obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ideeën over welke zender in welk pakket moet. Of welke ontbrekende zenders er nog bij moeten kommen. Dit de plek om erover te discussiëren.
 Onderwerp afdrukken
Caiway voldoet niet aan de nieuwe mediawet
Caiway Webcare
Caiway is op dit moment bezig om de inhoud van de zenderpakketten tegen het licht te houden en is, mede vanwege de wetswijziging, in overleg met diverse programma-aanbieders. Wanneer hierover meer duidelijkheid bestaat zal dit uiteraard bekend worden gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Complimenten voor de communicatie webcare.

Mijn verwachting is dat alle regionale zenders naar het basispakket verhuizen bij Caiway. Net zoals bij UPC, Rekam, KPN, Xs4all en Telfort.
 
Adios
Inmiddels zijn bijna alle regionale televisiezenders ongecodeerd te zien in het basispakket op de coaxkabel. Caiway is er dus mee bezig.
 
Adios
Je hebt gelijk dat je dit aankaart. Tenslotte staat het niet voor niks in de mediawet.
 
breaker
Bij Caiway zijn nu meer regionale zenders in het ongecodeerde basispakket te ontvangen. Caiway voert stapsgewijs een aantal wijzigingen door die noodzakelijk zijn om te voldoen aan de nieuwe mediawet.

De nieuwe mediawet houdt ook in dat alle regionale zenders uit aangrenzende gebieden beschikbaar moeten zijn. Caiway moet daarvoor kleine wijzigingen doorvoeren in enkele van haar verzorgingsgebieden en dat is sinds deze week het geval. Met name voor een aantal lokale omroepen wordt er nu nog niet aan de nieuwe wet voldaan.
caiway moet aan mediawet voldoen
Grootschalige wijzigingen bij Caiway zijn er de laatste tijd niet meer doorgevoerd en zijn ook niet snel te verwachten vanwege ondermeer technische beperkingen op het coax-netwerk. Caiway liet eind januari wel weten bezig te zijn om de inhoud van de zenderpakketten tegen het licht te houden en, mede vanwege de wetswijziging, in overleg te zijn met diverse programma-aanbieders. Daarbij gaat het indien noodzakelijk om verschuivingen naar het (ongecodeerde) basispakket. Vooral regionale omroepen en de VRT zijn daarbij betroffen.
Caiway van voorloper naar achterloper
Voorloper met de nieuwste zenders en het grootste HD-zenderaanbod en proeftuin voor nieuwe diensten op de Nederlandse kabel was Caiway jarenlang. Het van origine Westlandse kabelbedrijf met al haar diensten is letterlijk en figuurlijk opgebouwd door pionier en wijlen Aart Verbree. Bij Caiway was al sinds het vertrek van Verbree en de ermee samenhangende overnameperikelen weinig nieuws meer toegevoegd. Nog altijd zijn bekende zenders als HBO en Disney Channel bij Caiway grote afwezigen.
 
Adios
Van voorloper naar achterloper. Ik begrijp precies wat die journalist bedoelt.

Vooral de coaxkabel wordt flink verwaarloosd door Caiway met zijn zelf gecreërde capaciteitsprobleem.

De nieuwste modellen televisies krijgen ingebouwde twin-tuners zodat je kan opnemen en kijken naar een ander kanaal via de coaxkabel. Geen losse kastjes nodig. Maar Caiway gaat geheel tegen de stroom der logica en klantengemak in......

Wordt er erg bedroefd van.
 
Adios
Wij hebben trouwens een actieve lokale omroep voor de Krimpenerwaard; RTV Vrolek. Die geeft Caiway ook niet door in Krimpen aan den IJssel. Erg jammer, want op het netwerk van de Rekam ( wat volgens mij Caiway ook regelt) wordt deze zender wel doorgegeven, zelfs in Gouda.

Lijkt me een kleine moeite om RTV Vrolek ook beschikbaar te maken voor Krimpen aan den IJssel. Het is een actieve lokale omroep met echte tv programma's.
 
breaker
Ik zie dat aantal regionale tv zenders in het basis pakket kan ontvangen.

Ik ben er ook achter gekomen dat RTL+ de Duitse RTL in het basic pakket zit. Zal Caiway de basic pakket aan het veranderen zijn??
 
Adios
Ja. Caiway zit nu ook in Oldenzaal en Almelo Ze willen die klanten natuurlijk paaien met veel Duitse zenders in het basispakket. Slimme zet hoor. Nu de coaxkabel niet verwaarlozen. Dat lijkt me een nuttig streven
 
Adios
Gelukkig vind je hier wel een luisterend oor.

Jammer alleen dat Caiway eerst door een overheidsinstantie aangepakt moet worden voordat ze doen wat de mediawet voorschrijft.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway voldoet niet aan de nieuwe mediawet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Advertentie