obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
glasvezel en Zyxel router hulp nodig
shendriks
Hallo,

Ik heb vandaag glasvezel van Caiway geactiveerd en met mijn PC rechtstreeks op het glasmodem werkt het prima.
Nu heb ik nog een Zyxel wireless router van mijn vorige provider. Die wil ik blijven gebruiken.
Ik kan alleen wel wat hulp gebruiken bij het instellen.

Het is een Zyxel P-2812

De UTP kabel uit het glasmodem aangesloten op de WAN poort van de router.
Vervolgens ingesteld:
Broadband interface: EtherWAN
mode: routing
IP-adres: automatisch
DNS: automatisch

Na deze instelling het ding opnieuw gestart.
Het lampje WAN brand en in het status scherm is de link UP en 100Mb.
Hij krijgt alleen geen IP-adres en het Internet lampje blijft uit.

Ik heb het ook nog geprobeerd met een vast IP-adres, hetzelfde als dat je krijgt als je je PC rechtstreeks op het glasmodem aansluit (dan werkt DHCP wel gewoon).
Hierna brand het Internet lampje wel, maar is er nog steeds geen internet verkeer.

Ik snap eigenlijk niet waarom de router geen DHCP ip-adres krijgt, als mijn PC het wel krijgt als je hem aan het glasmodem hangt.

Iemand een idee?

Groetjes,

Sander
 
wimlem
Je glasmodem even 10 minuten uit zetten samen met de zyxel. Dan modem weer aanzetten en dan de zyxel.

Dan zal hij wel weer een ip uit delen.
 
Caiway Webcare
Beste shendriks,

Caiway heeft een leasetijd van 30 min. Dit houdt in dat als internet is opgestart en daarna word een ander apparaat aangesloten dat het na een reset van het modem maximaal 30 min kan duren voordat een IP word toegekend.

Instellingen die jij vermeld zijn goed. Dus router aansluiten modem resetten en wachten. Hiermee hoort jouw router een IP te gaan krijgen.

Met vriendelijke groet,
Arjan in ‘t Hout
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
shendriks
OK, ga ik vanavond proberen.

Bedankt voor de reacties,

Sander
 
shendriks
Helaas,

Vanavond geprobeed, maar nog geen succes.

Router en glasmodem uitgezet.
90 minuten gewacht.
Glasmodem weer aan, start netjes op.
Meteen de router er in geprikt, vooral niks met mijn laptop gedaan.

Router krijgt nog steeds geen IP adres.

Hij staat wel ingesteld op EtherWAN, met een automatisch ip adres en automatische DNS.
Ik heb ook nog de handmatige IP-adres instellingen geprobeerd, maar zelfde resultaat als gisteren: geen internet verkeer.

Moet er soms iets aan de Caiway kant worden gerest of zo?

Wie helpt me verder?

Sander
 
Domino
Modem uit ( 10min )
PC UIT
Netwerkkabels tussen apparaten ontkoppelen...
ZyXel resetten en uitzetten.....

Modem na 10 min eerst aan....
Wacht tot alle 4 de lampjes branden op Glasmodem....
Zet nu ZyXel aan wacht 5 min.....
Netwerkkabel in ZyXel en naar Glasmodem koppelen.
Sluit netwerkkabel aan van ZyXel naar PC en zet PC aan
Doe de Quick Setup van ZyXel....
 
shendriks
Precies gedaan zoals voorgesteld.
Router helemaal naar fabrieksinstellingen en daarna alles uitgezet, gewacht en weer aan.

Nog steeds hetzelfde. Geen IP-adres.
INTERNET ledje brandt rood, het WAN ledje knippert snel.

Kan het zijn dat er aan de Caiway kant iets niet goed zit?
Volgens mij las ik op dit forum al van iemand die dat ook had.

Sander
 
wimlem
als jij met je laptop/computer gewoon een ip krijgt en kan internetten, lijkt mij het iets in de zyxel te zijn ....
 
Domino
Dat klinkt wel inderdaad zo Wimlem.

Ik zou ergens het idee krijgen of daar iets niet goed gaat in het uniek toegewezen Macadres, clone etc, Zie je kans om na de reset de router bij buren op Glas te configureren.

Staat je PC wel alles op ''automatisch'' dns ect ?
Niet dat je DAAR een lokaal en/of vast IP adres ergens hebt gekoppeld ofzo?
 
shendriks
De PC krijgt wel verbinding met de Router, dus die is wel goed ingesteld. Ik kom bijvoorbeeld prima in de admin interface van de router en dan kan ik zien dat de router geen extern IP adres heeft.

Ik heb nog wat zitten experimenteren met een detail instelling die er wellicht mee te maken kon hebben: Use DHCP Option 60
Helaas, met deze optie aan en uit hetzelfde resultaat.
Zouden de VLAN settings nog iets uit kunnen maken?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'glasvezel en Zyxel router hulp nodig', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
Advertentie