obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Andere router?
bojore
Dag beste mensen. Ik heb al een tijdje het Caiway abbonement van 150/150 Mbit/s en over het algemeen ben ik zeer tevreden. Zowel bekabeld met de router of direct met de modem tikt hij makkelijk de 150 aan. Het draadloos internet daarentegen valt wel tegen en ik vroeg mij dan ook af wat ik zou kunnen doen om het te verbeteren. Op dit moment heb ik de Sitecom wlr-4000 hangen maar volgens mij is deze niet al te best.

Ik snap dat je met draadloos internet mbits verliest maar zelfs als ik me laptop of iphone naast de router zet halen ze maar rond de 40. Op de 1e verdieping is het helemaal dramatisch, zowel de playstation 4 als pc halen ongeveer 3mbit download. Ik heb met inssider al gekeken of het druk is op een bepaald kanaal maar dat valt ook wel mee. De router hangt op dit moment in de meterkast, ik kan hem wel verplaatsen maar dan blijf ik wel rond die 40 mbit hangen denk ik.

Raden jullie mij een nieuwe router aan? Zal deze router boven beter bereik geven of kan ik beter een range extender, homeplug of iets dergelijks aanschaffen?

Alvast bedankt!
 
jj1987
Probeer de router eens buiten de meterkast.
Veel mensen hangen hem in de meterkast maar met de vele koperdraden daar dempt het signaal aanzienlijk.
Controleer ook of je hem op 40mhz hebt ingesteld.
Als hij op automatisch staat of 20/40mhz wil de snelheid ook weleens afnemen.
De beste resultaten haal ik altijd met een accesspoint buiten de meterkast met een losse POE adapter zodat je alleen een netwerkkabel in hoeft te prikken en niet ook nog eens een losse adapter.
Huizen zijn vaak goed gepantserd. Zeker de nieuwere huizen. Meerdere accesspoints is een aanrader.
Heb 2 accesspoints van tp-link en heb 3 huizen verder nog vol bereik.
 
bojore
Hij kan alleen op 20/40 of 20 maar toch bedankt voor de tip. Ik zal dalijk even de router op de 1e verdieping zetten en dan kijken of het sneller wordt. Is de router verder wel oke of is deze ook al weer outdated?
 
bojore
Ik heb hem op de 1e verdieping gezet en er is niet echt verschil. Hij blijft rond de 20-40 mbits als je de test ernaast doet en in de andere kamer met de pc en playstation op 2-4.
 
jj1987
Firmware up-to-date ? Niet om vervelend te doen, maar ben niet kapot van sitecom.
Slechte ervaringen mee. Maar hoor ook goede dingen ervan. Maar das puur persoonlijk. Er zitten ook geen antennes op, maar in. Ook daar heb ik me bedenkingen bij. Mijn ouders hadden een tijd terug een nieuwe router van netgear. Ding was 120 euro. Antennes ook ingebouwd. Dramatisch bereik en slechte verbinding. Heb toen een tp-link van 5 tientjes neer gezet en het bereik was goed en snelheid ook.
Het feit dat je een kamer verder maar zo weinig overhoud zegt in mijn optiek toch dat of de instellingen niet goed staan of het gewoon een slechte router is.
Ook al is het geen heel goedkope, maarja net wat ik al zei, goedkoop is niet altijd duurkoop.
Misschien screenshots van je instellingen posten of uittypen dan kunnen we zien of alles goed staat.
 
jj1987
Je bent trouwens niet de enige. Een aantal dagen terug omschreef iemand dezelfde klachten op dit forum met dezelfde router.
Zie: http://caiway.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1196&pid=11195#post_11195
 
bojore
http://gyazo.com/25649d8ffd63b2044c35e5cdfdd2e587
http://gyazo.com/37ae0b13c7a693019d6114098380fa7e

Weet niet precies welke tabjes je nodig had, je moet maar even zeggen als je er een specifiek wilt.
 
jj1987
Channel niet op auto want met veel wifi netwerken om je heen blijft ie schakelen wat de snelheid niet ten goede komt. Dus op een kanaal zetten bijvoorbeeld kanaal 1.
N data rate en Data raten staan ook op Auto. Beiden op maximaal zetten.
 
bojore
Als ik de N data rate op het hoogste zet (MCS 15) doet hij het helemaal niet meer maar de data rate wel op 54m gezet. Verder heb ik ook de router kanaal 3 gegeven die leek wel rustig.
Blijkt allemaal niet echt effect te hebben. Heb je misschien een advies voor een betere router? Is er echt verschil als je voor de wat duurdere gaat 100+?
 
jj1987
Duidelijke uitleg Optimizer!. Ik prefereer de TP-Link. Vind Cisco nogal prijzig voor hetgeen je krijgt.
Maar dat is puur persoonlijk. Het werken met accesspoints werkt hier prima. Een accesspoint van TP-Link heb je al voor zo'n 4 tientjes. Lan kabel erin, SSID en wachtwoord instellen van bestaande netwerk. En je wifi device pikt het sterkste signaal op. Als ik bij de buren 3 huizen verder op de koffie ben. Kan ik met mijn iphone met volledig bereik internetten. Terwijl de buren al klagen dat ze geen verbinding hebben als ze in de tuin zitten.
Downloaden en zware toepassingen met een glasvezel verbinding zou ik altijd bedraad doed met minimaal CAT5e. Zo weet je dat je gewoon een stabiele en vooral snelle verbinding hebt.
Draadloos is gewoon altijd trager en heeft gewoon beperkingen.
Hang de router eens buiten de meterkast (indien mogelijk).
Ga na wat je met Wifi wil doen. En bepaal aan de hand van je budget je keuze van apparatuur.
Er is veel te koop. Maar niet alles wat er verkocht wordt is ook goed. Ook moet het goed ingesteld worden wat Optimizer al aangaf. Je kan een nog zo goede/dure router kopen maar als hij slecht geconfigureerd is valt het hele wifi verhaal in het water.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Andere router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Genexis Router Static IP comments CaiWay/Delta Glasvezel modem : 2 25 nov 2020
Eigen router, instellingen? Eigen netwerk : 1 19 okt 2020
Apple TimeCapsule en 2 Airport Extremes achter Genexis router vallen continu weg Eigen netwerk : 2 15 okt 2020
Advertentie