obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
uitzending gemist terug kijken op de Sony Bravia smart tv zonder Caiway interactieve tv
breaker
Ik ben een tijdje geleden bezig geweest om op mij Sony Bravia Smart Tv uitzending gemist te kunnen kijken. Helaas heeft Sony geen app. voor wat andere fabrikanten wel hebben.

Wel heeft uitzending gemist van de publieke omroep een HBBTV kanaal. Helaas werkte dit niet. Sony Bravia tv vanaf 2012 ondersteund HBBTV protocol je heb wel de laatste firmware versie voor nodig. De modellen voor deze tijd durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Nadat ik op internet had gevonden dat ik de land instellingen op Duitsland moet zetten heb ik dit zelf ook geprobeerd en het werkte ook nog.
Als je naar ned1,2 of 3 gaat en je drukt de rode knop in van je afstandsbediening kom je terecht bij de uitzending gemist van de publieke omroep. Dit gaat via het internet van Caiway en niet via de tv.
Ik weet niet of dit andere internet provider ook ondersteund.

Ik zelf heb het volgende gedaan bij mij Sony Bravia KDL32ex720 met internet aansluiting van Caiway

-Systeem instellingen-->algemene instellingen-->fabrieks- instellingen terugzetten let wel op hiermee verwijderd je alles op de tv ook de kanalen
-Je krijg een keuze menu te zien waar je taal kan instellen hier voer je Nederlands in en vervolgens voor Duitsland als land.
-Vervolgens kies je de zenders als je kiest voor volledige scan hoef je netwerk gegevens niet in te vullen dit doet hij automatisch.

Vervolgens staan de Duitse zenders vooraan. Je kunt nu de zenders sorteren op volgorde in het menu digitale opties onder digitale sorteren.
Let wel op de SD en de HD zender door me staan. Dit neemt wel wat tijd in beslag om alle zender op volgorde te krijgen.

Nu kan je kiezen voor ned1,2 of 3 vervolgens krijg je in beeld te zien dat je op de rode knop op de afstandsbediening kan drukken. Je kunt nu kiezen voor uitzending gemist zonder dat je gebruikt maakt van interactieve tv van Caiway.

Dit werkt ook met Samsung smart tv dit heb ik niet kunnen testen omdat ik geen Samsung heb.
 
rhuijben
Op recente Samsung smart TV's is in het systeem dataservices inschakelen genoeg om het te activeren. (Werkt trouwens ook voor de drie Sbs zenders).

Werkt hier prima met Caiway.
 
kev
Dit is inderdaad een optie.

Voor degene die dit willen uit proberen: "let wel op hiermee verwijderd je alles op de tv" betekend dus ook bv. al je beeldinstellingen verwijderd worden.
Als je hier veel aanpassingen in gemaakt hebt is het handig dit even te noteren / fotograferen.

Hou er rekening mee dat als je de zenders wilt updaten (bv. omdat er nieuwe zenders zijn toegevoegd) je de volgorde kwijt raakt.

Aangezien het mij teveel werk was om een fatsoenlijke volgorde in de zenders te krijgen heb ik de instellingen weer terug gezet naar Nederland.
De kwaliteit zou ook hoger mogen, maar goed dat ligt aan de NOS.

Ik heb overigens wel eens contact met Sony via de e-mail omtrent HBBTV (interactieve applicaties zoals het in een instelling genoemd wordt), maar daar kwam geen duidelijke reactie uit.
Exact uitgelegd dat de kabelprovider wél het HBBTV signaal doorgeeft, maar de firmware van Sony simpelweg op het ingestelde land (Nederland) HBBTV niet geactiveerd heeft.
Vreemd dat het niet geactiveerd is.

Helaas hebben de Sony Bravia TV's (althans de modellen van 2012 en ouder) inderdaad geen applicatie van Uitzending Gemist of RTLXL. SBS zenders zitten er wel tussen, maar een erg karig aanbod.
HBBTV is overigens ook beschikbaar op modellen uit 2011, mijn TV komt uit dat jaar. Ander model hier in huis komt uit 2010 die heeft het echt niet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'uitzending gemist terug kijken op de Sony Bravia smart tv zonder Caiway interactieve tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Dolby is terug! Interactieve TV, Pay Per Event : 2 20 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Advertentie