obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Storing opsporen.
Marctraider
Hoi, al zo'n anderhalf jaar problemen met Caiway.

Ik vroeg me af wat het probleem nou zou kunnen wezen middels de feiten die ik onderhand al anderhalf jaar kan. En Caiway die het probleem maar niet kan achterhalen.

Probleem:
Internet werkt uren achter elkaar prima. 8Mbps / 1Mbps haal ik met gemak.

Opeens begint de ellende, pingtests krijgen timeouts.
Standaard ping waardes zijn zo'n 8 tot 13ms met heel af en toe spikes tot 25ms met ongeveer 3ms Jitter normaal gesproken. (pingtests naar www.caiway.nl en wat andere adresjes)

Naarmate de storing gaande is gaat de jitter omhoog naar zo'n 8 tot 10ms.

Packetloss is meestal rond de 30 tot 55% wanneer dit gebeurd.




Nu komt het vreemde:

Ping blijft gewoon op een fatsoenlijke waarde van 25ms, nergens hoger. En toch tientallen timeouts ertussen door met die hoge packet loss.

Een ander raar fenomeen is, als ik voice chat gebruik kan niemand mij nog fatsoenlijk horen (upstream gaar)
Maar het frapante is dat ik anderen gewoon helemaal storingsvrij kan horen. (downstream blijft goed?)

Vind het ronduit vreemd.




Resultaat:

10-20 minuutjes stabilizeerd alles weer, 8 tot 12ms ping, 0% packet loss, 2-3ms jitter. Zo goed als stabiel internet voor een paar uur voordat de ellende weer van voor af aan begint.

WTF is hier gaande? Ik heb dit EXACTE probleem nu al sinds ik dit internet hebt. Is er dan echt geen technici ergens op deze wereld die mij, gebaseerd op deze consistente kan waar het aan kan liggen?



Ik heb al een keer een nieuw modem gekregen sinds de andere kapot was gegaan (een chip was uitgebrand en afgebroken) Probleem bleef.

Router al eens vervangen, probleem bleef.

LAN kabels allemaal al getest, het is vrijwel uitgesloten dat het probleem zich in mijn eigen apparatuur bevindt.

Iemand een idee? Kan het overcapaciteit zijn hier in het centrum? Hoe kan het nou dat van het een op het andere moment van goed naar super slecht gaan? Er zijn ook weken achter elkaar dat ik er amper tot geen last van hebt.

GAAR.
 
Adios
Je zit op het coaxnetwerk van de REKAM. Dat verklaart toch alles !!!
 
surfingjohn
Je bent een van de vele gebruikers in Gouda met problemen, infrastructuur van de Rekam is problematisch, daar kan je zelf weinig aan veranderen.
 
Marctraider
Ok update:

Nog altijd niet opgelost.

Al paar keer een monteur langs geweest, signaal is perfect. (Laten we dit voor het moment dan maar aannemen)
Voor de zekerheid heeft hij nog iets in de wijkkast vervangen, iets wat er best oud uitzag, een koppeling ofzo.
Modem staat direct op de AOP met een 1 meter kabel aangesloten.




Ik heb Caiway Webcare gevraagd de waardes aan mij door te geven, sinds ik zelf niet in de modem kan komen (Hebben ze uitgeschakeld via 192.168..100.1) op de Arris modem, kan hem alleen pingen.


"Modem waardes zijn niet het probleem upstream 109db en downstream 69.9db Het is packetloss waarbij het fout gaat. ^AH"


"De SNR waardes zijn 32.3 ^AH"


Zelf zeggen ze ook dat het signaal niet fluctueert op het moment dat de storing plaatsvind.






http://www.dslreports.com/faq/comcast/2.1_Modems#16085

Als ik dan hier kijk (en op andere sites) voor de waardes, zie ik nergens van die hoge waardes voorkomen, behalve de SNR waarde. Die lijkt dan ook goed. Maar de waardes van de down en uplink die zij doorgeven corresponderen niet met wat ik op internet lees, maargoed mischien hanteren ze andere waardes. Als deze toch kloppen zijn ze toch ver buiten de modem specificaties? Kan problemen opleveren?







