obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
WIFI router geeft geen draadloos internet
EvdK
Hallo allen,

Mijn Wi-Fi Router X4 N300 geeft helaas sinds 2 dagen geen draadloos signaal meer. Via het draad heb ik wel gewoon internet. Mijn draadloze apparaten (telefoon, ipad etc.) lijken ook wel in te kunnen loggen op mijn router (maakt wel verbinding) maar uiteindelijk kan ik niet op internet. Op mijn laptop staat er "geen internettoegang".

Ik heb ook mijn drivers proberen te updaten. Gek genoeg zegt die bij meer dan de helft van de driver versies dat het voor Caiway niet mogelijk is om deze te gebruiken. De enige optie waar dit niet bij staat heb ik geprobeerd maar krijg ik helaas een head check error.

Heeft iemand ditzelfde probleem al eens gehad?

Alvast bedankt voor de hulp.

Gr.

EvdK
 
michielio
gebeurt mij ook veel te vaak. Ik vermoed dat de router niet helemaal lekker is, zit specifieke firmware van Caiway op die niet is up-te-daten via de site van Sitecom. Wifi werkt wel op laptop, niet op iPhone of andersom of allebei. Of wel Smile

Mijn 'oplossing': router uitzetten, minuutje wachten en weer aan. Heb 'm inmiddels ook bovenop de kast gezet om makkelijk te kunnen resetten, pfff.
 
EvdK
Hallo iedereen,

Het lijkt erop dat als een draadloos apparaat een tijdje geen verbinding heeft gemaakt met de router dat deze dan geen wifi signaal meer geeft. De oplossing is als volgt:

  • Reset de router door op de router in te loggen. Uit mijn hoofd ga je naar Toolbox > Reset.

  • Verwijder het netwerk uit het apparaat dat je met internet wil verbinden en log opnieuw in.


Wel vreemd dat dit nodig is, maar tot op heden werkt dit wel!

MVG,

Eric
 
michielio
is inderdaad geen acceptabele oplossing, maar dank voor de tip.

Vanavond wordt een nieuwe router bezorgd (ander merk, zelf aangeschaft). Als dat het probleem oplost stuur ik de sitecom terug naar caiway
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WIFI router geeft geen draadloos internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Advertentie