obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over CaiWay/Delta? Post hier je CaiWay/Delta klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Abonnee geworden door valse beloften...
Han
Even mijn hart luchten op dit forum... (al helemaal omdat het stil blijft vanuit Caiway)

Sinds 01 juli 2013 is ons televisienetwerk overgenomen door Caiway. Enkele maanden voor de overname begon het charme offensief van Caiway door naast de gebruikelijke reclames ook mensen langs de deur te sturen om klanten te werven. Een jongeman kwam bij ons aan de deur om alle voordelen op een rijtje te zetten en deze te vergelijken met mijn huidige abonnement(en).

Door over te stappen naar Caiway zouden we meer HD zenders krijgen dan bij het abonnement van Ziggo en ook nog eens maandelijks minder abonnementsgeld kwijt zijn. Daarnaast bood Caiway het gemak van een alles-in-pakket waarvoor het eerste jaar een gereduceerd bedrag gold. Alles was beter, sneller, meer en mooier. Er werd meerdere malen verteld dat er alleen maar voordelen ten opzichte van ons huidige Ziggo abonnement.

Omdat ik abonnementen had bij verschillende providers (telefonie, internet, kabeltelevisie) stemde ik in om over te stappen naar een alles-in-een abonnement bij Caiway en mij straks te laten verwennen van al het moois wat werd geboden. Ik begon zowaar net zo enthousiast te worden als de deur-aan-deur verkoper van Caiway zelf.

Maar helaas begon na de overstap een opeenvolging van teleurstellingen;

De allereerste teleurstelling was na het uitpakken van de kabelmodem die werd geleverd door Caiway. Mijn eerste reactie na het zien van deze modem was 'ze hebben mij per ongeluk een modem toegestuurd uit het jaar 2001'. Ik ken geen enkele internetprovider die anno 2013 nog een modem zonder Wifi of router functie durft te leveren. Blijkbaar is dat voor Caiway de normaalste zaak van de wereld. Helaas moest ik mijn oude modem/router met Wifi terugsturen vanwege einde-contract, dus daar zat ik dan; geen wireless of bedraad netwerk meer. Vooruitgang? neen, achteruitgang, back-to-the-future is er niks bij....

Enfin, tijdens het wachten op mijn bestelde Wifi router bij een webshop maar voor nood een LAN kabel naar de kamer gelegd zodat er kon worden ge-internet op de laptop. Dagenlang op het 3G netwerk teren met de iPad's of iPhone's zou een overschrijding betekenen voor de databundels. En die enkele dagen waren te overbruggen, al zou dit anno 2013 niet hadden mogen gebeuren. En toen kwam teleurstelling nummer twee; een zwaar klapperende lijn. Het internet valt regelmatig weg voor soms enkele seconden tot soms wel 10 minuten. Telefoontjes naar de helpdesk gaven geen oplossing, de lijn was prima, het zou wel aan de router liggen die er tussen zat... ondanks mijn diverse opmerkingen dat er geen router tussen zat, die was met TNT nog onderweg. Geen hulp, de fout ligt niet bij Caiway. Er werd zelfs nog geopperd om een nieuwe LAN kabel aan te schaffen omdat deze ook wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. Serieus, hoe durven ze zoiets te roepen, afschuiven eerste klas. De LAN kabel werkte altijd naar behoren en is zelfs een CAT6 welke een Gigabit over een lengte van 15 meter zonder moeite haalt.

En toen kwam teleurstelling nummer drie; van Caiway een mooie HUMAX decoder ontvangen en voorzien van onder andere een LAN aansluiting. Net als diegene die ik met Ziggo had, perfect. Maar helaas, wat ik ook probeerde, geen iTV, niks interactieve TV, uitzending gemist of video-on-demand. Telkens de foutmelding dat de service niet beschikbaar was. Na enkele keren contact gehad te hebben met de helpdesk en alle aangedragen oplossingen te hebben uitgeprobeerd (COAX vernieuwen, andere COAX stekkers, kortom, het signaal-verbeter traject) wederom contact gezocht met de helpdesk. Alles weer uitgelegd waarna de briljante vraag kwam of de HDMI kabel wel was aangesloten. Serieus... dit ga je niet menen. Welk gedeelte van 'heb gewoon beeld, 100% signaal, etc.) had ze gemist? De HDMI kabel... grrrr. Maar na navraag bij een andere collega (op mijn aandringen na de HDMI vraag) kwam de aap uit de mouw; iTV, of te wel interactieve televisie is bij Caiway enkel beschikbaar voor klanten welke zijn voorzien van glasvezel. Pardon? Dus de normale abonnees met kabel hebben dus pech? Ja meneer, u zult moeten wachten tot bij u in de gemeente glasvezel wordt aangelegd...

