obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Router werkt niet op glasvezel
MartinG
Ik heb Caiway-glasvezel aangesloten en heb internet op de bedraad aangesloten pc, maar heb problemen met het aansluiten van overige pc’s bedraad en diverse apparaten draadloos. Ik heb een router Sitecom X8 AC1750, dus de uitgebreidere variant van de router die Caiway adviseert en levert (X4).

Als ik de pc direct op het glasmodem aansluit is de verbinding en snelheid goed.

Ik heb de Caiway-gebruiksaanwijzing voor de installatie van de X4 gevolgd, dat is erg basaal en moet toch wel hetzelfde zijn voor een X8 dacht ik.

Als ik de router ertussen zet en de pc aansluit op poort 4 van de router heb ik geen internetverbinding meer.

Volgens het netwerkoverzicht hebben de bedrade pc’s en ook de draadloze apparaten (laptop, ipad) wel verbinding met de router. In het DHCP-status overzicht van de router kom ik de apparaten dan ook tegen. Maar heeft de router geen verbinding met het internet.

Diverse tips van deze site heb ik opgevolgd:
• op de router ingesteld: dynamisch ip-adres en het MAC-adres gecloond
• hardwareversnelling op ‘aan’;
• de sitecom- cloud ‘uit’;
• het hele systeem (diverse malen) gereset door de stroom van het modem en de router te halen.

Zijn er nog meer dingen waar ik iets mee moet? Ik weet het nu niet meer.....

PS de router is twee maanden oud en werkte prima op Caiway-coax internet.
 
rhuijben
Heeft de Router een factory reset functie? Soms resetten die net wat meer dan zelf de modes aanpassen vanaf een vorige configuratie. Voor de meeste consumer routers zou de glasvezel configuratie (dhcp extern en intern) ongeveer de default moeten zijn.

Hardware versnelling is alleen interessant voor de wifi en het nut is afhankelijk van wat je wilt verbinden. Heel soms werkt het ook alleen tegen. (Anders stond het altijd wel aan)
 
MartinG
Dat heb ik natuurlijk ook al geprobeerd, diverse malen en in verschillende volgordes met modem-reset etc. Nog steeds geen verbetering.
 
MartinG
Beste mensen, het probleem is opgelost. Er kwam een Caiway monteur langs en die had het zo geregeld.
Wat blijkt...bij glasvezel van Caiway en de Sitecom X8 moet de hardwareversneller UIT staan. Toen dat gebeurd was, slechts één vinkje, werkte het systeem bedraad en draadloos probleemloos...
Ik heb er twee pc's en een playstation bedraad op en 4 smartphones en 1 i-pad...

Zijn toelichting was dat de X8 al snel is van zichzelf dat de hardwareversneller tot conflicten en storing leidt.
Overigens moet bij de standaard door Caiway geleverde Sitecom X4 de hardwareversneller wel AAN staan...

Los daarvan kreeg ik van de Sitecom helpdesk na een aantal dagen bericht dat het probleem met Caiway glasvezel en de Sitecom X8 hun bekend was. Er wordt naar een oplossing gezocht die in nieuwe firmware verwerkt wordt. De laatste firmware (1.3) heeft dat nog niet.

Zo kwam eindelijk een einde aan weken puzzelen. Ik heb alle instellingen van de router maar even in een bestandje gezet. Je weet maar nooit...
Dank voor het meedenken en wie weet heeft iemand nog wat aan de oplossing.

MartinG
 
Henk49
Ik liep gisteren tegen hetzelfde probleem aan. Dankzij de vermelde oplossing (hardwareversnelling uitzetten) was dit toch vrij snel opgelost.
Ik ben dus heel blij met dit bericht!!Thumbs Up
 
DennisvG
Bij mij viel eens in de zoveel dagen de verbinding ook spontaan weg. Heb nu hardwareversnelling op mijn Sitecom X6 N900 ook uitgezet om te kijken of dit helpt. Ik zie in ieder geval al een verbetering bij een oudere laptop met nog een 100 Mbit kaart. Als ik die aansloot dan knalde mijn verbinding er binnen 20 minuten al uit. Opgelost door hem alleen via wifi te gebruiken, maar ja, ik heb niet overal in huis goed ontvangst.
Met hardwareversnelling uit deze laptop weer met een netwerkkabel aangesloten. Verbinding is er nog niet uitgeklapt. Hopelijk blijft het zo.

Bedankt voor de tip
 
wvd2015
Ik had dus precies hetzelfde probleem.
Alles werkte perfect met mijn coax verbinding, zelfs tot aan de wissel van coax modem naar glasmodem maar daarna geen internet.
Ook met een directe kabel verbinding tussen de pc en het modem werkte het prima zoals hierboven omschreven, maar na de router er tussen te hebben gekoppeld ... geen internet meer.

Caiway klantenservice gebeld en ruim 45 minuten aan de telefoon gezeten, en.... sorry meneer uw router is toch echt defect.. grrr. zo moe van zulke mensen bij een klantenservice.
Ben blij dat er dus ook nog monteurs van caiway bestaan die er meer verstand van hebben.
Jammer dat ze voor zulke vaak voorkomende problemen met een betere router dan zij zelf voorschrijven, geen oplossing hebben en dit dus niet bekend is bij de klantenservice.
Hopelijk lezen zij ook dit forum en is het misschien een idee om dit aan iedereen in het klantenservice team kenbaar te maken door middel van een mailing...

In ieder geval bedankt voor deze oplossing MartinG Thumbs Up
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router werkt niet op glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
niet aangesloten Klacht over CaiWay/Delta : 1 29 mei 2023
Waarom niet verbaasd Algemeen : 1 19 feb 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Advertentie