obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
geen opnames FOX HD icm ihdr-5050C
GWS
Sinds afgelopen vrijdag 23-08 lukt het opnemen van programma's het FOX HD kanaal icm de PVR van de 5050C niet meer; t/m donderdag was dit geen issue. Dit geldt zowel voor timeropnames als direct.
Foutboodschap ''Opnames korter dan 30 (sec) kunnen niet worden opgeslagen" kortom 5050C registreert wel, geeft dit ook aan met .REC, maar opnames worden gewist aan het eind van de opname voor opslag.

Dit probleem doet zich niet alleen voor bij Caiway (iig hier in Gouda) maar ook bij Ziggo, tot zover bekend icm de 5050C. Misschien andere PVR's wel/niet een probleem.

Tijdelijke oplossing : opnemen van het FOX SD kanaal (620). Dit lukt nl. wel.
Probleem ligt dus niet aan Caiway/Ziggo of Humax maar duidelijk in de stream van FOX op hun HD frequentie sinds vrijdag. Nogmaals van start 19-08 t/m 22-08 was er geen issue.

Ik verzoek het Caiway Webcare team dit aan Fox door te geven en een oplossing te vragen. (zelfde als problemen met FOX+Panasonics etc.)
 
Dazzling
Ik kan met de entone wel opnemen maar afspelen lukt soms wel en soms niet ok van fox hd. Hij geeft aan dat er 30 min opname is alleen beeld bevriest en daarna niets. En het betrefd de simpsons Smile
 
Adios
Probleem is bekend. Op het Ziggo forum kun je er alles over lezen.
Het probleem doet zich niet voor met de Humax 5200C en 5400C.
 
GWS
Ik ben een Caiway gebruiker, geen Ziggo gebruiker dus kijk eerst op dit forum. Had hier nog niets gevonden dus denk ik plaats hier deze storing, wel zo netjes voor de overige forumleden. Zoals al gemeld wist ik al dat bij Ziggo eenzelfde probleem leeft.
Zoals je ook uit de discussies daar kan afleiden wordt het een van het kastje naar de muur verhaal.
FOX zal zeggen "Humax 5200C/5400C doet het wel, dus duidelijk een SW upgrade voor de 5050C nodig" en Humax zal terugkomen met " da's lekker, t/m donderdag is onze SW OK en na vrijdag jullie je stream wijzigen en nu opeens niet meer ? ja doei !"

Eind van het liedje is dat de klant altijd verliest bij dit soort ping pong spelletjes (lees: maanden kan wachten ; zelfs jaren als je het Nat Geo Wild voorbeeld neemt)

Punt is (zie ook Ziggo forum) dat het wel heel erg toevallig is dat de problemen ontstonden gelijk nadat het FOX+Panasonic TV issue verholpen werd. Dus wel degelijk de stream aangepast met een oplossing die de 5050C helaas in problemen brengt.

Mijn punt is hier dat het hopelijk helpt als op FOX burelen EN Ziggo Webcare groepsklachten gedropt worden ALSMEDE hetzelfde van Caiway Webcare....
 
Adios
Heb je de laatste firmware erop staan?
 
GWS
Mijn 5050C is niet op LAN aangesloten dus kan geen bestanden uitwisselen via FTP op thuisnetwerk.
Ik zie geen nieuwe SW updates in het menu klaarstaan (wat ik om de zoveel tijd check) dus iig is de laatste die via signaal is aangeboden geupdate. Of dat de allerallerlaatste is ...? Denk ook niet dat het veel zal uitmaken, daarvoor zijn er teveel klachten van gebruikers met een 5050C icm met FOX HD

HDPXCIR 1.00.20 18 MAR 2010
 
essellanden
Zelfde probleem in Wateringen: FOX HD wordt sinds vorige week niet meer opgenomen. Mijn firmwareversie is 1.00.20 (geen nieuwere beschikbaar).

Bedankt voor de tip met het SD-kanaal, ga dat vanaf nu instellen.
 
Adios
Heb je de importeur van Humax hierover al gebeld? Als de 5200 het wel kan, moet dit toch op te lossen zijn met een 5050?
 
GWS
@essellanden : graag gedaan

@4K : neen, want ik denk 1) dat het probleem bij de bron, dus FOX, opgelost moet worden en 2) het toch wel duidelijk is dat Humax geen verdere SW updates ontwikkelt voor de 5050C ; die is voor hen sinds een heel tijdje wel 'afgeschreven'.

Ik heb wel zaterdag een e-mailtje naar FOX tv gestuurd, maar eens zien wat daar op geantwoord wordt.
Via het Ziggo forum lijkt naar voren te komen dat FOX het probleem onderkent en en hopelijk naar oplossingen zoekt.
 
Adios
Dan is het maar afwachten. Ik zelf vind overigens dat Humax nog wel met een update hoort te komen. Ze weten dat het een veel gebruikte PVR is in Nederland.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'geen opnames FOX HD icm ihdr-5050C', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Geen beeld bij iptv Storing : 8 12 aug 2022
Advertentie