obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en CaiWay/Delta? Instellingen voor Email, POP, SMTP. P2P, emule, kazaa, edonkey poorten. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
SMTP-server openzetten voor mail verzenden via telefoon / elders
Dyana
Beste mensen van Caiway,

Willen jullie alsjeblieft de smtp-server openzetten, zodat je er ook op kunt inloggen als je ergens anders bent dan thuis? Het is nogal ouderwets om ervan uit te gaan dat mensen alleen thuis e-mailen. Tegenwoordig doet iedereen dat ook met z'n smartphone en/of tablet.
Nu kan ik de Caiway-mail alleen ontvangen en niet verzenden met mijn telefoon of smartphone als ik niet thuis ben. Dat schiet natuurlijk niet op.

Bij andere internetproviders kun je gewoon, ook als je ergens anders bent of onderweg bent, automatisch inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord op de smtp-server. Dus niet alleen op de pop3-server, maar ook op de smtp-server. Op m'n iPhone en iPad had ik gewoon 2x inloggegevens opgeslagen staan van m'n vorige internetprovider, zowel voor pop3 als voor smtp, en dat werkte prima.

Nu zijn we naar een alles-in1-glasvezel-pakket van Caiway overgestapt. Dat bevalt verder heel goed, we zijn erg blij met de tv-ontvangst, het snelle internet etc.
Maar vandaag ging ik de nieuwe e-mailinstellingen in mijn iPhone en iPad zetten en toen kwam ik er achter dat ik geen mail kan verzenden als ik niet verbonden ben met ons wifi-netwerk thuis. Terwijl dat dus met onze vorige internetprovider wel kan (en nog steeds kan, het abonnement loopt gelukkig nog een maand door).

Ja ik kan natuurlijk gebruik gaan maken van gMail of Hotmail of Yahoomail o.i.d., maar daar zitten weer andere nadelen aan. Ik heb bijvoorbeeld een domeinnaam met bijbehorend mailadres, en dat adres wil ik als afzender van mijn mail. Als je een gewoon pop3-mailadres gebruikt kan dat heel simpel, maar met Hotmail e.d. kan dat niet of is dat lastiger. Bovendien is pop3-mail veiliger dan Hotmail/gMail e.d.

Dus willen jullie alsjeblieft de smtp-server van Cariway gewoon open zetten zodat je er ook op kunt inloggen als je verbonden bent met internet via een ander netwerk dan Caiway? Dat doen andere internetproviders ook. Waarom Caiway dan nog niet??

Anders denk ik dat ik m'n abonnement bij Caiway maar weer ga opzeggen... want jullie voldoen dus niet aan de eisen waar je normaal gesproken vanuit kan gaan als je een internetabonnement afsluit.
Ik ben hier echt heel erg boos en teleurgesteld over. Ik had dit totaal niet verwacht van Caiway. Ik ga hier dan ook veel over klagen via Twitter, zodat andere mensen ook weten dat ze beter niet naar Caiway kunnen gaan als ze via hun telefoon willen mailen.
Tenzij jullie het alsnog gaan aanpassen natuurlijk. Bij voorbaat dank!
 
Adios
Caiway heeft ook geen IMAP . Caiway loopt op dat gebied erg achter.
 
MaffieJoosie
Even vraagje, waarom gebruik je Caiway mail als je een eigen domein heb met een emailadres?
 
wsliggers
Voor zover ik weet moet je dan toch de uitgaande server (SMTP) van je provider gebruiken.
 
MaffieJoosie
Bij mijn hosting provider hoeft dat niet. Ik kan buiten Caiway om. Ik gebruik dus de instellingen van de hostingprovider. Kijk eens op de site van de hostingprovider, misschien is daar iets te vinden over de instelling. Welke hostingprovider heb je?
 
FGe
Dit is inderdaad onbegrijpelijk! Hoe doet @Home dat? Vanaf het @Home netwerk hoef je je niet te authentiseren (user/password), van buiten het @Home netwerk wél!

Ik denk dat het gros van de Caiway gebruikers thuis een PC heeft staat, veelal aangevuld met iPhone/iPad. Het gros is dus mobiel onderweg en wil graag mail kunnen lezen én versturen. Helaas kan dat nu alleen met allerlei ‘trucjes’. Voor alle duidelijkheid: Ook ik maak hiervan gebruik!

Dus Caiway: SMTP openzetten voor extern gebruik!Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SMTP-server openzetten voor mail verzenden via telefoon / elders', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Voorbeeld voor caiway! Algemeen : 1 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
SMTP Relay bij Delta Instellingen software : 3 26 okt 2022
Vreemde mail Algemeen : 1 19 jul 2022
Advertentie