obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Krijg draadloos internet niet werkend
Pataplu
Waarschijnlijk doe ik iets fout maar ik krijg het niet werkend met de Sitecom x4 router.
Als ik de UTP kabel rechtstreeks vanaf de glasvezelmodem op mijn laptop aansluit werkt het allemaal zonder problemen.
Heb ook nog deze stappen gedaan:
Glasmodem + router + PC UIT
- Glasmodem herstarten na 30min (wachten op volledig online)
- Router herstarten ( wachten op volledig online / 5 min )
- PC opstarten ( wachten op volledig online )
- Netwerkkabel van router in glasmodem ( soms meerdere malen in/uit nodig)
- Netwerkkabel van router naar PC.
- wacht op netwerkdetectie
- Open URL van Sitecom 192.168.0.1
- Log in in router en maak een ''Macclone) deze staat standaard op 00000
- Reboot router in menu
- Herstart PC bekabeld aan de router.....

Toen had ik even draadloos internet maar deze viel na een aantal minuten al weer weg.

Wat doe ik fout? De utp vanaf de glasvezel moet toch in de blauwe WAN poort?

Alvast bedankt.
 
mcnicos
Misschien is je netwerkkaart in je laptop verouderd, ik had ook hetzelfde probleem, maar door er een WiFi dongel in te drukken werkte de draadloze internetverbinding perfect.
 
Pataplu
Denk niet dat dat het is, heb ook geprobeerd om met mijn andere apparaten verbinding te maken.
 
michielio
Ik heb er ook even mee zitten prutsen. Bij mij werkte uiteindelijk:
alle stroom eraf, alles stekkers eruit (5 minuten)
glasmodem aan, laten booten tot derde groene lampjes is uitgeknipperd
computer aanzetten (niet verbinden!), wifi op computer uitzetten, volledig laten opstarten
router aanzetten en laten opstarten
UTP (netwerk) kabel tussen glasmodem en computer
als het goed is heb je nu verbinding, speedtest moet maximale verbinding geven (via speedtest.net krijg ik ca 200Mbit op een 150Mbit abo), dit betekent dat de verbinding naar buiten goed werkt.
kabel uit modem halen en stoppen in de (blauwe) wan poort van de sitecom router, even laten kennismaken met elkaar
LAN poort 4 verbinden via kabel met PC
Nu naar sitecom.router (of 192.168.0.1) en de macclone doen, hiermee gaat het router doen alsof 'ie je computer is
herstart router, nu mag je de kabel losmaken van router naar pc en wifi aanzetten.
nu zou het moeten werken en blijven werken !
 
Pataplu
michielio,

Helemaal top, het werkt. We zijn weer lekker draadloos.

Nu nog even stoeien met die fantastische digitale ontvanger Wink

TNX.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Krijg draadloos internet niet werkend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Het kastje dat we niet hebben... CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 06 sep 2023
niet aangesloten Klacht over CaiWay/Delta : 1 29 mei 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Advertentie