Ik heb al de laptop zelfs met een kort UTP kabeltje direct in de meterkast geplaatst en op het modem aangesloten, nog steeds opeens terugkerende packet loss. (Upstream die wegvalt)




Als ik een Traceroute uitvoer naar een willekeurige website op het moment dat de storing optreedt, dan begint de ellende bij het eerste externe IP waar hij voorbij komt, nog voor de Caiway servers.


http://oi40.tinypic.com/20sanpy.jpg




Dit zegt natuurlijk op zich niks, anders dat er simpleweg ergens met regelmaat een storing optreedt tussen mijn modem en het eerste digitale system waar hij langskomt.


En als laatste, op het moment van storing blijven alle lampjes op het modem gewoon groen.
Gewijzigd door Marctraider op 01 januari 2014, 01:41
 
Adios
Caiway kan je toch een nieuwe modem geven, zodat je kan testen of daar het probleem mee opgelost is?
 
Marctraider
Dat kan. Op dit moment kan ik het probleem alleen nog maar aan het digitale gedeelte de schuld geven.

Mijn apparatuur: Check

Analoge Coax Kabel/AOP/Wijkkast etc: Check

Het verkeer dat analoog naar digitaal wordt omgezet in mijn modem: Mogelijk het probleem.

Het verkeer dat analoog naar digitaal wordt omgezet bij caiway: Mogelijk, dit is dan vermoedelijk niet de wijkkast maar iets wat tussen de wijkkast en de caiway servers in staat? Een hub ofzo, het heeft in iedergeval een IP adres dus dat moet wel digitaal zijn daar. Waarschijnlijk is dit die 172.x.x.x node tussen mijn Modem en Caiways servers.






Nog wat anders. Sinds de storingen naar wekenlange pinglogs constant rond de 8 tot 15 minuten duren (Geen uitzonderingen) heb ik nog een zelftest uitgevoerd. Constant tablet bij me gehouden om mijn pings in de gaten te houden, zodra de storing begint ben ik zeer snel een paar keer naar de meterkast gerend, kabel eruit getrokken, ff gewacht en er weer in gedaan.

Frapant is dat zodra de verbinding een minuutje later is hersteld, hij weer helemaal stabiel is. (Dit is dus korter dan de 8-15 minuten storing die ik nogmaal ondervind als ik de modem dus niet van het stroom afhaal, of reset)

Nou hoeft dat nog steeds niet Per Se te betekenen dat het modem slecht is, het kan ook alsnog bij caiways Hub zitten.

Mocht het in het modem zitten, is het mogelijk om een ander model te krijgen dan de Arris TM722 (Desnoods bijbetalen)? Als het inderdaad het modem is, is het niet de eerste keer dat ik er problemen mee hebt. Vorige TM722 was kaduuk gegaan, iets doorgebrand lol.

Ik neem aan dat je niet zomaar je eigen modem kan kopen (o.a. door het specifieke MAC address enzo?)
Gewijzigd door Marctraider op 01 januari 2014, 22:54
 
Marctraider
Nieuwe update:

Nieuw Cisco modem, probleem blijft voorkomen.

Ik kan niet anders concluderen dat er ergens storing op het signaal zit wat niet met standaard apparatuur kan worden waargenomen, of de route tussen mij en Caiway ergens foutloopt.
 
surfingjohn
Ik wens je veel succes, ik heb de hoop inmiddels opgegeven, zodra mijn contract afloopt ben ik weg!
Jouw problemen lijken op de mijne, monteur van Rekam als de monteur van Caiway zijn in mijn huis geweest, niets aan de hand in huis, waar het dan zit?
 
Marctraider
Ze zeggen dat het ook kan komen door buren die het op een of andere manier veroorzaken, wat een speld in een hooiberg gaat worden om te achterhalen.

(Al is het wel vreemd, omdat ze me al eens op een andere 'groep' hebben gezet laatst)


Maar ik ga niet opgeven Smile

Heb weinig keus, naar DSL overstappen gaat helaas niet. (tenzij het mogelijk is om twee DSL lijnen op een telefoon kabel te hebben)
 
Marctraider
Nog steeds niet opgelost. Caiway en Rekam werken totaal langs elkaar heen.

Rekam weigert om goed naar het probleem te zoeken. Het is overduidelijk een probleem nog voor mij AOP sinds letterlijk alles nu is vervangen/getest.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing opsporen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
Internet Storing Glasvezel Lunteren 28 sept 2020 18.00-24.00 Storing : 17 01 dec 2020
Frequent storing - balken - blokjes etc. Storing : 4 22 sep 2020
Advertentie