obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wel telefoon ,geen internet
EdJuh
Ik heb vandaag mijn glasmodem opgehangen aangesloten en gedaan.
De hele handel volgens het boekje geactiveerd en draaien.

Ik had een zeer snelle verbinding met de PC rechtstreeks op het glasmodem,daarna de router ertussen en daarna niets meer.

Mijn router krijgt geen ip adres van het glasmodem.
Router meerdere male gereset ,ook het glasmodem,maar geen IP adres.
PC maar weer rechtstreeks op het glasmodem en ook niets meer.
De hele bende 1 uur zonder stroom laten staan en nog steeds niet,zowel met de PC vast aan het glasmodem als de router ertussen.
Het rare is dat de telefoon het wel gewoon doet.

1200 gebeld,maar ook daar hebben ze weekend.

Nu maar de smartphone met een usb kabeltje aan de PC gehangen om iets te kunnen internetten

Heeft iemand hier de gouden tip??

Bvd Ed
Gewijzigd door EdJuh op 22 september 2013, 17:51
 
Subject4S
Hier ook hetzelfde probleem.. Sinds vandaag ook, ineens viel het weg tijdens het aansluiten van de door Caiway geleverde wifi router.

Probeerde de oude configuratie weer, kreeg geen IP-adres meer voor internet maar kon wel bellen! TV niet getest..

Toevallig gemeente Albrandswaard ook?
 
EdJuh
Ik ziet hier in het Westland.

En ook de TV niet gebrobeerd ziet nog fijn in de doos.
Eerst maar eens het internet stabiel aan de praat krijgen,daarna de rest.
 
Corine
Ik heb hier hetzelfde (IJsselstein). Paar dagen geleden glaspakket geïnstalleerd: via kabel rechstreeks tussen glasmodem en laptop verliep probleemloos. In afwachting van het sitecom modem van Caiway een tijdelijke andere wifi router geïnstalleerd: werkte prima. Vandaag kwam de sitecom. Netjes aangesloten, een paar minuten internet gehad en toen poef! Geen internet meer. Kabel rechtstreeks tussen glasmodem en laptop aangesloten, maar het werkt niet meer. De bovenste 2 lampjes van het glasmodem branden normaal. Op het modem in het midden branden er nog 2 (telefoontje en <>). 2x reset van de glasmodem (stroom er minutenlang uit) helpt niet. Rare is dat het lijkt te gebeuren als je dus die sitecom voor het eerst aansluit??? Ik zit nu te internetten via de buren :-P niet handig!!
 
Corine
Update van het vorige bericht: zonet de glasmodem 10 minuten uit gehad en weer aan gezet. Nu werkt draad op modem wel. Wifi router heb ik nog niet durven opnieuw aansluiten, dat probeer ik morgen weer. Maar blij dat ik op deze manier nu in elk geval bedraad internet heb.
 
Corine
hallo Optimizer,

ik ga het morgen uitproberen. Momenteel werkt bedraad rechtstreeks via glas naar laptop dus prima. Ik heb de sitecom nog niet durven aansluiten. Ga ik morgen doen. Maar ik begrijp dat ik dus een kabel van de sitecom router naar de laptop moet trekken?? Zoals ik al aangaf in mijn eerste bericht werkte de verbinding via de sitecom in eerste instantie een paar minuutjes, draadloos. Ik kon daarna ook steeds prima inloggen op de sitecom, alleen was er geen verbinding meer van de glasmodem met de buitenwereld.

Zoals gezegd probeer ik het morgen nog een keer. Ik zal daarna aangeven hoe en of het gewerkt heeft!
Groetjes
 
EdJuh
Inmiddels werkt het internet hier.

TV begin ik voorlopig niet aan,kijk wel via de coax.
 
Corine
Hoi optimizer,
gisteravond heb ik de router nog een keer "gewoon" aangesloten en vanmorgen werkte alles. Toch heb ik voor de zekerheid je advies opgevolgd. Was even zoeken in de router waar ik dat mac adres kon aanpassen, maar toen ik het eenmaal gevonden had bleek er een standaard mac clone knop te zitten dus toen was het een eitje.

Daarna heb ik glasmodem, wifirouter enz uitgezet, na 30 min glas modem weer aan, toen die online was ook de wifi router weer. Nu lijkt alles te werken. Mocht in de toekomst blijken dat het zo nu en dan alsnog niet werkt dan ben ik benieuwd naar je volgende stap :-)

Bedankt voor je hulp! Jammer dat Caiway dit standaard niet regelt: je zou zeggen dat ze dit probleem dan vaker moeten horen en dan zouden ze ofwel aanwijzingen kunnen bijsluiten ofwel de router zelf vooraf juist instellen. Maar ja...

Groeten en bedankt
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wel telefoon ,geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Philips SmartTV plus internet Hardware instellingen : 1 29 nov 2023
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Advertentie