obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen over de digitale decoders die CaiWay/Delta bij het pakket levert. Digi1 STB-85ir, Panasonic TU-DC40RD, Humax Duovisio iPVR-9200C, Samsung DCB-B270R, Humax IR-FOX C, Samsung DCB-H360R, Humax 9100, Samsung DCB-P850R / RS, Humax IPVR 9200, Samsung DCB-9401R, Nokia 119c, Siemens Gigaset M750C ir, Philips DCR 2020/03 en 2022/03
 Onderwerp afdrukken
Humax irhd-5200c
jj1987
Onlangs de 5200c gekocht voor opnemen. Werkt geweldig! Heb hem als volgt aangesloten; coax vanuit muurdoos naar antenne in en antenne uit op de tv.
Installatie is dit jaar vernieuwd door alles van hirschmann zowel in de muur als de kabels met de bekende pluggen koswi en kokwi. Nu merk ik echter dat als je de 5200 uitzet het signaal afneemt als je via de dvb-c decoder op de tv zelf kijkt.
Zet ik de 5200 weer aan dat verschijnen er even blokjes en dan is t beeld weer goed. Nu kwam ik erachter dat wanneer je in de humax de stroombesparings optie uit zet, zie je de tijd in het display als de humax uit is. En hij start logischerwijs sneller op. De signaalsterkte is dan ook hoger op de tv zelf. Waarschijnlijk omdat de humax tussen de tv en de coaxaansluiting zit verzwakt het signaal iets. Wanneer je de optie energiebesparing in stand-by uitzet blijft de humax het coaxsignaal versterken ook al staat de humax uit.
Heb dit met de 5300 ook zo als je hem aan en uit zet dan is het signaal op de tv even een seconde slecht en dan weer goed. Hebben meer mensen hier last van?
 
Adios
Ik heb er geen last van, want ik heb het signaal gesplist voor de Humax. Dan omzijl je het.
 
jj1987
Klopt dacht ik ook al aan, alleen dan heb je weer ongeveer 3,5db verlies met een splitter.
Naar beide apparaten.
 
Adios
Jawel, maar als je signaal sterk genoeg is, maakt dat echt niks uit voor jouw ontvangst.
 
jj1987
Ik heb een HDMI kabel van de humax naar de tv. Van de tv een spdif kabeltje naar de versterker. Nu geeft de tv het dolby digitaal signaal niet door aan de versterker.
Als ik een extra spdif kabeltje van de humax naar de versterker doe werkt dit wel.
Geeft de humax dolby niet door over HDMI?
Mijn canal digitaal decoder doet dit wel.
Heb HDMI kabels verwisseld maar dit mocht niet baten.
Instellingen staan goed. Want als ik de humax verwissel met de decoder van canal digitaal werkt dit meteen. Nu heb ik wel dolby vanaf de humax maar moet ik overschakelen naar andere input op de receiver.
 
jj1987
Heb een receiver van 10 jaar oud. Dus verouderd, geen HDMI ingangen. Maar werkt nog elke dag als een trein.
Als ik mijn satelliet ontvanger met HDMI aansluit op de tv, en dan de tv met spdif op de receiver dan geeft de tv het dolby digitaal netjes door aan de receiver.
Nu zit ook de humax irhd-5200c met HDMI op de tv aangesloten en heb ik wel geluid via diezelfde spdif van de tv naar de receiver. Maar alleen stereo.
Heb nu dus ook een spdif van de humax naar de receiver en dan heb ik wel dolby.
Als ik in het menu van de tv kijk kan ik dolby niet selecteren. Kennelijk geeft de humax het dolby geluid alleen door via zijn spdif en niet over HDMI.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Humax irhd-5200c', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Humax 5050c - soms bij 1 zender geen EPG Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 3 18 aug 2019
Humax 5050c - FTP - heeft iemand dit werkend gekregen? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 7 25 jun 2019
Humax 5050c - kopieer mogelijkheid verdwenen? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 1 22 jun 2019
Humax 5050c - Undelete mogelijk? Decoders van derden voor digitale radio en tv. : 3 03 mei 2019
Opnemen met humax 5300c Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 25 dec 2018
Advertentie