obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Onderwerp afdrukken
Ambacht en fm drama.
jj1987
Enige tijd geleden contact met met Caiway over de beroerde kwaliteit/fijnafstemming van de doorgifte van analoge radio in H.I. Ambacht. Radio 538 op 102.4mhz komt slecht door. Zender sist wanneer er een DJ praat bij hoge tonen. Stereo indicatie knippert dan op de tuner.
Menig tuner gaat over zijn nek hiervan. RDS van die zender lijkt vast te staan. Er wordt ook RT RDS doorgegeven echter komt die niet binnen. Caiway zou dit meenemen en er actie op ondernemen. Ik werd door Schuuring gebeld of ik een afspraak wilde maken voor "het een en ander door meten". Zelf ben ik ex installatie monteur en heb zelf diverse coax netwerken aangelegd cq onderhouden. En heb dit afgewezen. Mijn coax installatie is in topconditie.
Overal netjes hirschmann spul in huis en alle tv zenders kraakhelder met goede signaalwaardes. Buiten dat heb ik de analoge fm op meerdere locaties in Ambacht getest. Bij mijn ouders, oma, buren en op mijn werk. Dus ligt het probleem centraal. Vervolgens zei de Schuuring meneer dit op te pakken. Na een week wachten niets meer gehoord en de storing is niet verholpen. Even later weer gebeld door Schuuring. Weer een andere collega met weer een verzoek tot doormeten hier. Na weer het hele verhaal gedaan te hebben was de goede man bereid zelf op onderzoek uit te gaan. Na een paar dagen werdt ik gebeld dat hij het probleem gevonden had in het kopstation thv Baxpark. En dat hij zelf heeft geluisterd naar de zender en het slecht vond klinken. En iets niet goed zit bij het moduleren of bij het inkomende signaal. Maar hij kon er niets mee want hij had geen meetapparatuur. En hij mocht er niets mee want zoals hij zei: "dat is voor de jongens van Caiway".
Vond dit vreemd want voor zover ik weet onderhoud Schuuring het netwerk van caiway en heeft caiway geen andere bedrijven die dit hier oplossen. Na weer 2 weken wachten nog steeds dezelfde storing. Ook ligt de zender FIP compleet stil op de analoge fm. Wel RDS geen geluid. Ook volumeverschil in zenders en sommige veel te hard uitgemoduleerd zodat menig tuner gaat flippen.
Vd week weer met caiway gebeld en de man daar vond het vreemd dat Schuuring niks deed. Want dat was volgens hem wel de bedoeling. Mijn ticket stond ook nog open. (Vreemd dat caiway dan ook niet denkt goh hoe kan dat?).
Caiway ging erachter aan! En je raad t al, nog niks gebeurd. Om gek van te worden. Lijkt wel of dat hele analoge fm hun geen reet kan schelen. Wat ook niet meezit is dat Ambacht nog hun eigen analoge netwerkje inkoppelt op de cai. Dus het naar mijn idee een vergeten gebied is. Waar niemand meer naar kijkt.
Het wordt tijd dat de fm eens goed ingeregeld gaat worden en de problemen verdwijnen. En niet weer met de standaardsmoes aankomen iets door te meten en mij de kosten laten betalen!
 
Caiway Webcare
Beste jj1987,

Vanuit de afdeling Webcare hebben wij ook een status verzoek uitgezet. We hebben wel vandaag pas de terugkoppeling gekregen van de monteurs groep van Schuuring. Hier staat in dat op 1 augustus de melding bij Caiway is gedaan omtrent het probleem.
Omdat deze meldingen van de monteur direct met onze beheerders is kunnen wij op de helpdesk en Webcare niet direct zien wat de status is. Vandaar dat we het hebben uitgezet.

De melding is nog open dus het word niet vergeten. Zodra wij een update hebben ontvangen zullen wij deze informatie delen.
Voor nu onze excuses en hopelijk komt er meer duidelijkheid.

Met vriendelijke groet,
Arjan in ‘t Hout
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Cees
Jammer dat RDS RT niet meer wordt doorgegeven op de analoge kabel. Bij CAIHIA was dat nog wel het geval. Dan kon je allerlei info over het programma van dat moment lezen. Bijna alle publieke, commerciële, regionale en lokale zenders die ik via de ether ontvang geven wel RDS met RT weer. Zou mooi zijn als Caiway dat ook via de kabel kan weergeven.
 
