obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over CaiWay/Delta? Post hier je CaiWay/Delta klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Ook gefopt !!!
JFM
Met bovenstaande titel druk ik me nog netjes uit.
November vorig jaar kreeg ik te kampen met tv signaal wat na ongeveer 20 minute tv kijken steeds "blokkiger" werd, bleef hangen, of helemaal wegviel.
Raadplegen van een kennis welke bij UPC werkzaam is als monteur gaf als resultaat dat mijn decoder kapot was. Zodra deze op temperatuur kwam kreeg ik te kampen met bovenstaande problemen.
Via de ingebouwde DVB tuner van mijn televisie bleef het beeld wel stabiel, dus aan het signaal kon het niet liggen.
Bij het eerste contact met de Caiway helpdesk kon ik de persoon aan de andere kant niet overtuigen om een nieuwe decoder op te sturen, er moest kost wat kost een monteur langskomen.
Na nog twee telefoontjes te hebben gepleegd eindelijk iemand aan de lijn gekregen die ik er op grond van de "diagnose" van kon overtuigen dat het probleem de decoder was en kon worden opgelost met het opsturen van een nieuwe.
Geregeld en voor elkaar zou je denken, elke dag vol spanning naar huis om de nieuwe decoder aan te sluiten en weer van alle zenders gebruik kunnen maken. Daar heb je tenslotte een uitgebreid Lounge pakket, Sport 1, Filnet en Eredivisie Live voor.
Na een week nog geen decoder ontvangen dus maar weer een telefoontje gepleegd. Decoder was toch echt onderweg en moest uiterlijk binnen drie dagen binnen zijn. Na 4 dagen dus maar weer een telefoontje gepleegd dat ik nog steeds niets had ontvangen.
Nu bleken de decoders niet op voorraad, sterker nog, er was nog helemaal niets verzonden. De vorige telefoontjes waarin ik hoorde dat de decoder onderweg was waren dus kennelijk met een jokkebrok geweest.
Maar, niet getreurd, begin volgende week is de nieuwe voorraad binnen dus voor het weekend moet de decoder bij u zijn.
Toen ik op zaterdag nog niets had ontvangen was ik zelfs al niet meer verbaasd.
Uiteindelijk na meer dan 3 weken de decoder ontvangen op vrijdag, dus eindelijk weer gebruik maken van al mijn zenders. In bovenstaand proces is mij meerdere malen toegezegd dat ik teruggebeld zou worden met een statusupdate. Dit is nooit gebeurd.
Maar het kan nog gekker !!!
De daaropvolgende maandag ging ik naar buiten om de hond uit te laten voor ik naar mijn werk ging, en trof voor de Caiway kast op een paar meter van mijn voordeur een monteur aan die in de kast bezig was. Op mijn vraag of we storing hadden was het antwoord dat hij helaas iemand moest afsluiten.
Toen ik 's avonds thuiskwam, en de televisie en de computer aanzette bleef alles zwart, ik had geen signaal.
Gek genoeg ga je dan nog aan jezelf twijfellen, dus via de iPhone mijn factuurstatus op Mijn Caiway bekeken, maar alles was betaald. Dus maar weer bellen met Caiway, waar inderdaad werd bevestigd dat er geen betalingsachterstand was, en ik deze ook nooit heb gehad. Het bleek totaal onmogelijk de persoon welke ik aan de telefoon had te overtuigen dat er verkeerd was afgesloten, dus omdat ik geen signaal had moest er uiteraard weer een monteur langskomen.
Hiermee niet akkoord gegaan en de volgende dag maar weer aan het bellen, totdat ik iemand had die het wel snapte, en met me eens was dat er een onterechte afsluiting had plaatsgevonden. De rest van de telefoontjes zal ik jullie besparen, maar eindelijk na drie dagen was het signaal hersteld en bleek het gevolg van een foutieve nummering in de Caiway kast.
Wat wel netjes was, maar dat was de monteur van het externe bedrijf, was zijn telefoontje met excuses voor het ongemak.
Vervolgens achtte ik de tijd gekomen om over compensatie te gaan praten voor de ruim drie weken dat ik van alle gecodeerde zenders geen gebruik had kunnen maken. Hiervan zitten er nog al wat van in mijn Lounge pakket, en ook Filmnet, Sport 1 en Eredivisie Live had ik gedurende de ruim drie weken zonder decoder plus de drie dagen onterechte afsluiting niet kunnen bekijken.
Bij dat telefoontje kreeg ik een bandje te horen dat gezien het grote aantal telefoontjes van de afgelopen weken ik werd doorverbonden naar een speciaal serviceteam.
De dame die ik daar aan de lijn kreeg was alleszins begrijpend en zeer redelijk, zonder aandringen deed zij mij de mededeling dat ik de maand januari 2014 wegens alle bovenstaande ellende geheel kosteloos kon kijken en internetten, de factuur van januari zou worden geannuleerd. Ik heb haar hiervoor hartelijk bedankt en had de indruk dat Caiway toch nog iets van service begreep. Wel heb ik haar medegedeeld mijn bankafschriften goed in de gaten te zullen houden omdat mij al vaker iets was beloofd door Caiway wat niet is nagekomen.
En dit bleek geheel terecht, want ruim voor het einde van december werd de factuur van januari geïncasseerd.
Uiteraard hierover weer gebeld, excuses ontvangen en dit zou worden rechtgetrokken.
Veel meer dan de helft van het factuurbedrag crediteren is er vervolgens niet gedaan, behalve dat ik een brief heb ontvangen dat het daarmee wel voldoende was. Wederom gebeld waarbij (weer) de belofte is gedaan dat ik door de verantwoordelijke persoon zou worden teruggebeld. Het is inmiddels half maart 2014 en ik heb nog niets gehoord.

