obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Samsung 8000 Serie geen op tv
stefanox
hallo,

ben in bezit van een 2013 samsung 8000 serie tv.
nu zit daar de optie in "Op Tv". nu wordt dit niet ondersteund door caiway, alleen ziggo en upc op dit moment.
wordt dit in de toekomst ook voor caiway klanten opengesteld?
zie hier onder op het plaatje wat ik bedoel

SamsungUE55F9000Front
 
Adios
Heb je je televisie wel aangesloten op het internet?
 
stefanox
ja natuurlijk, deze is bedraad aangesloten
 
stefanox
hoi optimizer,

duidelijk verhaal, maar ook al kies ik voor ziggo, of upc, nog steeds geen verandering en blijven de kleine vensters leeg, waar je normaal de uitzending kan zien wat op dat moment gaande is.

dus als ik het goed begrijp ik deze functie niet meer beschikbaar voor caiway klanten?
Gewijzigd door stefanox op 06 oktober 2013, 17:09
 
Adios
HBB tv wordt wel door Caiway ondersteund. Ik heb het altijd gehad op mijn philips televisie.
 
rhuijben
De 'Op TV' functie is voor zover ik kan zien een luxere versie van de EPG, geupdate via internet. Werkt wel grappig, maar ik vermoed dat het vooral de suggesties wat je graag kijken voedt.

'Op TV' functie is eventueel werkend te krijgen door te kiezen dat je een 'Ziggo-HD' ontvanger hebt op een HDMI poort. In mijn geval zit daar een Samsung PVR, dus dat klopt 'redelijk'
Je kan dan alle informatie in 'Op TV' gewoon bekijken en als je een zender kiest wordt via de IR-Extender de set top box naar die zender gezet. Voor de algemene NL zenders kloppen de nummers, maar bijvoorbeeld Comedy Central zit bij Ziggo op 130 ipv de14 bij Caiway.

Dat laatste is niet echt handig voor het kijken, maar de informatie is wel veel uitgebreider dan die in de standard EPG; o.a. plaatjes bij de programma's

Kiezen voor Ziggo op de antenne (=tv module) levert mij een lege lijst op. Mogelijk omdat in dat geval geprobeerd wordt data direct op te halen vanaf het tv network.


Het zou fijn zijn als je gewoon voor Caiway zou kunnen kiezen.

Hbb werkt voor zover ik kan zien voor ten minste NL 1,2,3 en de SBS zenders hier in IJsselstein. Dit is niet direct gekoppeld met 'Op TV', maar qua interface meer met de omroep apps die bij mij al geinstalleerd stonden. Mogelijk is het echter gewoon web content, zoals de hbb specificaties standaard al ondersteunen.
Gewijzigd door rhuijben op 07 oktober 2013, 00:21
 
rhuijben
Oke, nog wat info bij elkaar gegoogled. HbbTv kan zowel geimplementeerd zijn als volledige data service als via het internet.

Blijkbaar zijn voor 'Ziggo' beide varianten mogelijk in de recente Samsung TVs:
* Data inschakelen
Menu->Systeem->Dataservice->Inschakelen

Als je vervolgens zegt dat je Ziggo hebt op een externe ontvanger werkt HbbTv voor (hier getest) NL 1,2,3, SBS 6, Net 5 en Veronica via Caiway.

Je krijgt op de zenders een icon als '* aan' (o.a. NL 1) waar '*' een rode stip is, of mogelijk zelfs een uitgebreider bericht (o.a. SBS) als je tv ziet dat er diensten beschikbaar zijn.

Ik vermoed dat als je zegt dat je Ziggo op de antenne hebt, dat er dan geprobeerd wordt informatie vanuit het netwerk te lezen die anders via internet opgehaald wordt.

(Getest met een 2013 model; vermoedelijk werkt dit ook voor oudere modellen met een recente firmware)
 
stefanox
hoi rhuijben

ga dat vandaag eens proberen, kijken wat eruit komt,
toch wel erg jammer dat caiway hier niet eens na kijkt of er wat aan gaat doen,
daar er nu toch meer mensen overstappen op een smart tv net als samsung, op welk model van samsung heb jij het getest als ik vragen mag
 
rhuijben
Ik heb getest op een UE40F5500.
(Alleen 2D, 'slechts' dual core, geen camera en microfoon, maar verder wel het volledige Smart TV 2013 platform)

Ik weet niet wie (Caiway of Samsung) nu werkelijk wat moet doen. De lijst van gesupporte netwerken komt via de firmware of vanaf het internet.

Diverse UPC gebieden, Ziggo en met de laatste firmware ook Canal Digital zijn voor mijn gevoel wel de grote spelers in NL.

Hopelijk wil Samsung ook Caiway in de lijst toevoegen. Met +- landelijk dezelfde configuratie zou dat niet zo moeilijk moeten zijn.
 
stefanox
net eens geprobeerd, helaas krijg ik het niet werkend.
ook zie ik nergens de optie hdmi poort selecteren.
Heb tevens geen ontvanger tussen de muur en tv zitten he, gwn rechtstreeks vanuit de muur kabel in de tv.
Net nog eens geprobeerd, vakjes blijven gewoon leeg (Tv Vensters)
Gewijzigd door stefanox op 07 oktober 2013, 14:33
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Samsung 8000 Serie geen op tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Alle herhalingen worden opgenomen als je een serie opneemt Digitale radio en televisie, tips & truuks : 2 14 sep 2022
Advertentie