obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
UIT-knop ivm vaak resetten
Tonv58
De glasvezel apparatuur moet vaak gereset worden: na werkzaamheden aan het netwerk, als er weer eens iets vastloopt, of gewoon omdat de helpdesk dat als oplossing ziet.

Is het niet mogelijk om de apparatuur, die toch speciaal voor CAIWAY wordt gemaakt, te voorzien van een een dubbelpolige aan/uit-knop, zodat het modem, de entone of wat er later allemaal nog naar binnen geschoven wordt makkelijk stroomloos gemaakt kan worden?

Nu moet ik elke keer de kast verplaatsen om bij het modem te komen, het modem van de muur halen om de voeding eruit te kunnen trekken, en later weer alles op zijn plaats zetten. De entone wordt ook al gevoed door een externe voeding, kabeltje moet eruit, dan weer pielen om het op gevoel aan de achterkant er weer in te stoppen en dat allemaal toch best wel vaak. Een hoop ergernis en ongemak dat met een simpel onderdeel van nog geen euro per apparaat voorkomen kan worden.
 
jj1987
Het is belachelijk dat dat moet. Maar om antwoord te geven op je vraag; zet er een stekkerdoos tussen met schakelaar. Werkt veel makkelijker. Of klik aan, klik uit.
 
Tonv58
En waar laat ik die stekkerdoos? Op de plaats waar nu ook de losse voedingen liggen, achter/onder de kast, uit het zicht natuurlijk! Dat lost niks op. Het is gewoon onzin dat er apparaten op de markt zijn zonder aan/uit-knop.
Gewijzigd door Tonv58 op 16 maart 2014, 15:28
 
jj1987
tja, maarja, wat doe je eraan? Je kan kwalijk de apparatuur die je in bruikleen hebt, en dus eigendom is van Caiway gaan verbouwen met een knop.
Je kunt ook zoals ik dat heb, een stekkerdoos in je kast leggen. Ik heb een gat in de achterwand van de kast, zodat de stekkers etc allemaal met stekkerdoos en al in de kast liggen. Maar bij mij is meer de reden dat je dan ook de kast dichter tegen de muur kan zetten. Ook word je stekkerdoos dan geen stofnest.
Je kunt ook een stekkerschakelaar overwegen. die gaat direct in het stopcontact. Een andere oplossing is er vrees ik niet.
 
Tonv58
Mijn kast is niet zo groot. Wink

Wat jij doet is schipperen om het nog een beetje comfortabel te hebben. Is veel voor te zeggen.

Maar ik ben het een beetje beu, die technology-push van alleen maar apparaten met externe voedingen, die je niet uit kunt zetten, alleen op stand-by, of je moet de stekker er uit trekken.

En OK, die 50 euro extra kosten aan al die voedingen die constant aan staan zijn misschien ook wel op te brengen.
Maar als je elke maand je huis overhoop moet halen omdat er zo veel mis gaat met die digitale apparatuur en er zoveel softwarefouten gewoon in productie worden genomen, en de ontwerper van je kastje niet de gebruikelijke frontbreedte van 43 cm gebruikt zodat er niet voldoende ruimte is voor een voeding IN het apparaat, en een aan/uit-knop op de VOORKANT, ja dan, dan, dan, zou je als consument toch in het geweer moeten kunnen komen en zelf een decoder of modem kunnen kopen die wel functioneert, niet elke maand ge-update hoeft te worden, en die je uit kunt zetten, of gewoon resetten zoals dat ook met je computer kan.

Bij elke windows update hoef ik heus niet alle aangesloten apparatuur in het huis stroomloos te maken door overal alle stekkers er uit te halen, de ene 30 minuten, de andere 5 minuten stroomloos te laten, UTP kabels en stroomkabels los te halen en dat allemaal weer op een bepaalde niet te onthouden volgorde weer aan te sluiten en als het dan fout gaat 50 minuten in de wacht gezet te worden?
Trouwens, met mijn router is ook nooit wat mis. Die kan gewoon aan en uit met een knop. firmware installeren: geen probleem. Het is alleen die bruikleen apparatuur van Caiway.

Gewoon een knop er op, en geen flauwekul!
 
jj1987
Toch is een losse voeding lang zo gek nog niet. Ik heb bijv. Meerdere Humax ontvangers en bijv. de irhd-5200c recorder heeft een interne voeding. Ook zit er een ventilator in. Als hij 20 min aan staat gaat de ventilator aan om te koelen. De irhd-5100c heeft ook een interne voeding. Die staat bij mij 24/7 aan voor muziek te streamen naar mijn camera kanaal in huis. Op dit ding kan je een ei bakken. De irhd-5300c heeft een losse voeding en blijft koel.
Als de voeding stuk is is een losse zo te vervangen. Een interne voeding is lastiger qua maat en soort. Ook moet je t hele ding open breken. Het heeft voor en nadelen. De uit-knop zit ook vaak aan de achterkant wat de bereikbaarheid bemoeilijkt als hij in een kast ingebouwd is.
 
Tonv58
Een losse voeding staat altijd 'aan'. Er liggen achter de kast bij mij de voeding van het modem, de entone, de playstation, de Wii, de telefoon. Die staan allemaal 24 uur per dag/ 7 dagen per week stroom te consumeren en warmte af te geven, of de apparaten nou iets doen of niet. Mijn NAS staat ook 24 uur/dag aan, maar wordt nauwelijks warm, of we nou veel vragen of niet.

De andere apparaten staan gewoon uit, en leveren geen warmte. alleen mijn tuner, die staat ook in standby, maar zelfs aan en bij 4x20 watt wordt die niet warm. Dat is niet de top van zijn kunnen, maar wel van wat mijn oren (en die van de buren) kunnen verdragen.

Warmte wordt veroorzaakt door 2 dingen: Goedkope voedingen met oude technologie, en goedkope (minderwaardige) hoogfrequente componenten. Digitale techniek werkt op steeds hogere frequenties, en de low-end apparatuur die wij krijgen, is in feite opgevoerde elektronica die ontworpen is om op lagere frequenties te werken. Daardoor werkt die bij hogere frequenties op de top van de mogelijkheden en is bijzonder inefficiƫnt. Mijn laptop belast ik ook vaak tot op de top van de mogelijkheden, maar zelfs daarvan gaat de ventilator maar sporadisch aan. Mijn vorige laptop, daar kon je na een uur een ei op bakken, moest je oppassen dat je je handen niet brandde!

een interne voeding en aan/uit knop, zo hoort het. Ik besef dat dat iets voor een ideale wereld is, en nu niet een-twee-drie realiseerbaar, maar we zouden er wel naar toe moeten. Caiway zou bij de volgende generatie bijvoorbeeld apparaten die niet aan deze eisen voldoet, kunnen uitsluiten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UIT-knop ivm vaak resetten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Av knop afstandsbediening Hardware instellingen : 4 29 jul 2021
Wel verbinding maar vaak kort geen internet Eigen netwerk : 2 06 mei 2020
knop media entone CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 6 09 jan 2017
Hoe vaak vinden updates plaats? Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 31 28 mrt 2015
TV ontvangst haapert vaak Digitale radio of televisie storing : 9 31 dec 2014
Advertentie