obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over CaiWay/Delta? Post hier je CaiWay/Delta klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Abonnee geworden door valse beloften...
EdKo
Mijn eerste klacht over Caiway.

Net abonnee geworden en het gaat al mis. Bij het nemen van een nieuw telefoonnummer (omdat mijn oude ADSL nummer niet overgenomen kon worden, staat trouwens nergens!!) kon ik een keuze maken uit 3 nummers, althans dat werd mij verteld door de 'vriendelijke' meneer in de winkel in Naaldwijk. Dat deed ons besluiten om ipv het KPN ADSL nummer om te zetten toch maar een nieuw nummer te nemen. Maar wat blijkt in de winkel werken dus alleen maar leugenaars. Er valt helemaal niets te kiezen je krijgt gewoon een 'vreselijk' nummer toegewezen. Leugens dus.... wordt vervolgd vrees ik....
 
mcnicos
Idd wij in borculo zijn jaren terug geworpen in de tijd met caiway :'(

Geen HBO
Geen fox ( alleen maar fox sport eredivisie )
€2 per maand voor een extra smartcard :O
Teleurstellende kwaliteit van het geluid op de tv ( en nee, ligt niet aan de kabels en /of apparatuur, werkte tot 1juli j.l perfect bij ziggo

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.......en waar zijn trouwens de medewerkers van caiway op dit forum die eens een helder en duidelijk antwoord kunnen geven op al onze vragen, word een beetje moe van de antwoorden als we zijn er mee bezig enz enz......

Kon ik maar weer terug naar ziggo!
 
Adios
Ik ben het helemaal met je eens. Twee Euro per maand per extra smartcard. Geldklopperij van de bovenste plank. Bij Ziggo betaalden julllie daar niks extra voor en kon je ook nog eens je pakket bekijken om vijf televisies.

Inderdaad een enorme achteruitgang met Caiway. Ik heb zelf ook al jaren aangegeven dat 3 smartcards erg krap is, Maar luisteren naar de klant is iets waar ze niet in uitblinken in Naaldwijk.
 
EdKo
Helaas maar waar, valse beloften. Tot 2x toe is mij in de winkel verteld dat de ADSL lijnen (met 4 nummers) niet over genomen kon worden. Ik moest eerst de lijn omzetten naar een analoge lijn van KPN, dit moest ik zelf regelen. Pas daarna kon het nummer overgenomen worden. Omzetting contract betekent bij KPN dat je weer voor een jaar tekent. Vervelend dat er zoveel leugenaars bij Caiway werken om klanten binnen te halen.

Het bevestigd maar weer eens het vooroordeel! Ik heb vanavond gebeld met de klantenservice en er was niets aan te doen. Het kiezen uit drie nummers was ook niet waar. Kreeg de mededeling dat het tot een jaar geleden wel zo was maar nu niet meer. De 'collega' had dit vlgs de dame niet mogen zeggen.

Trouwens ook als je info vraagt over aanvullende zaken zijn ze niet thuis.

Ik zou zeggen tegen de concurrentie, maak er een zaak van en zorg dat je toegang krijgt over dit zelfde glasvezel net. Er liggen een hoop ontevreden klanten op u te wachten.
Gewijzigd door EdKo op 03 augustus 2013, 00:39
 
Adios
Vul de providermonitor in van de consumentenbond.

Geef een eerlijk oordeel van jouw ervaringen met Caiway.
 
oombas

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Beetje merkwaardig verhaal. Je kunt inprincipe gewoon je huidige nummer van bv KPN oversluiten. (nummerbehoud) Je krijgt alleen een ''tijdelijk'' telefoonnummer en zodra de omzetting administratief verwerkt is, werkt gewoon het ''oude'' nummer weer maar dan via Caiway.

Ik heb er al zoveel omgezet zonder problemen.
Het omzetten zit tussen de 3 dgn / 6 weken. ( hangt af van contracten e.d.)

Ik zou nog maar eens goed informeren want volgens mij is er ergens een verwarring.


Mij klinkt het ook vreemd.
Als je een KPN nummer hebt, dan is het een eitje.
Ik had hier bijna 40 jaar het KPN nummer en heb het behouden na het afsluiten van het ADSL abo.
Met een eigen VOIP nummer.
Binnen 2 dagen na activatie was het nummer over naar Caiway, lang voor de officiële overdracht had plaatsgevonden.
Dus ik heb maar 1 dag van dat tijdelijk nummer gebruik kunnen maken.
De KPN lijn gaf een informatietoon en toen wist ik het zeker.
Als je een telefoonlijn hebt bij een externe provider, dan moet je die opzeggen.
Aan het opnieuw aansluiten bij KPN zijn kosten verbonden, dat staat nadrukkelijk in de brief die ik van KPN kreeg.
Ik wil gerust kankeren op Caiway, maar dan wel onderbouwd.
 
