obey-robots.txt
05 December 2016, 17:38
Navigatie
Ledenenquête
Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet.

Hey CaiWay update de TV app en rap wat!
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Hey CaiWay update de TV app en rap wat! 83% [24 stemmen]
83% [24 stemmen]

Lollipop? Koop lekker een IOS gsm.
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Lollipop? Koop lekker een IOS gsm. 17% [5 stemmen]
17% [5 stemmen]

Stemmen: 29
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 jul 2015

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
CaiWay Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over Caiway? Post hier je Caiway klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

Kwaliteit glasvezel TV

C@stiel
Hallo allemaal,

Sinds deze week heb ik glasvezel van Caiway hier in Oudenbosch. Nu valt het ons op dat de kwaliteit van de zenders via de entone dmv een hdmi kabel slechter is dan de kwaliteit van dezelfde zenders via de ouwe coax kabel. De kwaliteit via glasvezel lijkt wel SD en via de coax is het HD en super scherp. Ik heb in het menu gezocht en alles staat op HD in die entone. Zijn er meer mensen die ook slechtere kwaliteit hebben via het glasvezel? De internet snelheid is wel goed de belofte was 150 mbit up en down en ik kom and 165 Smile

mvg,
C@stiel

Adios
Heb je misschien ook nog een scartkabel tussen de Entone en je televisie zittten?

C@stiel
nope, alleen een rechtstreekse coax van binnenkomst huis naar de tv, en de entone zit via de kabels via het glasvezel met een hdmi op de tv. heb 3 hdmi aansluitingen en het beeld is van dezelfde inferieure kwaliteit op alle aansluitingen. Het audio signaal is ook slecht elke 3 a 4 minuten valt het geluid weg een halve seconde ofzo maar net genoeg om het te merken.

C@stiel
Ik gebruik gewoon de kabels die in de geleverde doos zaten. zie nergens een rare knik ofzo in deze kabels. Ik heb er nu even 2 ander kabels aan gehangen hdmi en die andere voor in het glasmodem. Heb zojuist ook de hdmi van de tv ingesteld als blu ray apparaat en dat lijkt het beeld iets te verscherpen maar nog altijd is het normale coax beeld een tikkeltje beter dan via de entone. Ik moet nog testen of het audio probleem nu is verholpen

Adios
Ik kan niet praten voor de Entone, maar de Airties IPTV ontvanger die wij in Krimpen hebben, geeft een heel mooi beeld.

Tonv58
Klopt wel, via coax en humax had ik ook beter beeld en geluid dan nu via entone. Nu is tussen coax en entone nauwelijks verschil. Heb trouwens eerst andere HDMI-kabel gekocht, omdat ik eerst dacht dat het aan de kabel lag.

Typisch Oudenbosch verschijnsel? Internet ook bij mij OK, boven 150 Mb, zowel up als down.

varadero750
Sinds een paar dagen kijk ik tv via glas (IJsselstein). Daarvoor keek ik tv via de kabel en een HUMAX ontvanger.
De beeldkwaliteit van de Entone is matig. Eerst twijfel je aan jezelf, misschien moe of vieze bril.
De volgende dag, uitgerust en met een schone bril :-) blijft het beeld matig.
Alle instelling op de tv moeten aangepast worden, veelal naar het maxium (scherpte / achtergrond / helderheid etc) en dan nog is het beeld matig.
Vervelend is dat je telkens de beeldinstellingen opnieuw moet instellen bij het activeren van een
ander apparaat, bijvoorbeeld de DVD speler. Het instellen begint dan weer van voren af aan.

Omdat ik de HUMAX nog steeds kan gebruiken is het eenvoudig om te vergelijken tussen de
Humax en de Entone, en dat is schrikken.
Het beeld van de Entone is in vergelijking met de HUMAX ronduit slecht.

Ik heb een groep van 6 jongeren gevraagd om hun mening, waarbij ik schakelde tussen de
HUMAX en de Entone.
Dat ik schakelde tussen beide apparaten kon mijn testgroepje wel zien maar niet welk
apparaat actief was.
Zonder enige twijfel werd voorkeur uitgesproken voor de Humax.

Morgen ga contact met Caiway opnemen, ik hoop op een positieve uitkomst.
Zoniet, dan zal ik mijn Humax weer gaan gebruiken.

Ps: ben benieuwd naar de ervaring van forumleden die over dit onderwerp al contact
met Caiway hebben gehad. Hadden zij oplossingen, en zo ja, welke?

varadero750
Samsung UE55F6100

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kwaliteit glasvezel TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
glasvezel modem / converter CaiWay Glasvezel modem 10 11 november 2016, 09:22
hoge telefoon tarieven glasvezel Wat verandert er? 3 19 oktober 2016, 13:08
glasvezel airties tv apparaat Algemeen 4 25 augustus 2016, 21:09
Newbee glasvezel Algemeen 14 26 juli 2016, 23:29
Vanaf 2016 meer aanbieders op glasvezel in Krimpen en Loenen CaiWay Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) 55 22 juni 2016, 21:57
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| flipje00:31:03
| Airrider01:33:20
| Highway01:34:32
| Offline02:57:42
| The red rooster03:35:10
| vossoft05:39:00
| 2fast4u07:48:03
| arievree09:08:41
| Fredy09:37:49
| Sandwedge21:18:39
Advertentie
www.optimizer.co.nl
Caiway Partner & preferred netwerk installateur.
Tel Nr. 0174-768333
Laatste Artikelen
| Eigen Email adressen...
| Dikke pluim
| Doek valt definitief...
| Goedkope oplossing v...
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 oktober 2016, 21:18
Caiway storing op storing met de email en nu ook ligt caiway.nl eruit.

18 oktober 2016, 12:42
Langdurige kwestie deze mailstoring...

14 oktober 2016, 22:57
Mail zou het weer doen? Ik zie nog nix ... Shock

14 oktober 2016, 17:22
Is de mailserver van "kabelfoon.nl" in storing? Cry

31 augustus 2016, 21:47
Antenneversterker voor caiway kabel met glasvezel voeding kapot ook bij caiway te krijgen.