obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Vast IP adres 'afdwingen'
nossie
Hallo Allemaal,

Weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, dus dan maar onder 'Algemeen'.

Kun je door een Fixed IP adres in je router in te stellen een vast IP adres 'afdwingen'?

Of gaat dat niet zomaar.

Ik vindt het zo jammer dat Caiway blijft vasthouden aan DHCP. Ook bij Glasvezel blijven ze met een dynamisch IP werken.

Dus is het mogelijk zoals hierboven een vast IP 'af te dwingen' door je router in te stellen via 'fixed ip' ?
Dan natuurlijk wel een IP-adres gebruiken binnen de eigen range van Caiway

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.
Nossie
Handtekening
Wat je vandaag koopt is morgen alweer oud....
 
erlinden
Misschien heeft de TS daar een andere reden voor, wat mij betreft zou ik graag met een vast IP adres willen werken zodat ik niet meer afhankelijk ben van een partij als DynDNS om mijn IP adres aan mijn domeinen te koppelen (voor mail- en webserver). Is toch een overbodige roundtrip.

Ik ben eigenlijk benieuwd waarom een provider vasthoudt aan dynamische IP adressen (los van de IPv6 discussie). Is dat een kostenoverweging?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vast IP adres 'afdwingen'', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
ip adres probleem Klacht over CaiWay/Delta : 6 04 apr 2019
entone slaat vast CaiWay/Delta Glasvezel modem : 6 08 aug 2017
programa gemist slaat de entone vast Digitale radio of televisie storing : 1 05 feb 2016
mail smtp adres Klacht over CaiWay/Delta : 2 08 okt 2015
Advertentie