EdKo
Het is u dus anders voorgespiegeld dan aan mij. Omdat opzegging van contracten bij providers een lastige zaak is en in feite Caiway zou zorgen voor de overname ben ik tot 2x toe, bewust niet telefonisch naar de winkel gegaan voor hulp. KPN werkte in deze ook niet geweldig mee. En om niet met een jaarcontract (wegens opzegging) geconfronteerd te worden en de toezegging van de keuze uit 3 nummers bij Caiway was ik ervan overtuigd dat het goed zou moeten komen.... realiteit is anders. Helaas kwam ik bij Caiway ook niet verder op mijn vragen inzake alarm aansluiting en overschakelen van mijn isdn telefoon centrale. Dan mag je toch wel redelijk ontevreden zijn toch?

Gelukkig ben ik door Optimizer.co met andere zaken geweldig geholpen, dank hiervoor.
Gewijzigd door EdKo op 03 augustus 2013, 21:48
 
wsliggers
@EdKo: de mensen in de winkel hebben gelijk: je kunt bij een ISDN-2 abo niet alle 2 je lijnen (met 4 telefoonnummers) porteren naar een andere provider. ISDN is des KPN's of een dochter daarvan. Je moet je ISDN abo opzeggen, je raakt dan 3 nummers kwijt en houdt alleen een 'analoge lijn over, met je basistelefoonnummer. Dit basistelefoonnummer kan dan geporteerd worden naar een andere provider. Heb ik Caiway laten regelen en dat gaf geen problemen.
 
oombas
Er is mij helemaal niets voorgespiegeld, geen idee waar u dat vandaan hebt.
Ik wist dat ik met het afscheid nemen van KPN ook alle mogelijkheden van analoge telefonie zou kwijtraken.
Zoals FAX, analoge modems en de al jaren bekende problemen met alarmapparatuur.
ISDN is nog een geval apart, ook dat was mij bekend.
Het heeft me moeite genoeg gekost om er afscheid van te nemen, jaren heb ik er over gedaan.
Vorig jaar heb ik mijn FAX weggebracht en nu heb ik alle analoge modems verzameld, een doos vol goede doch onbruikbare spullen.
Het verschil is wel, dat ik mij goed heb voorbereid.
In tegenstelling tot mensen die eerst hun KPN lijn opzegden en achteraf bij mij kwamen klagen dat hun apparatuur niet meer werkt.
Zelfs in gevallen waar ik van tevoren had gewaarschuwd.
VOIP is geen POTS.
Jarenlang heb ik de analoge telefoonlijn van KPN aangehouden, het meest betrouwbare netwerk dat er is.
Ook de ADSL provider heb ik niet mijn telefoonnummer laten 'overnemen', wat dus wel had gekund.
Ook in dat geval heb ik heel bewust mijn analoge PTT lijn aangehouden.
Tot enkele weken terug dus.
De voeding gaat via die lijn en FAX en analoge modem blijven het gewoon doen.
Het enige is wel, dat ik mij niet 'in het bos' heb laten sturen door de aannemer met zijn rotsmoes over de meterkast en er op gestaan heb dat de aansluiting in de woonkamer zou komen.
Daar heb ik nu, bijna 1 1/2 jaar later, profijt en plezier van.
Ik wil gerust klagen over Caiway, maar niet over zaken waar Caiway niet over gaat.
Ik heb wel kritiek op Caiway, maar dus niet over dit onderwerp.
 
EdKo
Jammer Oombas, daar verschillen wij in mening van. U heeft hier blijkbaar wel verstand van, voor mij is het redelijk abracadabra en ben hierbij afhankelijk van de info die ik krijg. Natuurlijk weet ik dat je de lijnen van isdn kwijt raakt, geen probleem. Maar je doet dit toch ook om in deze tijd kosten uit te sparen en het is dan zeker niet de bedoeling naast de nieuwe abbo's nog extra abbo's hiernaast actief te houden. Nogmaals ik snap de werkwijze van Caiway maar ben het niet eens met de voorlichting die zij aan 'ontwetende' klanten voorspiegelen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Abonnee geworden door valse beloften...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Providers verdienen meer aan tv-diensten door prijsverhogingen Algemeen : 5 21 dec 2018
Glasvezel Rotterdam niet door EQT/CAIW? Algemeen : 19 15 aug 2018
Caiway haalt de krant ... door een klacht Storing : 11 26 jan 2018
Overname Reggefiber door KPN vertraagt uitrol glasvezel! Algemeen : 6 05 mei 2017
Advertentie