obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Genexis Titanium-52 en Netgear N600
addoos
Goedemorgen,

Gisteravond ontving ik dan eindelijk het glasvezel pakket, waarna ik vol enthousiasme aan de slag ging.
Na het glasmodem, ethernet kabel en model te hebben aangesloten, kwam het activeren. Duurde ca. 15 minuten en toen was het klaar. Speedtestje gedaan, vreemde verhoudingen tussen down- en upstream maar lovend dus je hoort me daar (nog) niet over klagen.

Dan een klein stukje geschiedenis.

Voorheen was ik aangesloten op een kabelmodel, die aangesloten was op m'n Netgear N600 (wndr3700). Dit werkte perfect. Echter zou je verwachten dat na het ontvangen van een nieuwer modem van dezelfde provider, het slechts een kwestie van omprikken betekend van de ethernet kabel die voorheen in het kabelmodem zat, naar de ethernet poort van het glasmodem....

Helaas is dit niet zo, en na diverse uren tevergeefs allerlei settings doorgelopen te hebben, is het nog niet gelukt.


Wanneer ik het glasmodem op een doodeenvoudige switch aansluit, is het wel mogelijk om meerdere pc's bekabeld op het internet te krijgen. Deze pc's krijgen beide wél een 'buiten'-IP-adres. Wat ik liever niet heb.
Maar zodra ik het modem in de WAN poort van de Netgear N600 prik, blijkt het internet nergens meer te vinden...

Na wat zoeken op het web enigzins voorbij zien komen dat dit modem ge-bridge-ed is naar de provider, zodoende er niet op in te loggen is via http://192.168.1.254 ook.

Ook hiermee wat gestoeid in de N600 - maar tot op heden tevergeefs.



Ik vind het ronduit slecht van Caiway dat ze WEL adverteren en promoten, dat je op elke plek, ook op telefoon en tablet tv kan kijken, echter is hier wifi voor nodig, en dit krijg ik niet eens normaal aan de praat. Ben daarom ook met uiterste stomheid geslagen dat Caiway er bewust voor kiest geen wifi-modems te leveren.... We leven bijna in 2014 !! Om het feit dat via wifi niet de volle bandbreedte te behalen is, hoeft Caiway het niet te laten, dat snapt zelfs m'n oma nog. De pc's zijn netjes met CAT-5e verbonden en behalen wel mooie snelheden. Maar op mijn iphone en ipad hoef ik niet het maximale te hebben.

Ik zelf ben zeker geen leek wat dit aan gaat, maar mijn kennis van instellen en aansluiten rijkt helaas niet ver genoeg om dit werkend te krijgen.


Iemand die tips voor me heeft om mijn wifi router werkend te krijgen?
Het is zeer zeker niet een router van de goedkopere klasse...


Hoop dat er iemand kan helpen...
Alvast bedankt.
 
erlinden
"Elk nadeel heeft zijn voordeel"

Ik moet er niet aan denken dat mijn provider ook maar iets te zeggen heeft over mijn netwerk structuur, je zou maar een Experiabox moeten gebruiken... Daarnaast, de modem/router combi's die je van de verschillende providers krijgt zijn helemaal dichtgetimmerd, kan je dus niets mee.

Goed, zover mijn mening...nu mijn tips:

- probeer het modem eens een tijdje uit te zetten en daarna weer aan te zetten
- probeer als bovenstaande niet werkt het MAC adres van de pc waarmee je geactiveerd hebt te clonen naar de router

Hopelijk lost dit je probleem op.
 
addoos
Hoi erlinden,

Bedankt voor je antwoord!
Ik zal vanmiddag als ik thuis ben het modem een uurtje uit zetten, en mocht het daarna niet werken het macadres gebruiken als macadres van de router.
Hoop dat het werkt, ik zal vanavond even terugkoppelen.
 
addoos
Nou Erlinden,

Het modem is ruim een uur uit geweest.