Adios
Via DAB+ krijg je ook alle informatie door Smile
 
jj1987
Dat wel, maar als je in mijn geval elke kamer en zelfs badkamer radio hebt via de kabel, moet ik 5 dab radio's gaan aanschaffen. En dan luister je alsnog naar een 64 of 128kb geluidsstream. Buiten dat zijn de losse dab+ tuners prijzig. Je hebt wel goedkopere draagbare dab radio's maar vind het geen gezicht om zo'n plastic radiootje aan te sluiten op mijn B&W installatie.
Vind dab wel leuk alleen dan voor in de auto of op het strand. Boven heb ik een denon tuner staan en daar kan geen dab tegen op.
Weet ook niet hoe de ontvangst is binnenshuis. Digitenne bij de buren is binnen ook drama Smile
Denk dat het wel de toekomst is maar dan moeten de tuners wel goedkoper worden.
Buiten dat ben ik van mening dat ik betaal voor het basic pakket incl analoge fm. Dus moeten ze gewoon zorgen dat het werkt! En anders de stekker uit het analoge gebeuren trekken.
 
jj1987
Webcare heeft de statusvraag uitgezet? Dit duurt allemaal erg lang. Het onderstaande gestuurd in een privebericht. Dit duurt allemaal al weken. Schofterig gewoon. Hoe kan t dat een storing zolang gaande is.
Volgens mij weten ze zelf ook wel dat er blijkbaar achterstallig onderhoud is aan de analoge fm. Of het is niet interessant voor caiway het analoge radiosignaal bij te houden.
Het komt er dus op neer dat Ambacht naar een prutsignaal moet luisteren van sommige zenders.
1 aug melding gemaakt en 3 weken later nog geen goede radio 538 analoog. Bij praten van een dj een sis erdoor en een knipperende stereo indicatie op de tuner. Probleem was al meerdere keren erkend en nog niks!
FIP op 106.9 MHz doet het soms de hele week niet. Wel de rds maar geen muziek. FIP ligt er dan ook digitaal uit dus dan kan t kloppen dat hij het analoog ook niet goed omdat hij van digitaal naar analoog gemoduleerd wordt.
Radio 1 op 88.1 MHz daar zit ook gewoon een continu ruis in. Op meerdere locaties getest. Geloof me ben zelf installatiemonteur geweest. En als je t mij vraagt kunnen de analoge fm zenders wel eens goed allemaal nagelopen worden op fouten en defecten. Het volumeverschil van de zenders is ook een punt daarvan.
Is er al wat bekend en zoja wanneer gaat er actie komen?! De Schuuring monteur met het 06-****** nummer erkend ook de storing maar kon dit niet oplossen?? Hierover al menig telefoontjes met hem en met caiway gepleegd en je wordt niks wijzer. Waarom moet het zolang duren?? Als RTL 4 er uitgelegen had was dit allang opgelost geweest. Waarom moeten alle klanten van H.I Ambacht naar een slecht afgestelde fm luisteren?
Kan wel een hele lijst opnoemen van fouten e.d maar weinig sjoege wordt eraan gegeven. Jammer! Want over tv niets meer dan lof.
Hopende op een bericht terug.

En je raad t al, niks meer gehoord.
Ook de twitter van webcare blijft stil. Als je kijkt dat veel mensen berichten sturen en webcare vrijwel binnen 1 dag antwoord heb ik nog nooit wat terug gehad! Bevestigd bij mij mijn vermoedens al dat ze dondersgoed weten dat de fm hier een rommel is. En t kennelijk teveel geld kost t een en ander te vervangen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ambacht en fm drama.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Storing tv Hendrik Ido ambacht Storing : 11 12 jun 2017
Kwaliteit TV-signaal Hendrik Ido Ambacht Digitale radio of televisie storing : 31 26 mei 2016
Glasvezel Hendrik-Ido-Ambacht CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 200 03 jun 2015
Storing hendrik ido ambacht Storing : 1 26 jun 2014
Dramatisch internet H.I.Ambacht sinds december Storing : 3 27 mrt 2014
Advertentie