obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
zeer "trage"download via WIFI
Peacock
Goededag

Sinds 2 weken glasvezel via caiway 200/200 pakket. Router TP-Link TL-WR1043ND gigabit router en standaard glasvezel modem. Bedraad op het modem zelf haal 15 mb per seconde ( prima met newsgrabber 120mbit pakketje ), echter via wifi haal ik "maar " 10 mb per seconde. Nu weet ik dat ik verlies heb via wifi, maar dit is wel veel 33% verlies.

Alles staat m.i goed ingesteld. Iemand hier een oplossing voor ? Alle firmware is al geupdate, laptop en router hebben N signaal, en ja...heb ook het meest vrije kanaal in mijn buurt gezocht via INSIDDER..
Misschien een cat6 kabel ??


En dit is mijn netwerkkaart in de laptop : Atheros AR9285 802.11b/g/n WiFi Adapter
alvast bedankt voor de hulp.
Gewijzigd door Peacock op 22 juli 2014, 13:51
 
Joekelaar
Hallo, bedraad met 200/200 verbinding, haal ik 25 MB. Wat haal je dan bedraad met speedlink oid.?
 
Peacock
bedraad haal ik tussen de 18 en 25 mb per seconde Speedtest gedaan...doorgestuurd naar caiway...die geven aan dat het dus tot het AOP goed is..het moet volgens hen intern liggen...tja...
 
Joekelaar
Hallo, met dat draadloze kan je alle kanten op. Hangt helemaal van je pc/device af. Om maar eens iets te noemen, op mijn ipad1 haal ik nog geen 20 mb(megabit) maar op mijn iphone 5 kom ik over de 80mb. Zal dus ook alles met de hardware te maken hebben neem ik aan.

Groeten Fred
 
Migow

Quote

Peacock schreef:

Goededag

Sinds 2 weken glasvezel via caiway 200/200 pakket. Router TP-Link TL-WR1043ND gigabit router en standaard glasvezel modem. Bedraad op het modem zelf haal 15 mb per seconde ( prima met newsgrabber 120mbit pakketje ), echter via wifi haal ik "maar " 10 mb per seconde. Nu weet ik dat ik verlies heb via wifi, maar dit is wel veel 33% verlies.

Alles staat m.i goed ingesteld. Iemand hier een oplossing voor ? Alle firmware is al geupdate, laptop en router hebben N signaal, en ja...heb ook het meest vrije kanaal in mijn buurt gezocht via INSIDDER..
Misschien een cat6 kabel ??


En dit is mijn netwerkkaart in de laptop : Atheros AR9285 802.11b/g/n WiFi Adapter
alvast bedankt voor de hulp.


een cat6 kabel?? En je hebt het over wifi dus ik snap je niet helemaal.

Ja via wifi is /kan het behoorlijk schelen.
Maar dat hangt echt van zoveel factoren af.
Hier haak ik ook maar 50-560% van mijn snelheid en ja heb een goede router en ja heb een vrij kanaal gekozen. Maar ik lig er niet wakker van ofdat ik nu 50 of 80Mb haal.
Snel genoeg en als je de volle snelheid wil halen gewoon bedraad kiezen dat is nog altijd het snelst Smile
 
Peacock
ok..dat is waar..maar ik dahct een cat 6 kabel tussen modem en router te plaatsen??
 
Migow
denk niet dat het veel scheelt. Wat haal je bedraad dan vanaf je router? Dus router -- pc?
 
wimlem
Is het de oude 1043 of de nieuwe v2 versie van deze TP-link? Met de nieuwe en de nieuwste software kom ik niet verder dan 60 a 70 mbit draadloos. Die oude was nog langzamer bij mij....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zeer "trage"download via WIFI', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Platinum-7840, zwakke WiFi CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 27 feb 2022
Advertentie