obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen over de digitale decoders die CaiWay/Delta bij het pakket levert. Digi1 STB-85ir, Panasonic TU-DC40RD, Humax Duovisio iPVR-9200C, Samsung DCB-B270R, Humax IR-FOX C, Samsung DCB-H360R, Humax 9100, Samsung DCB-P850R / RS, Humax IPVR 9200, Samsung DCB-9401R, Nokia 119c, Siemens Gigaset M750C ir, Philips DCR 2020/03 en 2022/03
 Onderwerp afdrukken
Humax 5300c en DLNA
jor860
Ik heb sinds enige tijd Caiway alles in een glas basic. Hierbij heb ik de humax 5300c ontvangen. Ik geen interactieve tv en mijn tv al beschikt over dvb-c. Ondanks dat ik deze ontvanger dus niet nodig heb om tv te kijken, heb ik hem toch aangesloten om gebruik te kunnen maken van dlna shares op mijn netwerk. Deze functionaliteit werkt echter niet. Ik kan de server benaderen en enigzins door de mapstructuur navigeren, maar zodra ik een map open waar daadwerkelijk content in staat reboot de hd ontvanger. Dezelfde dlna server kan ik via een smart-tv in een andere ruimte gewoon benaderen en content afspelen. Ik kan de software niet opwaarderen (menuoptie is donkergrijs) terwijl deze in september 2012 opgewaardeerd is.
Hoe krijg ik DLNA aan de praat op deze hd-ontvanger? Tot nu toe vind ik het namelijk maar een waardeloos apparaat en als dlna niet werkt heb ik er eigenlijk helemaal niks aan.
 
jj1987
Humax dlna werkt prima wanneer je .ts bestanden en wat simpele divx bestanden opent. Als je opneemt met de 5300 dmv een harde schijf eraan te hangen slaat hij ook op als .ts
Als je een map met .mkv en wat zwaardere bestanden hebt kapt ie ermee en reboot. Heb hier wel 10 verschillende dlna server software geprobeerd maar kreeg t niet werkend. De 5300 is een prima goedwerkende hd decoder en geen popcorn hour mediaspeler bijvoorbeeld.
Toen ik een 5200 kocht dacht ik ook in een keer klaar te zijn compleet met mediaspeler, maar ondervond dezelfde problemen. Dit is bekend bij humax. Zoiezo dat dlna gebeuren is een compleet gefaald protocol als je t mij vraagt. Heb een WD Live mediaspeler gekocht van 80 euro. En gewoon gedeeld als windows share. Ding speelt werkelijk alles af. Ook heb ik die gekocht mede dat er spotify op zit.
 
jor860
Op mijn smart-tv werkt dlna perfect. Heb er echter wel een extra switch tussen moeten zetten om de kabel tussen de tv en de switch wat korter te krijgen, maar dit komt prima uit omdat daarop nog ruimte is voor de ps en home cinema set. Ook geen enkel probleem met bijvoorbeeld side-by-side 3d films in mkv van enkele gb's. Conclusie is dus gewoon dat ik werkelijk niks aan die hd decoder heb. Jammer.

Ter info: de mediaserver die ik nu heb is twonky, draaiende op een qnap nas.
 
jj1987
Die hd decoder krijgt iedereen van caiway. Heb hem toen ook gehad als nieuw klant zijnde.
Hier is hij naar boven gegaan omdat ik boven geen ingebouwde dvb-c tuner in de tv heb.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Humax 5300c en DLNA', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Humax 5050c - soms bij 1 zender geen EPG Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 3 18 aug 2019
Humax 5050c - FTP - heeft iemand dit werkend gekregen? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 7 25 jun 2019
Humax 5050c - kopieer mogelijkheid verdwenen? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 1 22 jun 2019
Humax 5050c - Undelete mogelijk? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 3 03 mei 2019
Opnemen met humax 5300c Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 25 dec 2018
Advertentie