Ik kan niet anders dan concluderen dat Caiway het woord service zeker niet met een hoofdletter wenst te schrijven. Oorzaak zou kunnen zijn dat inwoners van H.I. Ambacht toch geen echt alternatief hebben, dus het is slikken of stikken.
Verder geeft bovenstaande aan dat de helpdesk voornamelijk wordt bemand door arrogante en incompetente medewerkers welke meer beloven dan ze kunnen en/of mogen waarmaken.

Maar zoals ik al eerder zei, we zullen het (helaas) met Caiway moeten doen in HIA.
 
jj1987
ah, iemand uit de Soeteliefskamp. Mijn oude straat!
Als je eenmaal in het schuitje zit, is er moeizaam uit te komen.
Vervelend allemaal, maar zoals je al zegt, we zullen het ermee moeten doen. Of je moet overstappen op een vdsl lijn. Snelheid op ADSL is op je postcode 16-24Mb/1Mb dus redelijk netjes.
En daar ook dan tv op afnemen.
 
Adios
Niks nieuws onder de zon. Caiway staat niet voor niks al jaren onderaan bij de providermonitor van de consumentenbond.

De helpdesk van Caiway is een drama !!

Vroeger zaten er deskundigere mensen aan de lijn als je een technisch probleem hebt als tegenwoordig. In plaats van voorruit is volgens mij de Caiway helpdesk nog verder afgrond in gevallen.
Gewijzigd door Adios op 16 maart 2014, 18:39
 
jj1987
Altijd de schuld bij de klant neerleggen en dan drukt onze Harma op F1 en die staat voorgeprogrammeerd op "check je binnenhuisbekabeling" F2 "reset je modem/ontvanger" F3 "u kunt een monteur langs laten komen a zoveel euro".
Nee de deskundigheid laat te wensen over.
Had een storings melding gedaan voor de analoge radio. Op meerdere plaatsen gecheckt. Maar 104.9 MHz is zo hard gemoduleerd dat het kraakt. En dan op F1 drukken :o
Ben er maar mee opgehouden met dat melden.
Ook in Ambacht ontbrekende RDS en zenden ze alle zenders 50% harder uit!! Op volume -60 had ik achtergrondmuziek. Dat is nu standje -75. Maar volgens Caiway moet ik me binnenhuisbekabeling checken. Me €&@!.
 
Adios
Eigenlijk schandalig dat Caiway zo problemen laat voor wat het is en niet oplost.
Ieder radiokanaal wat niet goed doorkomt, is er één teveel!
 
popmart1970
Misschien kan Dhr. Derksen hier ff iets over zegen!!Wink
Handtekening
Caiway....Iets moeten slikken is niet erg......behalve als het door je strot geduwd wordt!! Thumbs Up
 
Fredy
In Krimpen hebben wij de enige optie om terug te gaan naar TV-Internet via de telefoonlijn.
 
Adios
Maar dan ben je wel je analoge televisie kwijt en is de beeldkwaliteit minder.
 
Schorpioen

Quote

Fredy schreef:

In Krimpen hebben wij de enige optie om terug te gaan naar TV-Internet via de telefoonlijn.

Dat is niet alleen in Krimpen het geval.
Ook in ander gebieden waar CaiWay het monopolie heeft zitten ze met dat probleem.
Ik zelf heb afgelopen week de knoop doorgehakt en ga met de TV via de bestaande aansluiting naar XS4ALL. Internet en bellen had ik daar al dus krijg een uitbreiding op het pakket.
Interactieve tv, begin gemist, uitzending gemist en nog veel meer voor een lager maandbedrag dan bij Caiway. Thumbs Up
Kreeg van Caiway te horen dat ik hierdoor een slechter en vooral blokkerig beeld zou krijgen.
Slechter dan de huidige Caiway aansluiting gaat het dus niet worden aangezien ik bij Caiway dit blokkerige beeld al heb. Wink Whistl
 
Adios
Maar als je blokkerig beeld had bij Caiway, dan had dat toch allang opgelost kunnen worden? Is er nooit een monteur bij je langs geweest?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ook gefopt !!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie