obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info over de verschillende gebruikte modems bij CaiWay.
 Onderwerp afdrukken
Probleem met installeren WIFI router
fresno
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen, want ik kom er niet helemaal uit.

Gisteren mijn glas standaard pakket ontvangen en activeren verliep vlot zonder problemen. Echter wilde ik hierna mijn wiifi-router van sitecom er bij zetten en dat is me dus niet gelukt.
Ik heb het gedaan volgens bijgeleverd stappenplan, maar helaas. In eerste instantie pc verbonden met modem op meest linker aansluitpunt, vervolgens via PC snel kunnen activeren en als test een speedtest gedaan. Werkte perfect, pc op snel internet. Vervolgens wifi-router ingeplugd in 2de vrije slot links en router zichtbaar, geen connectie met internet op router. Toen alles geprobeerd, dus slot 3 en 4 geen resultaat, dan wordt zelfs de router niet geactiveerd. Vervolgens router vervolgens in meest linker slot en yes draadloos internet, maar de aansluiting naar de pc niet meer werkend gekregen in de andere slots. Zelfs de pc verbinding via router lukt niet. Ik heb dus of bedraad snel internet via slot 1 of mijn router werkend op 1. TV aansluiting komt later, omdat ik de bedrading nog moet doortrekken.

Waarschijnlijk doe ik iets fout, maar ik kan geen oplossingen op het www vinden. Voor de duidelijkheid heb ik bij elke wisseling het glasmodem gedurende 2 minuten van het stroom gehaald.

Alvast dank voor de tips.
 
meagrey
Als je de PC op je router plaatst, krijg je dan een onbekend netwerk?
In dat geval moet je het internet protocol wijzigen in je netwerk.
Het staat geheel beschreven in 1 van je boekjes die je er bij hebt gekregen.
Zelf is mij dit ook over komen nl.
Gewijzigd door meagrey op 15 september 2013, 21:08
 
fresno
Dat is een uitgebreid antwoord. Ik ga hier morgen mee aan de gang en laat weten of het gelukt is.
Bedankt!
 
fresno
Nieuwe poging, volgens Optimizer.co

Aansluiten volgens schema gedaan, vervolgens inloggen op router was 192.168.0.1
Tsja, dan zijn er veel opties waarbij ook nog van alles ingevuld moet worden. Heb zelf gekozen voor autoconfiguratie en vast ip adres. Werkt niet, ook voor random ip adres. Kortom hier ben ik even bezig geweest, wat kon heb ik geprobeerd, echter zijn er velden die ingevuld moeten worden, waar ik de waardes niet van ken. Zit ook niet bij mijn installatiegegevens.
Kortom, weer terug naar mijn gelukkig nog bestaande tele2 netwerk.

Suggesties?
Lijkt me stug dat ik de enige ben. Normaal weet ik toch aardig wat voor elkaar te krijgen, maar hier loop ik volledig vast.
 
fresno
Delen staat wel aan. Zal morgen de pc van mijn zoon proberen, of de laptop.

Wordt vervolgd.
 
TTK
wij laten het pakket aansluiten door 1 van uw aangesloten bedrijven.

Firma Meer Service uit Maassluis.

hun raden de bijgeleverde router af ! (sitecom)

zij adviseren een ASUS 300MBP router ??

wat te doen ?
 
fresno
Vreemd.

Ben opnieuw de stappen doorgelopen, alleen de utp kabel op mijn laptop aangesloten. Direct snel internet, hoefde zelfs de router niet in.
Vervolgens kabel van pc naar router, deze in het zelfde slot als laptop, melding DNS server fout. Router gereset, pc opnieuw gestart, zelfde melding.
Vervolgens zelfde procedure, maar dan kortere kabel naar pc zoon (windows 8) en weer zelfde melding fout DNS server. Ik ga er nu van uit dat glasmodem goed is en eigenlijk ook de router en dat er waarschijnlijk ergens een instelling moet worden aangepast.
Wat zou het kunnen zijn?

Zou het kunnen zijn dat ik het netwerk opnieuw moet instellen op de pc?
Gewijzigd door fresno op 18 september 2013, 10:51
 
kareltjuh
heb je al gekeken bij je TCP/IP instellingen op automatisch staan?
Handtekening
Blij met Cisco en Juniper
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met installeren WIFI router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
laten werken van IP camera's via Wifi met Genexis Platiunum 7840 modem Instellingen software : 6 07 aug 2023
Nokia modem en WiFi problemen [opgelost] CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 12 mrt 2023
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Advertentie