obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel van Caiway in Cogas gebied?
Highway
Vandaag en een paar dagen geleden brieven ontvangen over de aanleg van glasvezel in Almelo.

Almelo valt in het verzorgingsgebied van de Cogas. Via de Cogas infrastructuur hebben we hier in Almelo internetdiensten van Ziggo.

Als ik kijk op www.cogasglasvezel.nl zie ik dat ik ook contact kan opnemen met de helpdesk van Caiway.

Klopt mijn conclusie dan dat we hier in Almelo via de glasvezel van de Cogas de diensten van Caiway aangeboden krijgen?
Handtekening
Wink
 
Adios
Klopt helemaal. Caiway is wat de klok slaat op Cogas glasvezel.
 
Highway

Quote

Caiway

Wie gaat de telecomdiensten aanbieden op het glasvezelnetwerk van Cogas?

De partij die diensten gaat aanbieden is Caiway. Caiway is de eerste dienstenleverancier op het glasvezelnetwerk van Cogas Kabel. Caiway zal een uitgebreid aanbod op het gebied van radio, interactieve tv, internet en telefonie verzorgen. Kijk voor meer informatie op www.ikgavoorglas.nl


Quote

Wie is Caiway?

Caiway is al meer dan dertig jaar actief als dienstaanbieder van radio, tv, internet en telefonie. Zij leveren diensten via kabel en glasvezel, vooral in het westen van Nederland, nu dus ook in Twente!


Ja verrek, na enig zoeken ook bovenstaande gevonden.
Handtekening
Wink
 
Highway
28 april is het zover. Dan wordt de glasvezel die al enige tijd in de kruipruimte ligt aangesloten op een modem in de meterkast.

Eens kijken wat voor aanbiedingen er komen. Ik heb geen haast om over te stappen.
Handtekening
Wink
 
Migow
http://gathering.tweakers.net/forum/l...es/1582667

Daar kun je lezen dat je gewoon het digitale tv pakket bij ziggo moet blijven afnemen. Maar dat wordt dan wel in mindering gebracht op factuur caiway.
Dus op je 2e tv heb je mbv decoder gewoon de kanalen in HD van ziggo
 
2fast4u

Quote

Jerry schreef:

Voor mijn vader alles geinstaleerd. Internet, telefonie en televisie. 200 mb internet, lekker snel. Helaas hebben we een aantal apparaten in huis die wifi gebruiken. De router er tussen geplaatst en gelijk 80mb minder internet snelheid...hmmm die snelheid hadden we bij ziggo ook.
Ook 2 televisies in huis. 1 in de woonkamer en 1 in de serre. Helaas kan er maar 1 televisie op het glasvezelnetwerk aangesloten worden de ander moet dus analoog via de coax. Na dit gedaan te hebben zien we dat er 3 zenders, 4, 5 en 6, compleet versprokkeld zijn. Caiway gebeld en zij leveren in Almelo geen coax. Dus moet ik een extra abonnement bij Ziggo afnemen voor de analoge tv? In mijn huidige beleving dus duurder en mindere kwaliteit. Helaas ook geen andere providers op het glasvezelnetwerk (monopoly?), dus niets te kiezen. Enige mogelijkheid is terug naar Ziggo waar we dus wel 2 tv's in hd kunnen krijgen.

ps; wat ik niet snap is dat er ook een abonnement is voor 400mb internet snelheid maar dat de wifi router die ze daarbij zelf extra aanbieden maar 300mb aan kan? Volgens mij is er bijna geen huishouden meer zonder wifi, of zie ik dit verkeerd.


ik heb de router gewoon terug gestuurd omdat de glas400 niet via wifi kan (ben nog aan het wachten voor de glas) en daarom kun je beter zelf een andere kopen in winkel +- 100 euro heb je al een goede met 450 mb wifi
 
erlinden

Quote

Jerry schreef:
ps; wat ik niet snap is dat er ook een abonnement is voor 400mb internet snelheid maar dat de wifi router die ze daarbij zelf extra aanbieden maar 300mb aan kan? Volgens mij is er bijna geen huishouden meer zonder wifi, of zie ik dit verkeerd.

Heel veel huishoudens hebben naast WiFi ook apparatuur bedraad aangesloten, denk bijvoorbeeld aan een media player en NAS. Dus de totale Internet bandbreedte wordt niet alleen door WiFi verbruikt (dualband betekent dat er twee draadloze banden tegelijkertijd gebruikt kunnen worden, levert ook al wat meer bandbreedte op Smile) maar ook door bedraad aangesloten apparatuur.

Interessant is de vraag of de betreffende router in staat is om de totale bandbreedte te routeren. Dat de router een Gigabit aansluiting heeft zegt niet alles...

Quote

2fast4u schreef:
ik heb de router gewoon terug gestuurd omdat de glas400 niet via wifi kan (ben nog aan het wachten voor de glas) en daarom kun je beter zelf een andere kopen in winkel +- 100 euro heb je al een goede met 450 mb wifi


Bespaar ik je alvast een koude kermis, hooguit met AC ga je de volle bandbreedte halen en benutten, een 450Mbps WiFi snelheid zal in de praktijk op ongeveer 200 ~ 250 Mbps uitkomen, afhankelijk van eventuele interferentie.
 
Domino
Agja @erlinden en dan nog maar te zwijgen over veel al gebruik d.mv. half-duplex 2.4Ghz op wifi, de invloed inderdaad van interferenties, wifi netwerkkaarten en smartphones kwaliteiten en niet te vergeten de router rommel die te koop is en massaal wordt besteld. Een goede router met voldoende RAM kost in dit stadium van snelheid al gauw tussen de 150,- en 200,-.
Daarnaast ben je met een goede router afhankelijk van een juiste TX en RX waarde. ( verzenden en ontvangen van data) ( maximaal sterkte in nederland is beperkt tussen 80 ~ 100 Mv)

Enfin, Je router zorgt dus voor al jouw netwerk/data/fim/muziek/socialmedia verkeer en is dus het belangrijkste element binnen je netwerk. Het wifi en in/uit verkeer kan inderdaad beter maar dan moet je zoals je al aangeeft op de 5Ghz/AC-band gaan werken. ( de vraag is of je apparatuur deze functionaliteit heeft? ) Wink
Meen mij te herinneren dat hier in het verleden al hele boekstukken over geschreven stonden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel van Caiway in Cogas gebied?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie