obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Storing IJsselstein
Chikano
Goedemiddag allemaal,

Vorige week was er sprake van een storing in IJsselstein, waardoor ik geen internetverbinding had.
En vandaag heb ik hier weer last van! Hij deed het prima tot een uur of 14:00. Ik heb de stroom van zowel de modem als de router eruit gehaald en even gewacht, maar het mocht niet baten. Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb btw een glasvezel aansluiting 300mbit

Groet,

Chikano
 
Rodyel
Je bent niet de enige, ik heb precies dezelfde problemen, al het mogelijke wat ik kan doen is gedaan. Hopelijk zijn ze er nu mee bezig, anders houden ze geen klant over..
 
Adios
Heb je de storingsdienst van Caiway al gebeld?
 
Chikano
Nee dat had ik nog niet gedaan. Ik had alleen op de website gecontroleerd of er sprake was van een storing. IJsselstein stond er niet tussen. Inmiddels doet het internet het wel weer.

Het vreemde was dat we wel televisie konden kijken via de glasvezel kabel, maar internet deed het niet. Dit lag niet aan de router aangezien ik ook de kabel vanaf de glasvezelmodem direct aan me laptop had aangesloten zonder succes.

Ik hoop dat dit nu is opgelost en dat dit volgende week niet nogmaals gebeurt.
 
Tonv58
Storingsdienst? Op zondag? Lamenielache!

Maandagochtend, om 09.00 uur.
 
Adios
Daar valt niks om te lachen. Een storingsdienst moet toch altijd bereikbaar zijn en paraat staan?
 
Tonv58
Ik heb me vorige week zondag doodgeƫrgerd aan het feit dat als het storingsnummer belt, dat je dan een heel menu krijgt, je postcode wordt gevraagd, en dan, net op het moment dat je denkt dat er echt contact gaat plaatsvinden.........
Dan volgt de mededeling dat caiway bereikbaar is van maandag t/m zaterdag van 09.00 tot 21.00 uur. en dan wordt de verbinding verbroken.

In het hele menu is geen mogelijkheid te kiezen voor externe storingsdienst of noodnummer of iets dergelijks.

Maandagochtend om 9 uur ben je de eerste, na die 27 wachtenden voor je.

Probeer het nu maar eens, voor de gein.
 
Adios
Heb je wel goed gekozen in het menu? Je moet toch in staat zijn om een storing op zondag aan te melden ? Het is een dienst die Caiway ook op zondag levert, dus als er iets hapert op zondag moet Caiway toch ook bereikbaar zijn voor de afnemers van haar diensten.

Ik snap dat niet bereikbaar zijn op zondag van Caiway totaal niet. Wat is de logica daarvan?
 
Chikano
Goedemiddag,

Drie keer raden....
Het is zondag en mijn glasvezelverbinding doet het alweer niet!
TV via de glasvezel doet het wel, telefonie doet het wel, maar op me laptop, Ipad etc doet internet het alweer niet!

Mijn verbinding deed het gisteren ook niet en toen kon ik gelukkig wel bellen naar caiway. Ze vertelden mij dat dit te maken had met 2 MAC adressen die mijn router zou genereren. Dit zou er eigenlijk maar 1 moeten zijn.

De dame vertelde mij dat ik zowel de modem als de router van de stroom moest halen voor 5 minuten. Daarna er weer insteken en de router vervolgens te resetten naar fabrieksinstellingen, terwijl ik zelf geen wijzigingen heb gemaakt aan de routerinstellingen. Ze zou vervolgens voor drie uur bellen om te controleren of het heeft gewerkt. Het zou allemaal aan de router liggen en niet aan de modem...

Deze oplossing werkte dus NIET en ik werd ook NIET teruggebeld. Daarnaast heb ik mijn laptop direct aangesloten op het glasvezelmodem, maar ook dit mocht niet baten. Het ligt dus vervolgens mij aan het modem en niet aan de router.

Uiteindelijk doet internet het wel weer na een paar uur, maar ik wil gewoon dat mijn internetverbinding het ten alle tijden doet!

Is iemand misschien al op een oplossing gestuit voor hetzelfde probleem?

Bij voorbaat alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Chikano
 
Tonv58
Je moet eens op het forum zoeken naar MAC-klonen, Optimizer heeft in verschillende topics aangegeven hoe dat moet. 5 minuten de stroom eraf is in ieder geval te weinig, volgens mij moet dat een half uur zijn, en het weer aansluiten moet op een bepaalde volgorde/manier. Is vast nog wel ergens op het forum te vinden.

Heb het even voor je opgezocht, zie thread http://caiway.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1039

Hier staat:

Glasmodem + router + PC UIT
- Glasmodem herstarten na 30min (wachten op volledig online)
- Router herstarten ( wachten op volledig online / 5 min )
- PC opstarten ( wachten op volledig online )
- Netwerkkabel van router in glasmodem ( soms meerdere malen in/uit nodig)
- Netwerkkabel van router naar PC.
- wacht op netwerkdetectie
- Open URL van Sitecom 192.168.0.1
- Log in in router en maak een ''Macclone) deze staat standaard op 00000
- Reboot router in menu
- Herstart PC bekabeld aan de router.....

Als het goed is gaat je verbinding ''online'' en zal een stuk stabieler werken.
Gewijzigd door Tonv58 op 06 oktober 2013, 15:50
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing IJsselstein', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
Internet Storing Glasvezel Lunteren 28 sept 2020 18.00-24.00 Storing : 17 01 dec 2020
Frequent storing - balken - blokjes etc. Storing : 4 22 sep 2020
Advertentie