obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
caiway G100 tegen Kpn alles in 1 instap ????
Danny
Welke keus is het beste?

Ik neig nu naar KPN toe. wat denken jullie.

Kpn heeft tv gemist bij zitten en caiway niet. Deze hebben het pas vanaf het G200 pakket en dan moet je er nog 5 euro extra voor bij betalen ( hoe verzinnen ze het)

Caiway heeft hogere internet snelheid maar ik kom nu van 4mb af dus met de 10mb van kpn zal ik goed genoeg uit de voeten kunnen.

Caiway moet je nog een router aanschaffen voor draadloos internet bij KPN niet en zit er in bruikleen een gratis draadloos modem bij. Daarbij als je een dongel neemt krijgt krijg je er maandelijks wat mbs daarop gezet voor draadloos internet waar dan ook.

Bel kosten op vaste lijn lopen elkaar niet veel maar caiway is wel weer duurder daarmee.

10 zenders meer bij caiway maar ja wanneer kijk je die zenders, De belangrijkste die je altijd kijkt zitten er bij kpn ook in.

Online tv kijken 10 zenders bij caiway maar 30 zenders bij kpn

Voordeel is bij caiway dat de tv ook via kabel blijft binnen komen voor de 2e tv.

Kosten bij kpn normaal 45 euro per maand de eerste 6 maanden 35 euro
Caiway kosten 42,50

Aansluitkosten kpn 0,0
Caiway 20 euro ( zelfs als je op dit moment al bij caiway zit belachelijk)

Mis ik nog iets. Ik vraag me dus echt af waarom zou ik caiway nemen? Wat denken jullie?
 
wsliggers
Je hebt een hoop vergeleken en ik vraag mij af waarom je deze vraag stelt. Het is toch duidelijk. Voor jou tenminste.
Maar wacht nog even met overstappen:
Nu moet je je nog gaan verdiepen in de kwaliteit -KPN versus Caiway- van het te ontvangen HD signaal. Levert KPN Full HD? Hoe levert KPN het signaal af? FTTH: glasvezel tot 'onder je tv'? Of komt het nog binnen via die 2 koperen draadjes....
Google maar eens: KPN FullHD of zoiets. En sla dan de KPN-sites over!
 
breaker
Heb ik hiervoor KPN internet gehad. Dit is ongeveer 2,5 jaar geleden. Wat ik bij KPN een probleem vond is de internet snelheid dit was aan de trage kant 8MB werd bij mij 4 MB omdat ik meer dan 3 kilometer van de centrale lag. Ik weet niet bij jou de afstand hoe verder hoe meer je moet inleveren.

Verder heb ik ook veel problemen gehad met de modem waar een router in zat. Veel instellingen waren geblokkeerd doordat er geen originele firmware erin zat maar KPN software. KPN wil dat instellingen kunnen veranderen in jouw modem. Poorten openen is onmogelijk online gamen ook omdat je de poorten niet kan openen. Verbinding van de tablet die via wifi aangesloten was naar een bedaard pc was werd ook geblokkeerd. Ik weet niet hoe het nu is.

Dat vindt ik bij Caiway beter dat je kan kiezen welke router je eventueel wilt nemen. Geen gezeur dat er bepaalde dingen niet kan veranderen omdat het wordt geblokkeerd door de software.

Over tv heb ik geen ervaring maar ik weet dat HD zenders niet mooi eruit zien dan op de kabel tv wegens de lage bitrate die KPN gebruikt.
 
Danny
Tuurlijk gaat die nog wat zeggen.

Ik twijfel zelf nog erg. Kpn is geen glasvezel dus ik snap dat de kwaliteit dan wat lager zal is.

Ik hoor voor beide keuze`s negatieve en goede verhalen dus ben er nog niet helemaal uit.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'caiway G100 tegen Kpn alles in 1 instap ????', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie