obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
geluid van de tv via de stereo
rien
Aansluiting is nu, er gaat een kabbel van de wandcontactdoos naar de stereo en van de stereo naar de tv, als ik nu het geluid van de tv over de speakers wil bepaald de tv het geluid,ik kan dus het geluid van de tv niet uitzetten want dan heb ook geen geluid uit mijn speakers.
Hoe moet ik het aansluiten, zodat ik het geluid van mijn tv kan uitzetten , maar het wel over mijn speakers hoort.
Of moet ik de pluggen die nu in mijn tv zitten in de humax 5300 doen.
 
rien
Voor ik de humax box had, kon ik via mijn versterker naar het geluid van de tv luisteren,dat kan ik nu nog,alleen als ik het geluid van de tv uit zet heb ik ook geen geluid meer via mijn versterker.
Er loopt een coaxkabel vanaf de muuraansluiting naar de versterker,en vanaf de versterker loopt er een plug naar de tv audio uitgang.
 
rien
tv sony bravia kdl40w4500
humax 5300
versterker onkyo met hdmi dts enz.
 
rien
[quote]rien schreef:

tv sony bravia kdl40w4500
humax 5300
versterker onkyo HT-R518
 
HIAklant
Hier tv en tuner/versterker allebei Sony i.c.m. Humax 5050c en werkt perfect. Humax met hdmi in de tuner/versterker en hdmi-uitgang naar de tv.
Met ander merk tuner/versterker ook problemen gehad.

Op de sony tv kun je in het menu kiezen tussen tv-speakers of hdmi, misschien heb je hier wat aan?
Handtekening
 
wsliggers
Rien, uit jouw summiere beschrijving kan ik niet opmaken hoe de boel is aangesloten. Duidelijk is wel dat er een kabel van je TV audio-uit naar de Onkyo loopt.
Trek die maar los.
Ik krijg ook het gevoel dat er een HDMI-kabel van de 5300c naar je TV loopt. Als dat zo is, koppel die dan los van de 5300c en steek die in de HDMI-out van de Onkyo. Logisch dus dat er een HDMI-kabel van je settopbox de 5300 naar 1 van de 3 HDMI-ingangen van de Onkyo moet.

Wil je het anders doen, zoals Optimizer voorstelt met een optische kabel: Koop er een die lang genoeg is voor de verbinding tussen je 5300c en Onkyo. Steek um isn de SPDIF-aansluiting van je 5300 en de ander in de Digital Optical1 van de Onkyo
 
rien
Bedankt allemaal voor de reactie, maar ben nu bezig om een 2é hands humax 5050 te kopen dit ter vervanging ( tijdelijk) van mijn dvd recorder .
Gelden voor deze humax de zelfde aansluit adviezen, of moet het anders aangesloten worden.
 
wsliggers
Kijk eens in de gebruikershandleiding. Ook die van je Onkyo, er gaat een wereld voor je open.
 
rien
Oké bedankt allemaal.
 
rien

Quote

wsliggers schreef:

Rien, uit jouw summiere beschrijving kan ik niet opmaken hoe de boel is aangesloten. Duidelijk is wel dat er een kabel van je TV audio-uit naar de Onkyo loopt.
Trek die maar los.
Ik krijg ook het gevoel dat er een HDMI-kabel van de 5300c naar je TV loopt. Als dat zo is, koppel die dan los van de 5300c en steek die in de HDMI-out van de Onkyo. Logisch dus dat er een HDMI-kabel van je settopbox de 5300 naar 1 van de 3 HDMI-ingangen van de Onkyo moet.

Wil je het anders doen, zoals Optimizer voorstelt met een optische kabel: Koop er een die lang genoeg is voor de verbinding tussen je 5300c en Onkyo. [u]Steek um isn de SPDIF-aansluiting van je 5300 en de ander in de Digital Optical1 van de Onkyo

Optimizer schrijft. Sluit een optische kabel aan van de Sony TV naar de optische ingang van de onkyo.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geluid van de tv via de stereo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen beeld en geluid Algemeen : 1 02 mrt 2022
Geluid Digitale radio of televisie storing : 2 20 dec 2020
Tv geluid via Denon AVRX2600H Hardware instellingen : 2 25 nov 2020
geluid /beeld lopen niet gelijk Digitale radio of televisie storing : 4 30 mei 2017
Entone 400 geluid weg na sappen CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 10 26 aug 2016
Advertentie