obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
problemen met installatie router
jankaan
LS

Na het startpakket glas te hebben ingestalleerd had ik direct de snelle verbinding waarop ik gehoopt had, nu begint het ingewikkelde stuk de router(s) installeren. Voorheen had ik ADSL waarbij het modem tevens router was. Hierop een switch aangesloten waarop alle randapparatuur in de meterkast bedraad aangesloten zit.

De 4 wifi signalen in huis komen uit een Apple Airport Express die allen in brugmodus staan zoals dat hoort. Nu heb ik natuurlijk te maken dat ze in DHCP modus moeten met de nodige instellingen, maar ik krijg deze maar op geen enkele wijze werkend. De instellingen die ik op de website kan terugvinden gaan enkel over eminent routers die ik niet heb en nergens generieke instellingen die ik kan gebruiken voor mijn airports.

Wat is de beste manier dit op te lossen? Alsnog een losse router kopen en zo ja welk merk/type, waar vind ik de voor caiway glas instellingen of zal ik de airports anders moeten configureren?

Bvb dank!
 
Murgen
In alle gevallen zal je de stroom van het glasmodem af moeten halen, voor ongeveer 30 minuten. Als je daarna de router aansluit en de stroom op het glasmodem zet dan weet je zeker dat de router zijn instellingen van het internet krijgt.

Ik heb een extreme en erachter (via een switch) een express en dat installeerde zich zonder tussenkomst. Succes!
 
jankaan
past die extreme zijn instellingen dan volledig aan? benieuwd of al mijn apparaten dat ook doen. Kan ook enkel de timecapsule aansluiten zoals jij je extreme aangesloten hebt. hopen dat deze de instellingen overpakt en dan de airports daarop aansluiten in bridge modus?
 
iMikey
Wat wil je met de airport expressen, je netwerk uitbreiden?
Dan moet je als de TimeCapsule is aangesloten de expressen instellen via airportconfiguratie programma op uitbreiden netwerk, via het tabje draadloos.
 
Murgen
Ik gebruik de express om mijn netwerk uit te breiden (wifi op zolder). Poort van de Extreme is snel genoeg om Caiway te handelen. Daardoor heb ik geen extra router meer nodig.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'problemen met installatie router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Genexis Router Static IP comments CaiWay/Delta Glasvezel modem : 2 25 nov 2020
Eigen router, instellingen? Eigen netwerk : 1 19 okt 2020
Advertentie