Nadat ik tien had geteld heb de dame van de helpdesk verzocht om mij door te verbinden met de afdeling waar ik mijn abonnement kon gaan opzeggen. Eenmaal doorgeschakeld heb ik mijn verhaal gedaan en aangegeven dat ik mijn abonnement wil beëindigen. De reden hiervoor was dat de gedane belofte van vooruitgang totaal niet is waargemaakt. De modem is een achteruitgang, de stabiliteit van de verbinding is een achteruitgang en het niet beschikbaar zijn van interactieve televisie is al helemaal een achteruitgang. Niks geen vooruitgang dus, enkel achteruitgang. En dat terwijl Caiway mij vooruitgang had beloofd. Valse beloften heet zoiets bij mij.

'Helaas', klonk het antwoord. Ik kan niet opzeggen, ik had een jaarabonnement afgesloten en mijn 7 dagen bedenktijd waren om. Dus ik zit er aan vast en kan er pas over 11 maanden en 16 dagen van af. Ja, dank je de koekoek. Lever dan wat mij is beloofd; vooruitgang, of op zijn minst gelijkwaardige diensten. Dus met een fatsoenlijke modem, een stabiele internetverbinding en interactieve televisie. Dat laatste is gewoon mogelijk over een 35mbit lijn, toch?

Maar helaas, de medewerker in kwestie hield voet bij stuk. Op zich begrijpelijk, een dergelijke beslissing om na de proeftijd iemand te laten opzeggen ligt elders, een afdeling hoger wellicht. Na mijn nadrukkelijk verzoek om mij te laten terugbellen door iemand van Caiway die in dit verhaal meer bevoegdheden heeft en mijn verzoek tot opzegging te honoreren, werd mij beloofd dat ik zou worden teruggebeld. Of dat de zelfde dag zou zijn kon niet worden beloofd, maar voor morgenavond heeft iemand contact met u opgenomen, aldus de medewerker.

Maar goed, u raad het al, 5 dagen later, geen telefoontje. Niks, nada, noppes. Teleurstelling nummer 4.

Caiway, bedankt voor alle beloften. Daar kan een politieke partij nog iets van leren!
 
Adios
Dit is echt te schandalig voor woorden!!!


Duidelijk dat Caiway nog steeds niet geleerd heeft naar zichzelf te kijken en alleen maar wappert met contracten, zonder hun eigen aandeel in dit fiasco mee te wegen.
 
Requiem
Welkom bij caiway....
Ik wou dat ik een alternatief had als ziggo. Maar hier in gouda is de enige kabelaanbieder caiway. De prijs is hoog icm snelheid die je krijgt. Heb 50mb en betaal ruim 50 euro ervoor. Volgens mij is ziggo niet alleen goedkoper maar ook sneller. Iig ziggo verhoogt elk jaar wel zijn snelheden. In de 4 jaar heb ik dit maar 1x bij caiway meegemaakt. Ja diverse prijs verhogingen. Heb gelukkig al een tijd geen klapperende verbinding en krijg maar 2x per dag een error van mijn humax dat het signaal weg is(meestal seconden of 2)
 
erlinden
De ervaringen zijn verdeeld per regio, ik heb al tijden een enorm stabiele verbinding en vindt de prijzen in vergelijking met bijvoorbeeld xDSL wel reëel.

Daarnaast vind ik het geweldig dat mij geen dichtgetimmerd router apparaat door de strot geduwd wordt, bij Caiw heb je alle keuze vrijheid en geen enkele poort die bijvoorbeeld geblokkeerd wordt. Oké, dynamisch IP adres is een beetje gedateerd, maar ook daar zijn oplossingen voor (wanneer wordt IPv6 ingevoerd?).

Op gebied van communicatie kunnen ze ook nog wel wat verbeteren (en dan bedoel ik niet alleen de helpdesk), probeer anders eens contact op te nemen met webcare (via Twitter), daar heb ik hele goede ervaringen mee!
 
Caiway Webcare

Quote

Requiem schreef:

Welkom bij caiway....
Ik wou dat ik een alternatief had als ziggo. Maar hier in gouda is de enige kabelaanbieder caiway. De prijs is hoog icm snelheid die je krijgt. Heb 50mb en betaal ruim 50 euro ervoor. Volgens mij is ziggo niet alleen goedkoper maar ook sneller. Iig ziggo verhoogt elk jaar wel zijn snelheden. In de 4 jaar heb ik dit maar 1x bij caiway meegemaakt. Ja diverse prijs verhogingen. Heb gelukkig al een tijd geen klapperende verbinding en krijg maar 2x per dag een error van mijn humax dat het signaal weg is(meestal seconden of 2)


Beste Requiem,

Graag willen we je signaal onderzoeken en nagaan waarom je verbinding wegvalt.

