obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en CaiWay/Delta? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
SMTP Errors: 550 5.7.1 en 450 4.7.1
cawul
Bij het doorsturen van berichten (middels een Outlook-regel: berichten met zus-of-zo tekst doorsturen naar email-adres blabla), krijg ik rond een dozijn berichten een SMTP error 450 4.7.1 Too much mail from

Ik moet de berichten dan stuk voor stuk vanuit mijn 'Verzonden items' openen en opnieuw versturen.
Kennelijk wordt het niet gezien als spam, immers de berichten kunnen wel verstuurd worden, maar dan 1-voor-1, maar niet in queue.

Ik vermoed dat de Caiway SMTP server berichten in queue (vaak met een attachment) niet aankan.
Nogmaals, het is geen spam.

Is dit euvel bekend hier?
Bovenal: hoe op te lossen?

=

Vanmorgen wilde ik vanuit een programma een bugreport sturen (met .png en .txt attachments)
Voorheen via XS4ALL ging dit probleemloos.
Nu krijg ik een SMTP Error 550 5.7.1 - Relaying denied. IP name lookup failed

Ook hier...
Is dit euvel bekend hier?
Bovenal: hoe op te lossen?

=
 
Homework
Beste Cawul, dit voor je gevonden v.w.b. 550 .5.7.1

Foutmelding: 550 5.7.1 Relaying denied
De melding "550 5.7.1 <[UWEAMAILADRES]>... Relaying denied" geeft aan dat u niet aan de zogenaamde "POP BEFORE SMTP" regel voldoet.
Deze regel houdt in dat er eerst een geldige POP3 sessie (mail ophalen) wordt geopend, alvorens men e-mail kan versturen (SMTP).
Deze regel is ingesteld om uitgaande SPAM tegen te gaan.

Deze foutmelding is hierdoor eenvoudig op te lossen door eerst mail op te halen voordat u gaat versturen.
U moet uiterlijk in het laatste half uur voordat u e-mail gaat versturen 1 keer de e-mail hebben opgehaald.

In de praktijk zal deze melding niet vaak voorkomen aangezien de meeste e-mail programma's automatisch eerst de e-mail ophalen alvorens te versturen.

Let op: Wanneer u bijvoorbeeld met een mobiele telefoon e-mail verstuurd kan het zijn dat uw IP adres is verandert door uw mobiele aanbieder sinds u de laatste keer de mail heeft opgehaald, hierdoor kan het vaker voorkomen dat u een dergelijke foutmelding ontvangt.
 
cawul
Thanks!

In dit geval ging het om het versturen van een bugreport vanuit een applicatie, m.a.w. alleen iets versturen (niets ontvangen).
Nu is dit -gelukkig- via een omweg opgelost (op een andere manier het probleem gerapporteerd).

Dank nogmaals.

-
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SMTP Errors: 550 5.7.1 en 450 4.7.1', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
SMTP Relay bij Delta Instellingen software : 3 26 okt 2022
Iphone smtp xxxxxxx@caiway.net Algemeen : 4 05 jan 2016
mail smtp adres Klacht over CaiWay/Delta : 2 08 okt 2015
uitgaande mail SMTP Algemeen : 12 03 mrt 2015
SMTP-server openzetten voor mail verzenden via telefoon / elders Instellingen software : 6 09 mei 2014
Advertentie