Daarna, vol goede moed de N600 eraan gehangen, maar als eerste het modem aan gezet. Nadat het knipperen was gestopt, de N600 aangezet.
Vervolgens met ipad op schoot, achter de PC gaan zitten en kijken wat het resultaat is. En het werkt!! Hoef verder niets meer in te stellen (behalve WP2 beveiliging).

Ontzettend bedankt voor je hulp en advies! Ben er hartstikke blij mee!! Clap
 
Bakstenen
Ik ben blij dat Caiway geen wifi in het modem heb zitten ,kijk maar naar Ziggo zetten deze open voor iedereen ,en trouwens voor 26 euro heb je een draadloze router ik moest er helaas aan omdat kleindochter filmpjes op de Ipad wil zien voor de rest gewoon kabels
 
addoos
Dat ze bij Ziggo het wifi open zetten wil nog niet zeggen dat ze het bij Caiway ook doen Wink. Anderzijds heb je de keuze om het open te zetten of niet bij Ziggo.

Wifi heb ik nodig voor mijn TV, laptop, iPad, iPhones en Nintendo Wii. Pc's zijn met kabels aangesloten. Dus ja... wifi is niet meer weg te denken Smile.
 
Bakstenen
En jij geloof dat de aanbieders als Ziggo dat blijven doen als jij nee zegt? als het geld oplevert is het vlug een ander verhaalAnnoying
En mensen zoals jij met alle losse spullen die veel data slurpen is er de oorzaak van dat Caiway steeds de snelheid moet opvoeren en uiteraard ook weer een verhoging van het abbo ,Sad
 
addoos
Pardon? Mensen zoals ik?? Het topic krijgt spontaan een andere wending.

Ik denk dat mijn situatie dan meer een standaard huishouden is medio 2013/2014 dan het jouwe hoor. En verhogen van internet snelheid heeft te maken met innoveren. Meegaan met de tijd. De techniek staat het toe, de vraag neemt toe, het aanbod neemt toe.

Sterker nog, ik ben JUIST door te kiezen voor alles in 1 glas, 5 euro per maand in abonnementskosten omlaag gegaan.


Dan nog even je eerste punt. Wat ik geloof is irrelevant. Ik meld alleen hoe het is. Hoe dergelijke firma's in de toekomst eventueel zullen handelen, daar heb noch jij noch ik zicht op...
 
Bakstenen
sorry was een grap ,moet er niet aan denken dat we nog dezelfde snelheid hebben als 5 jaar geleden, maar de insteek was dat tegenwoordig mensen (ik ook) ook losse spullen hebben.

Mijn excuses als het anders over kwam
 
erlinden

Quote

Bakstenen schreef:

En jij geloof dat de aanbieders als Ziggo dat blijven doen als jij nee zegt? als het geld oplevert is het vlug een ander verhaalAnnoying

Daar is vast wel een wet voor Stress

Quote

En mensen zoals jij met alle losse spullen die veel data slurpen is er de oorzaak van dat Caiway steeds de snelheid moet opvoeren en uiteraard ook weer een verhoging van het abbo ,Sad

Met alle respect...tenzij je bij Caiw werkt en het verbruik van addoos bekeken hebt...waar heb je het over!? Meer devices is per definitie veel verbruik ofzo!?

In het algemeen zal telkens meer data verbruikt worden en de snelheden zullen meer omhoog gaan (en moeten) omdat de eisen (denk bijvoorbeeld aan resolutie van video) omhoog gaan. Gelukkig gaan de prijzen niet recht evenredig met de (geboden) bandbreedte omhoog.

Maar...misschien begrijp ik je hele punt niet (goed)!?

Blush
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Genexis Titanium-52 en Netgear N600', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Interactie tv achter een titanium 22 Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 2 03 mrt 2023
Bekijk logs genexis 7840 Algemeen : 4 01 nov 2021
Poort forward Delta Genexis 7840 Instellingen software : 1 10 sep 2021
Routering op genexis Hardware instellingen : 5 01 aug 2021
Advertentie