Kan je via een PB je adresgegevens doorgeven?

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Highway
@CaiwayWebcare, ik denk dat je voor de topicstarter "Han" eens moet kijken wat je kunt doen.
Handtekening
Wink
 
Requiem

Quote

Highway schreef:

@CaiwayWebcare, ik denk dat je voor de topicstarter "Han" eens moet kijken wat je kunt doen.


Idd. Aan mij kant hoeft niets te gebeuren want heb nu stabiel internet. Als jullie weer iets met signaal sterkte of iets gaan doen voor de TV dan heb ik weer een klapperende internetverbinding.
 
Caiway Webcare

Quote

Han schreef:

Even mijn hart luchten op dit forum... (al helemaal omdat het stil blijft vanuit Caiway)

Sinds 01 juli 2013 is ons televisienetwerk overgenomen door Caiway. Enkele maanden voor de overname begon het charme offensief van Caiway door naast de gebruikelijke reclames ook mensen langs de deur te sturen om klanten te werven. Een jongeman kwam bij ons aan de deur om alle voordelen op een rijtje te zetten en deze te vergelijken met mijn huidige abonnement(en).

Door over te stappen naar Caiway zouden we meer HD zenders krijgen dan bij het abonnement van Ziggo en ook nog eens maandelijks minder abonnementsgeld kwijt zijn. Daarnaast bood Caiway het gemak van een alles-in-pakket waarvoor het eerste jaar een gereduceerd bedrag gold. Alles was beter, sneller, meer en mooier. Er werd meerdere malen verteld dat er alleen maar voordelen ten opzichte van ons huidige Ziggo abonnement.

Omdat ik abonnementen had bij verschillende providers (telefonie, internet, kabeltelevisie) stemde ik in om over te stappen naar een alles-in-een abonnement bij Caiway en mij straks te laten verwennen van al het moois wat werd geboden. Ik begon zowaar net zo enthousiast te worden als de deur-aan-deur verkoper van Caiway zelf.

Maar helaas begon na de overstap een opeenvolging van teleurstellingen;

De allereerste teleurstelling was na het uitpakken van de kabelmodem die werd geleverd door Caiway. Mijn eerste reactie na het zien van deze modem was 'ze hebben mij per ongeluk een modem toegestuurd uit het jaar 2001'. Ik ken geen enkele internetprovider die anno 2013 nog een modem zonder Wifi of router functie durft te leveren. Blijkbaar is dat voor Caiway de normaalste zaak van de wereld. Helaas moest ik mijn oude modem/router met Wifi terugsturen vanwege einde-contract, dus daar zat ik dan; geen wireless of bedraad netwerk meer. Vooruitgang? neen, achteruitgang, back-to-the-future is er niks bij....

Enfin, tijdens het wachten op mijn bestelde Wifi router bij een webshop maar voor nood een LAN kabel naar de kamer gelegd zodat er kon worden ge-internet op de laptop. Dagenlang op het 3G netwerk teren met de iPad's of iPhone's zou een overschrijding betekenen voor de databundels. En die enkele dagen waren te overbruggen, al zou dit anno 2013 niet hadden mogen gebeuren. En toen kwam teleurstelling nummer twee; een zwaar klapperende lijn. Het internet valt regelmatig weg voor soms enkele seconden tot soms wel 10 minuten. Telefoontjes naar de helpdesk gaven geen oplossing, de lijn was prima, het zou wel aan de router liggen die er tussen zat... ondanks mijn diverse opmerkingen dat er geen router tussen zat, die was met TNT nog onderweg. Geen hulp, de fout ligt niet bij Caiway. Er werd zelfs nog geopperd om een nieuwe LAN kabel aan te schaffen omdat deze ook wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. Serieus, hoe durven ze zoiets te roepen, afschuiven eerste klas. De LAN kabel werkte altijd naar behoren en is zelfs een CAT6 welke een Gigabit over een lengte van 15 meter zonder moeite haalt.

En toen kwam teleurstelling nummer drie; van Caiway een mooie HUMAX decoder ontvangen en voorzien van onder andere een LAN aansluiting. Net als diegene die ik met Ziggo had, perfect. Maar helaas, wat ik ook probeerde, geen iTV, niks interactieve TV, uitzending gemist of video-on-demand. Telkens de foutmelding dat de service niet beschikbaar was. Na enkele keren contact gehad te hebben met de helpdesk en alle aangedragen oplossingen te hebben uitgeprobeerd (COAX vernieuwen, andere COAX stekkers, kortom, het signaal-verbeter traject) wederom contact gezocht met de helpdesk. Alles weer uitgelegd waarna de briljante vraag kwam of de HDMI kabel wel was aangesloten. Serieus... dit ga je niet menen. Welk gedeelte van 'heb gewoon beeld, 100% signaal, etc.) had ze gemist? De HDMI kabel... grrrr. Maar na navraag bij een andere collega (op mijn aandringen na de HDMI vraag) kwam de aap uit de mouw; iTV, of te wel interactieve televisie is bij Caiway enkel beschikbaar voor klanten welke zijn voorzien van glasvezel. Pardon? Dus de normale abonnees met kabel hebben dus pech? Ja meneer, u zult moeten wachten tot bij u in de gemeente glasvezel wordt aangelegd...

