obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Telefoonverbinding modem valt weg bij aansluiten router
Erik1979
Hallo,

Ik heb sinds eind november het alles in 1 instap pakket van Caiway tot glasvezel hier wordt opgeleverd.

Nadat ik het pakket had ontvangen en alles had geïnstalleerd, werkte alles naar behoren.

Omdat ik ook WiFi in huis wil hebben voor mijn telefoon/tablet heb ik de door Caiway aanbevolen Sitecom router besteld via Mijn Caiway.

Door de router heb ik nu verschillende problemen ondervonden. Eerst viel elke keer mijn internetverbinding weg. Ik heb alles meerdere keren gereset zoals door Caiway aangegeven, maar het probleem bleef zich voordoen.

Opeens bleef mijn internetverbinding constant aan en dacht ik dat alles was opgelost.

Helaas zorgt de router er nu voor dat mijn telefoonverbinding niet meer werkt. Als ik het Cisko modem zonder de router aansluit, brandt het lampje TEL 1 wel voortdurend en kan ik dus bellen en gebeld worden.

Zodra ik de router er tussen plaats (en dat doe zoals aangegeven), brandt het TEL 1 lampje op het modem voor ongeveer 10 minuten en gaat dan uit en heb ik geen telefoonverbinding meer.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen, want het wordt nu wel heel vervelend allemaal zo.

Met vriendelijke groet,

E. Meijerink
 
erlinden
Welke apparatuur heb je exact?
Hoe heb je alles aangesloten?
Kabel naar router al een keer vervangen?
Hoe is de router ingesteld?
 
Erik1979
Hoi erlinden,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb het Cisko EPC3208 modem van Caiway. Daarnaast heb ik de router van Sitecom WLR-4100 N300 die door Caiway wordt aanbevolen.

Ik heb zojuist een ethernetkabel vervangen en dat doet tot nu toe goed zijn werk. Dus ik hoop dat ik nu van de problemen af ben.

De router heb ik niks aan veranderd qua instellingen.

Het modem gaat naar de router via een ethernetkabel. Mijn PC gaat ook via een ethernetkabel naar de router via poort 4. Mijn telefoonaansluiting zit in poort TEL 1 van het modem.

Groet, Erik
 
Erik1979
Helaas werkt het weer niet. Het heeft het een tijd volgehouden, maar nadat de stroom hier was uitgevallen, is het probleem weer terug Sad
 
Erik1979
Voorlopig werkt het weer. Nu maar hopen dat niet de stroom er af valt.
 
Erik1979
Nadat vorige week zaterdag de internetverbinding weer eens wegviel, heb ik in de router instellingen bij LAN IP de lease time op forever gezet. Tot nu toe al meer dan een week geen enkel probleem!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefoonverbinding modem valt weg bij aansluiten router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PowerLed kleur Nokia modem Delta CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 7 12 aug 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Advertentie