obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Eigen router bij glasvezel van Caiway?
mol85
Ik zit erover te denken een glasvezelpakket (alles in 1, G100) te nemen. Als ik het goed begrijp krijg je daarbij een glasmodem en kun je voor 50 euro een wifi router erbij kopen (X4).
alleen lees ik over deze router alleen maar slechte verhalen, dus vroeg me af of je dan ook een eigen router kan aanschaffen?

Zat bijvoorbeeld te denken aan een TP-LINK TL-WR1043ND of de Linksys E2500, zelfde prijsklasse, maar wordt beter beoordeeld.

Is het geen probleem om je eigen router aan de glasmodem te koppelen? Moet je nog ergens rekening mee houden met de aanschaf van een eigen router?
 
Bakstenen
Je krijgt een modem en daar zit in internet-televisie en telefoon net met wat je afgenomen heb of besteld, je kan gelijk de UTP kabel in je pc doen ,maar wil je wifi of meerdere PC verbinden dan heb je een router nodig, heb jij geen wifi nodig maar alleen een router om meerdere pc te verbinden is het al een heel ander verhaal, maar als je toch een router wil kopen dan is er een met Wifi handig,en net als met auto,s zoveel keus en meningen, ik heb de Sitecom dezelfde die Caiway heeft gewoon op Markplaats gekocht en werkt goed .
Maar in je verhaal lees ik ook dat je er al een heb dus die kan je ook gebruiken alleen of die de snelheid aankan is een ander verhaal
 
erlinden
Geen probleem om zelf er iets aan te hangen, ik lees (op Internet en dat doe ik regelmatig Wink) dat de Sitecom veel problemen geeft.

Net als bij alles is goedkoop duurkoop, als je echt het maximale uit je WiFi netwerk wil halen (en/of je router heel zwaar gaat belasten met bijvoorbeeld torrents), zorg dan dat je een fatsoenlijke router neemt.

Ben je zelf een beetje handig of ken je iemand die dat op netwerk gebied is, dan kan ik je van harte apparatuur van Mikrotik aanraden.
 
bean

Quote

mol85 schreef:

Ik zit erover te denken een glasvezelpakket (alles in 1, G100) te nemen. Als ik het goed begrijp krijg je daarbij een glasmodem en kun je voor 50 euro een wifi router erbij kopen (X4).
alleen lees ik over deze router alleen maar slechte verhalen, dus vroeg me af of je dan ook een eigen router kan aanschaffen?

Zat bijvoorbeeld te denken aan een TP-LINK TL-WR1043ND of de Linksys E2500, zelfde prijsklasse, maar wordt beter beoordeeld.

Is het geen probleem om je eigen router aan de glasmodem te koppelen? Moet je nog ergens rekening mee houden met de aanschaf van een eigen router?


Ik heb sinds twee weken het G200 pakket. Ik kom van Tele2 en had de opstelling Davolink modem/router van Tele2 (meterkast) - switch (meterkast) - draadloze router (Linksys EA6900 woonkamer). Ik dacht even simpel de utp uit het glasmodem in de switch te proppen, maar dat werkte niet. Wat ik begreep van de meneer van de helpdeks is dat het eerste apparaat dat gekoppeld wordt aan het glasmodem 1 LAN IP krijgt van het glas modem. Routeren doet het ding niet. Gelukkig had ik nog een Netgear WNDR 4500 liggen en die heb ik er nu tussen gezet. Nu werkt alles zoals het moet.

Heb even snel gekeken, maar die TP Link die je noemt is volgens mij single band. Die Linksys is wel dual band, maar heeft geen gigabit ethernet. Weet natuurlijk niet wat je er allemaal aan hangt, maar als het dan toch geld gaat kosten, zou ik voor een dual band router met gigabit ethernet gaan. En persoonlijk ben ik van mening dat routers met externe antennes beter zijn dan routers met interne antennes. Maar goed, die laatste is persoonlijk en vaak wil het oog ook wat als ie op een kastje komt te staan Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen router bij glasvezel van Caiway?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie