obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles kwijt over Glasvezel modems van CaiWay/Delta. Eventueel in combinatie met een eigen router.
 Onderwerp afdrukken
Glasmodem port forwarding
tsmit
Ik heb momenteel Online.nl DSL en stap over 2 weken over naar Caiway Glas G100 pakket.

Ik heb momenteel een Huawei DSL modem (type: HG655d) met daarachter Engenius Wireless Access Point / Client Bridge type ECB600. Ik heb in de DSL modem een aantal port forwardings gedaan naar oa. mijn vaste IP adressen van mijn IP camera's en Mac Mini (voor Plex).

Mijn modem heeft nu aan instellingen:
Verbindingstype: IP Routed IP
NAT: NAPT
IP-adres type: DHCP

In mijn modem heb ik port forwardings ingesteld naar onderstaande devices met een vast IP-adres (192.168.1.90...93).

Mijn Access Point heb ik op een fixed IP staat (192.168.1.93). Mijn camera's ook vaste hebben IP-adressen 192.168.1.90/91 etc.

Als ik straks mijn Caiway glasmodem krijg, wordt het 'plug&play' of moet ik settings in het modem en/of in Access Point gaan aanpassen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet, Timo
 
Migow
in je modem kan je niets veranderen. Daarachter zul je dus een router moeten hangen waar je het een en ander kan instellen. Je modem heeft 1 uitgang voor internet en wil je draadloos of meerder pc's etc koppelen zul je dat via een router moeten oplossen.
 
Bordewolf
Hou er maar rekening mee dat je niet via je mobiel of tablet buiten het netwerk van Caiway je mail kunt inzien. Caiway houdt er een middeleeuws concept op na.
 
Mario
TP-link Router kopen voor een paar euro's ken je alles instellen en eenvoudig in gebruik
 
Bakstenen

Quote

Bordewolf schreef:

Hou er maar rekening mee dat je niet via je mobiel of tablet buiten het netwerk van Caiway je mail kunt inzien. Caiway houdt er een middeleeuws concept op na.

Ik weet niet 100% wat je bedoelt maar je kan toch via webmail je mail zien op je mobiel?
En als je nog met mail moet beginnen dan gmail of anders nemen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasmodem port forwarding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Glasmodem probleempje..... CaiWay/Delta Glasvezel modem : 3 28 jun 2022
Caiway glasmodem met 2 externe routers voor alleen wifi (AP) Eigen netwerk : 2 09 aug 2020
Advies welke WiFi-router achter glasmodem? Eigen netwerk : 51 25 apr 2020
Fritsbox 7170 aan het glasmodem Eigen netwerk : 3 13 sep 2017
Advertentie