Nadat ik tien had geteld heb de dame van de helpdesk verzocht om mij door te verbinden met de afdeling waar ik mijn abonnement kon gaan opzeggen. Eenmaal doorgeschakeld heb ik mijn verhaal gedaan en aangegeven dat ik mijn abonnement wil beëindigen. De reden hiervoor was dat de gedane belofte van vooruitgang totaal niet is waargemaakt. De modem is een achteruitgang, de stabiliteit van de verbinding is een achteruitgang en het niet beschikbaar zijn van interactieve televisie is al helemaal een achteruitgang. Niks geen vooruitgang dus, enkel achteruitgang. En dat terwijl Caiway mij vooruitgang had beloofd. Valse beloften heet zoiets bij mij.

'Helaas', klonk het antwoord. Ik kan niet opzeggen, ik had een jaarabonnement afgesloten en mijn 7 dagen bedenktijd waren om. Dus ik zit er aan vast en kan er pas over 11 maanden en 16 dagen van af. Ja, dank je de koekoek. Lever dan wat mij is beloofd; vooruitgang, of op zijn minst gelijkwaardige diensten. Dus met een fatsoenlijke modem, een stabiele internetverbinding en interactieve televisie. Dat laatste is gewoon mogelijk over een 35mbit lijn, toch?

Maar helaas, de medewerker in kwestie hield voet bij stuk. Op zich begrijpelijk, een dergelijke beslissing om na de proeftijd iemand te laten opzeggen ligt elders, een afdeling hoger wellicht. Na mijn nadrukkelijk verzoek om mij te laten terugbellen door iemand van Caiway die in dit verhaal meer bevoegdheden heeft en mijn verzoek tot opzegging te honoreren, werd mij beloofd dat ik zou worden teruggebeld. Of dat de zelfde dag zou zijn kon niet worden beloofd, maar voor morgenavond heeft iemand contact met u opgenomen, aldus de medewerker.

Maar goed, u raad het al, 5 dagen later, geen telefoontje. Niks, nada, noppes. Teleurstelling nummer 4.

Caiway, bedankt voor alle beloften. Daar kan een politieke partij nog iets van leren!


Beste Han,

We willen graag onderzoeken en nagaan wat er aan de hand is.

Kan je via een DM je adresgegevens doorgeven?

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Highway
Er blijkt een fout in de forum software te zitten. 2x een bericht (van verschillende mensen) citeren geeft problemen omdat nu de instelling is dat post wordt samengevoegd als er nog geen reactie tussen zit.

Voorlopig is dit te omzeilen door niet citeren maar beantwoorden te gebruiken. Dan gaat het wel goed.

Ik bedenk een oplossing.

Edit: Webcare had al wel degelijk op Han gereageerd, maar door bovengenoemd probleem is dit weggevallen.
Handtekening
Wink
 
Han
Wederom is alles stil. Op 26 juli een DM ontvangen van het Webcare team dat ze mijn gegevens hebben ontvangen en dat ze aan de slag gingen met mijn klacht. En je raad het al, geen teken van leven sinds dien. Geen telefoontje, geen mailtje, geen DM, helemaal niks.

Ben er overigens achter gekomen dat Caiway een draadloze modem kan leveren. Alleen jammer dat je daar zelf achter moet komen, ook na mijn klacht dat de modem die ik heb ontvangen niet van deze tijd is. Ik had aangegeven dat tegenwoordig Wireless en extra LAN poorten tot een standaard behoren bij alle andere providers. Waarom wijzen zij mij dan niet op de aanbieding van de wireless modem die bij mijn alles-in-een pakket hoort?

Maar de radiostilte is wat mij betreft illustrerend voor de organisatie van Caiway. Immers, ook al ben je achter de schermen druk bezig, tussendoor communiceren geeft een hoop duidelijkheid en neemt onbegrip weg.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Abonnee geworden door valse beloften...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Providers verdienen meer aan tv-diensten door prijsverhogingen Algemeen : 5 21 dec 2018
Glasvezel Rotterdam niet door EQT/CAIW? Algemeen : 19 15 aug 2018
Caiway haalt de krant ... door een klacht Storing : 11 26 jan 2018
Overname Reggefiber door KPN vertraagt uitrol glasvezel! Algemeen : 6 05 mei 2017
Advertentie