleden voor Ziggo, en nu dus voor Caiway, is voor een coaxnetwerk overigens niet ongewoon. De capaciteit van dergelijke netwerken is te klein om bedrijven onbeperkt toegang te bieden en dus hebben veel coax-netwerkbeheerders in Nederland een contract met één vaste provider. Anders ligt dat bij glasvezel. De capaciteit van die verbindingen is veel groter en daardoor kunnen via glasvezel meer providers hun diensten aanbieden.

2015
Glasvezelnetwerkbeheerders zijn dan ook verplicht hun netwerk beschikbaar te stellen aan verschillende providers. Reggefiber, de concurrent van Cogas in de aanleg van glasvezel, biedt de klant bijvoorbeeld keuze uit vijftien providers. Bij Cogas is de keuze voorlopig beperkt: alleen Caiway heeft momenteel toegang tot het netwerk. In de loop van volgend jaar komen daar wel andere providers bij, maar het is nog niet duidelijk wie dat worden en per wanneer ze hun diensten aanbieden. De overgang van Ziggo naar Caiway vindt in januari/februari 2015 plaats. Abonnees krijgen van Caiway te horen op welke dag ze aan de beurt zijn.

Bron: Tubantia

image
Handtekening
Wink
 
Adios
Als ik zo de reacties lees op Tubantie zijn er weinig klanten blij met de overgang van Ziggo naar Caiway.

De telefoonkosten vliegen voor onbeperkt bellen omhoog van 9,95 per maand naar 22 euro per maand
.

Ook kunnen ze de vijf smartcards per abonnement zonder maandelijkse meerkosten die ze bij Ziggo hebben op hun buik schrijven.

Ik kan me voorstellen met zoveel achteruitgang dat velen dat niet willen.
De internetsnelheid op de Ziggo coaxkabel was namelijk altijd veel hoger dan die op de coaxkabl van Caiway.

Ook hebben ze geen Ziggo WIFI spots meer.

Lees de reacties maar op de Tubantia en je weet genoeg.
 
Highway
Als Cogas klant zit ik zo meteen dus ook met een gedwongen overstap en alle ellende en kosten die daar bij kijken komt.

Plat gezegd komt de rekening voor de aanleg van glasvezel in de buitengebieden voor rekening van de stedelijke bewoners. Cogas wilde in zijn verzorgingsgebied overal glasvezel. Reggefiber b.v. wilde daar niet aan voldoen vanwege de hoge kosten in het buitengebied.
Handtekening
Wink
 
Adios
Jullie hebben zie ik nu wel hogere snelheden op het internet via de coaxkabel, dan de andere Caiway abonnees.
Ik gun dat jullie van harte, maar blijf het onrechtvaardig vinden dat bijvoorbeeld het gebied in Gouda en omstreken, hetzezlfde betaalt aan Caiway voor veel lagere snelheden.

Ik vind dat Caiway dat niet kan maken.

https://www.twentestaptover.nl/site/nl/persoonlijkaanbod
 
Bordewolf
Ik ben het niet eens met wat nu gebeurd. Als Gemeentes betalen we mee aan de aanleg van kabel, al jarenlang hebben de Gemeentes een grote vinger in de pap. We betaalden dus als inwoner indirect mee aan de aanleg. Mogen we dan ook zelf bepalen wie er gaat leveren? Mijn problemen:
1) Mijn abo gelijkwaardig aan Ziggo kost na 6 maanden dan € 93,95, via Ziggo betaalde ik € 78+17 = € 95. Echeter daar komt de entone van €5,= p/m wel bovenop!
2) Ik wordt verplicht een jaarabonnement af te sluiten. Bij Ziggo was het abonnement per maand opzegbaar, dat wil ik zo houden
3) Fox Sports wordt door Caiway niet volledig in HD uitgezonden. Ook dit is een EIS. Alle zes zenders in HD.
4) Fox Sports app gaat niet meer werken via Caiway. Bij overgang moet dit geregeld zijn.
5) Mijn Ziggo-mailadres wil ik behouden. Ik wil geen gedonder met overgang naar een ander mailadres. Veel berichten staan ingesteld op Ziggo, denk aan doorgeven waterstanden Vitens e.d.
6) Ziggo Mobiel, korting krijg je niet meer. Hoe gaat Caiway dat compenseren?

Kortom de huidige aanbieding van Caiway is er een in de categorie zijn ze niet goed wijs!
Daarnaast zijn allerlei zaken niet zo geregeld als bij Ziggo. Kortom we krijgen minder voor een veel te hoge abonnementsprijs.
Gewijzigd door Bordewolf op 16 oktober 2014, 19:56
 
Adios
Is er al een item over op TV Oost ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gogas gooit Ziggo van de kabel, abonnees moeten naar Caiway', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie