obey-robots.txt
07 December 2016, 19:11
Navigatie
Ledenenquête
Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet.

Hey CaiWay update de TV app en rap wat!
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Hey CaiWay update de TV app en rap wat! 83% [24 stemmen]
83% [24 stemmen]

Lollipop? Koop lekker een IOS gsm.
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Lollipop? Koop lekker een IOS gsm. 17% [5 stemmen]
17% [5 stemmen]

Stemmen: 29
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 jul 2015

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
CaiWay Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken

Asus RT-N66U bij 802.11g

markie_t1980
Goedenavond,

Onlangs heb ik voor mijn Caiway Glasvezel Basis abonnement een Asus-router (RT-N66U) aangeschaft. Bedraad haal ik de maximale snelheid behorend bij het glasvezelabonnement (gemeten via http://speedtest.caiw.net/). Wireless is de snelheid wisselend, maar in ieder geval (fors) lager dan de maximale snelheid: zo tussen de 10 en 30 Mbit/s, zowel voor download als upload. Ik gebruik de standaardinstellingen van de Asus-router, en een pc met wireless netwerk kaart die geen 802.11n heeft maar enkel 802.11g. Met inSSIDer 3 heb ik al een 'kanaalcheck' gedaan en de router op het optimale kanaal gezet. Heeft er iemand nog een idee welke instellingen ik kan aanpassen (opties uitzetten of juist aanzetten) om de snelheid omhoog te krijgen?

Alvast hartelijk dank!

Mark

wsliggers
De maximun snelheid van een 802.11g netwerk is 54Mb/s. Dat is een theoretische snelheid, in de praktijk zal je snelheid liggen tussen de 24-36Mb/s òf zelfs lager. Dit wordt o.a. veroorzaakt door WiFi protocol overhead, security e.d. Je zult dus minstens een N-netwerk moeten opzetten, om je HUIDIGE snelheid te verdubbelen.
Ik heb net zo'n router en kom op de 5Gig band - in dezelfde kamer- op 50/30Mb/s, een verdieping lager is dat 20/20Mb/s.

Wat je ook kunt doen is inloggen op je Router en bij Wireless/Professional je Tx (zendvermogen) verhogen naar 100mW (standaard 80mW) voor de 2,4GHZ band en naar 200mW voor de 5GHz band.
Installeer de nieuwste firmware (security problem solved): 3.0.0.4.372_1393
Gewijzigd door wsliggers op 10 augustus 2013, 22:06

Rav
Ik heb dezelfde router.
In mijn laptop zit een Intel Centrino Wireless-N 1030 wireless kaartje. (2,4 Ghz)
Ik haal wireless 50/4, op 25 meter afstand ( dit is wat ik sowieso maximaal kan halen met mijn internetverbinding )
Ik heb het ook een keer uitgeprobeerd met een 300/300 glasvezel verbinding en wireless ging er max 130/130 doorheen.

Je hebt niet alleen een goede router nodig maar ook een zeer goede wifi receiver aan de client side.

Andere tip:
Zorg ervoor dat je op een vrije kanaal zit en dus geen andere wifi netwerken erdoorheen staan. Zijn er nog meer kanalen vrij dan zou je kunnen proberen om je router kanaalbreedte op 40Mhz te zetten ipv 20Mhz.

Lees dit artikel maar eens;
http://nl.hardware.info/reviews/2525/wifi-chip-tuning-vervang-je-wlan-adapter

markie_t1980
Dank voor deze snelle antwoorden!

Zat vanavond weer eens op slechts 5 Mbit/sec, op 5 meter afstand (zelfde verdieping). Dat zou ook met overhead e.d. een stuk hoger moeten liggen (zeker aangezien ik bedraad meer dan 90 Mbit/sec haal download en upload).

Zendvermogen verhogen heeft niet geholpen (overigens zou dat op de 5GHz band ook niet uit moeten maken, aangezien de 802.11g-standaard op 2,4GHz werkt). Als gezegd in mijn eerste post heb ik gecheckt dat het kanaal 'vrij' is, en dat was ook zojuist nog het geval. Kanaalbreedte 40 MHz heeft de snelheid evenmin verhoogd.

Iemand nog ideëen welke 'advanced settings' van de router kunnen worden aangepast?

wsliggers
@Markie: Ik weet bijna zeker dat het niet aan je router ligt. Als ik dit zo lees, dan zou ik je PC 'verdenken'. Is dat een recent type? OS?
Overigens...natuurlijk hoort de 5GHz niet bij een G-Netwerk, maar ik adviseerde je dan ook om over te stappen naar een N- of AC-netwerk.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Asus RT-N66U bij 802.11g', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Asus RT-N66U of een andere router CaiWay kabel modems, Motorola, Arris, etc. 58 23 september 2015, 07:08
VPN server met Asus RT-AC87U Instellingen software 9 30 augustus 2015, 10:29
Asus rt 66u router Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 7 19 juli 2015, 15:32
WIFI snelheid bij router ASUS RT-N56U Snelheid 9 15 oktober 2013, 11:26
Sneheid met Aus RT-N66U Snelheid 3 02 oktober 2013, 00:35
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bordewolf< 5 mins
| flipje< 5 mins
| vossoft00:35:08
| erickiel00:42:12
| Highway01:37:12
| Jaco Hage02:31:48
| Hamski08:29:37
| 2fast4u09:05:19
| Mario11:20:16
| markmart21:42:07
Advertentie
www.optimizer.co.nl
Caiway Partner & preferred netwerk installateur.
Tel Nr. 0174-768333
Laatste Artikelen
| Eigen Email adressen...
| Dikke pluim
| Doek valt definitief...
| Goedkope oplossing v...
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 oktober 2016, 21:18
Caiway storing op storing met de email en nu ook ligt caiway.nl eruit.

18 oktober 2016, 12:42
Langdurige kwestie deze mailstoring...

14 oktober 2016, 22:57
Mail zou het weer doen? Ik zie nog nix ... Shock

14 oktober 2016, 17:22
Is de mailserver van "kabelfoon.nl" in storing? Cry

31 augustus 2016, 21:47
Antenneversterker voor caiway kabel met glasvezel voeding kapot ook bij caiway te krijgen.