obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ideeën over welke zender in welk pakket moet. Of welke ontbrekende zenders er nog bij moeten kommen. Dit de plek om erover te discussiëren.
 Onderwerp afdrukken
Caiway voldoet niet aan de nieuwe mediawet
Adios
Volgens de nieuwe mediawet moet Caiway alle regionale zenders van de provincie waar iemand woont plus die van de aangrenzende provincies doorgeven in het basispakket.

Dit staat in artikel: 6.13 lid 3 .

Artikel 6.13

1. Als een pakketaanbieder een of meer digitale programmapakketten verspreidt of laat verspreiden, ontvangen alle abonnees die met hem een overeenkomst met betrekking tot de ontvangst van een of meer digitale programmapakketten hebben gesloten, in elk geval een digitaal standaardprogrammapakket.

2. Het standaardprogrammapakket bestaat uit ten minste dertig televisieprogrammakanalen en een door de pakketaanbieder met inachtneming van het vierde lid te bepalen aantal radioprogrammakanalen. De programmakanalen worden ongewijzigd verspreid. Bij ministeriële regeling kunnen diensten worden aangewezen waarvan het signaal als integraal onderdeel van de programmakanalen moet worden doorgegeven en kunnen nadere regels worden gesteld voor de doorgifte van deze diensten.

3. Voor zover het betreft televisieprogrammakanalen, bevat het standaardprogrammapakket in elk geval:

a. drie algemene televisieprogrammakanalen van de landelijke publieke mediadienst;

b. één televisieprogrammakanaal van de regionale publieke mediadienst met programma-aanbod als bedoeld in artikel 2.70, dat bestemd is voor de provincie of het deel van de provincie waarbinnen de abonnees woonachtig zijn;

c. de televisieprogrammakanalen van de regionale publieke mediadienst met programma-aanbod als bedoeld in artikel 2.70, dat bestemd is voor de provincies aangrenzend aan de provincie waarbinnen de abonnees woonachtig zijn;

d. één televisieprogrammakanaal van de lokale publieke mediadienst met programma-aanbod als bedoeld in artikel 2.70, dat bestemd is voor de gemeente waarbinnen de abonnees woonachtig zijn;

e. ten hoogste twee televisieprogrammakanalen van de lokale publieke mediadienst met ander programma-aanbod dan bedoeld in onderdeel d, dat een lokale publieke media-instelling verzorgt en dat is gericht op specifieke bevolkings- en leeftijdsgroepen waaronder minderheden; en

f. drie televisieprogrammakanalen van de Nederlandstalige landelijke Belgische openbare omroepdienst.

Voor Zuid-Holland betekent dit dat: TV Rijnmond, TV West, TV Noord-Holland, TV Utrecht, Omroep Gelderland, Omroep Brabant en Omroep Zeeland in het basispakket moeten.
Op de coaxkabel is Omroep Zeeland en TV Utrecht niet zonder smartcard te ontvangen in het basispakket, dus daarin is Caiway in gebreke.

Op de glasvezel zijn er nog minder regionale zenders te zien in het basispakket.

Gaat Caiway hier nog iets aan doen? Anders ga ik een klacht indienen bij het commissariaat voor de media, want Caiway moet zich natuurlijk wel aan de wet houden.
 
Adios
Ik lees gewoon wat er in dat wetsartikel staat. Ik lees in dat wetsartikel niet dat er slechts een aantal regionale aangrenzende zenders moeten worden doorgegeven.
Ziggo geeft ook alle vijf omgrenzende provincies door het in het basispakket ( als ik Capelle aan den IJssel insla op hun website) en UPC zelfs allemaal.



Ik leg de vraag gewoon voor aan het commissariaat van de media. Dan krijg ik zeker een gedegen antwoord.

Om nog even te plagen Robert: De mensen die in Bergambacht wonen en Ziggo hebben, kunnen wel omroep Vreeland zien in het basispakket. Dat is toch veel verder verwijderd daarvan als Loenen Smile
Gewijzigd door Adios op 17 januari 2014, 21:36
 
Adios
Ik zie helemaal geen schoffel. Ik lees de mediawet en constateer dat Caiway hier niet aan voldoet volgens mij.

Caiway is niet de enige aanbieder die niet voldoet aan de nieuwe mediawet, maar ik heb als klant te maken met Caiway.
 
Adios
Ik zie dat Caiway Webcare druk bezig is hier. Er zal zo wel antwoord komen op onze vragen Smile
 
Caiway Webcare
We hebben inderdaad de meldingen doorgegeven aan onze afdeling Marketing.

Wanneer er terugkoppeling komt plaatsen wij deze op dit forum.

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Adios
Bedankt voor de moeite Harma.
 
Adios
Zuid Holland heeft recht op Omroep Zeeland en Omroep Brabant en TV Utrecht en TV West en TV Rijnmond en TV Gelderland en TV Noord-Holland in het basispakket. Staat duidelijk in de mediawet. Op de glasvezel zit Caiway helemaal in de fout met slechts 1 regionale zender in het basispakket.
 
Adios
Ik heb link van de wet al gestuurd, lees maar terug. Daar staat het overduidelijk in.
 
Adios
Welnee, dat is gewoon goed lezen.
 
Adios
Stap over op Ziggo, Robert. Die geeft em wel door, zelfs in Bergambacht en Schoonhoven Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Caiway voldoet niet aan de nieuwe mediawet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe zenders per januari 2024 Interactieve TV, Pay Per Event : 6 19 jan 2024
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Advertentie