obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Sitecom wlr4100 - x3 WIFI snelheid extreem traag
DragonChaser
Zoals in onderwerp beschreven mijn Sitecom WLR4100 is extreem traag.

10mbits vaak ook trager!


hij staat ingesteld op short preamble, alleen N gebruiken, alleen 2.4ghz is beschikbaar...zeer teleurgesteld over het algemeen in combinatie met mijn glasvezel.

Wat kan ik nog proberen? wat zie ik over het hoofd, ik kan wel van frequentie wijzigen maar op automatisch hoort hij dit zelf te doen toch?.

= traag op alle apparaten.
 
DragonChaser

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

beste DragonChaser,
Over welke snelheden hebben we het? Bedraad of draadloos en wat zijn deze snelheden die je nu concludeert/behaald ? Is dit met alle smartdevices en op meerdere PC's hetzelfde resultaat/probleem?


Wifi snelheid, op alle mobiele devices ook helemaal tegen de router aan nog steeds zeer lage snelheden.

Pc snelheid is echt optimaal, kan niet beter, misschien dat het uitmaakt maar volgens de monteurs zou het geen probleem moeten zijn om de router op de modem aan te sluiten en vanuit de router naar mijn PC.

Zoals gemeld, heb glasvezel en krijg maar 10mbits en vaak lager dan dat op mobiele devices.
 
DragonChaser
Ok bedankt voor de tip, ik zal eerst even kijken of er een firmware update bestaat voor de router! zal het laten weten vanavond a morgen.
 
erlinden
Hoe staat security ingesteld?
En hopelijk bedoel je Mbps? Wink

Kijk ook eens met een tool als inSSIDer of het kanaal dat je gebruikt optimaal is.
 
michielio
firmware update is niet mogelijk, dit is een versie speciaal voor caiway.

Ik heb inmiddels een eigen router (eminent) er tussen gezet en tot mijn verbazing blijven de resultaten gelijk: bedraad prima op 150/150Mbit maar draadloos max ca 20Mbit. Heb in PC nieuw netwerk kaart ingebouwd, ook losse usb-dongle geprobeerd maar allemaal prut.
 
wsliggers
erlinden stelt een terechte vraag: hoe is je beveiliging ingesteld, of in Japans: your password authentication. Als dat WEP of WPA/TKIP is kom je sowieso al niet boven de 54Mb/s uit. Er is weinig fantasie voor nodig om je te realiseren als er nog iets anders is wat niet goed staat of zit, je zo maar een behoorlijk snelheidsverlies kan krijgen.
 
michielio
@wsliggers
interessant, ik ga verder met je opmerking. Heb gisteren geprobeerd de router de wireless beveiliging uit te zetten maar daarmee werd op de een of andere manier ook internet gekilled. Binnenkort maar weer eens verder puzzelen.
 
michielio
weer een stuk verder, zit nu op 72MBit. Naast het feit dat je alleen het N protocol moet gebruiken bleek de instelling in mijn eminent op WPAPSK te staan en niet op WPA2PSK. De eerste limiteert de snelheid per definitie tot 54MBit
 
wsliggers
Da's mooi michielio. ik denk ook een mooie snelheid (draadloos) zeker gezien je huidige apparatuur.
 
DragonChaser
Ik gebruik WPA2 personal voor zover ik weet, ik wist echt niet dat de beveiliging invloed kon hebben op de snelheid! thanks voor de info jongens.

Als nerd zijnde altijd blij met nieuwe info.


Wel blij dat de doorvoer naar de PC maximaal is! mijn youtube kanaal qua abbonees is in 1 MEGA rechte lijn omhoog geschoten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sitecom wlr4100 - x3 WIFI snelheid extreem traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Advertentie