obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Wordt via glasvezel de geadverteerde snelheid gehaald?
darkstalker
Gewoon met de browser, zonder downloadmanager
ngCNt4R
 
cawul
Van mij was ook via de browser.
De grafiek en speedmeter komt uit Networx.
http://www.softperfect.com/products/networx/
Portable, freeware en die categorie hoog aangeschreven.
 
cawul
Update:

Na wat zoekwerk hier in de flat heb ik iemand gevonden met een laptop. Die was bereid om een test te doen.

Nou, dat beeld zag er héél wat anders uit!

r9gq

Na deze test, nog 2x, net zulke getallen en qua download kon je er een liniaal langs leggen.
Perfect!
Direct op het modem.

Diezelfde kabel prik ik mijn pc's (2 stuks, 3 netwerkkaarten, op alle 3 hetzelfde resultaat)
1e pc 2x Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (laatste driver)
2e PC: Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller

Dan krijg je duidelijk een heel ander beeld...

=
sxio
=
3cer
=

-Direct op het modem
-Met of zonder antivirus
-Welke browser je ook gebruikt, FF, IE, Chrome laatste versies
-XP of Windows 7

Het maakt geen ** . .
eh et maakt niets uit.

Kennelijk kunnen die Marvell kaarten dit niet aan?

Wie-o-wie heeft hier een stabiele 300Mbps verbinding met een van de bovenstaande Marvell kaarten??

Enfin, 1 ding is zeker, het ligt niet aan Caiway, maar waar het dan wel aan ligt: wie het weet mag het zeggen...

=
 
darkstalker
In dat opzicht heb ik Astraweb en haal daar de volle snelheid; 39MB/s
 
cawul
Het onderstaande is interessant (denk ik).
Omdat ik zo van die rare op en neer gaande verbindingen heb, heb ik op een andere PC een volledige kale (!) XP gezet.
Echt helemaal kaal, zoals je 'm hebt na de installatie van CD-ROM, geen IE update, geen XP updates, geen audio/video drivers, niks.

1. start IE, ga naar speedtest.caiw.net - die draait niet zonder Flash Player, die installeer ik - en krijg een perfecte download

2. ik installeer Firefox v26, ga naar de caiway speedtest site, die draait niet zonder Flash Player (kennelijk moet je een andere hebben)
speedtest bagger.

=
z9qm
=

De 300Mbit/s haal je naar mijn idee alleen via de Caiway speedtest.

Vermoedelijk heeft nog niemand (ongeveer) die snelheid gehaald, t.w. 300Mbps, gedurende, zeg, 1-2 minuten, bij een download van files.

Tot dusver heb ik geen site gevonden die hoger gaat dan pak 'm beet 120-140Mbit/s - ze zijn allemaal 'gecapped'.

Bij een binary download kom ik echt niet hoger dan gemiddeld zo rond de 210-230 gemiddeld.

Okay, okay... op zich niet slecht uiteraard, maar je kunt ook zeggen, gemiddeld zo'n 25-30% onder de geadverteerde snelheid.

=
 
darkstalker

Quote

cawul schreef:
De 300Mbit/s haal je naar mijn idee alleen via de Caiway speedtest.

Nee hoor, ook bij andere speedtests, maar inderdaad niet alle. Dat kan ook niet altijd en hoeft ook niet altijd. Bij de meeste providers hebben de speedtest bakken altijd een lagere prioriteit in het netwerk dan andere services.

Quote

Vermoedelijk heeft nog niemand (ongeveer) die snelheid gehaald, t.w. 300Mbps, gedurende, zeg, 1-2 minuten, bij een download van files.

Ik haal elke dag 300Mbit. Misschien niet van ELKE website, maar wel van Dedicated servers (FTP) en nieuwsgroepen (astraweb, giganews)

Quote

Tot dusver heb ik geen site gevonden die hoger gaat dan pak 'm beet 120-140Mbit/s - ze zijn allemaal 'gecapped'.

Dat is vanuit de site beheerder standpunt ook wel slim

Quote

Okay, okay... op zich niet slecht uiteraard, maar je kunt ook zeggen, gemiddeld zo'n 25-30% onder de geadverteerde snelheid.

Je kan het Caiway niet kwalijk nemen als de rest van het internet langzamer is Pfft

Als je toch een hele snelle verbinding hebt, moet je eigenlijk ook wel toegang hebben tot de betere download sites/betere usenet providers. Ook veel usenet providers cappen de verbinding op 50Mbit-120Mbit.

kTpqN8t
pHYVB35


1000Mbit server in Rotterdam - FTP Test:
[i] transferred 1 file(s) - Total: 1.8 G byte(s) in 59.38 (33,097.72 KBps)

Van websites uit het buitenland kan je inderdaad verwachten dat de download snelheid niet optimaal is. Dat heeft onder andere te maken met de peering/transit partners van Caiway.
 
Tonv58

Quote

Tonv58 schreef:

En het kan nog gekker: Alles weer aangesloten zoals het was, dus via bestaande ingebouwde kabel, opnieuw speedtest, en ........

nu haal ik de 150/150 wel! De oplossing zou dus zijn: stekkertjes losmaken en weer vastmaken? Net zoals je vroeger oude buizenradio's 'repareerde': ECC83 en EL84 er uit, voetje schoonpoetsen, buizen terug er in en hij doet het weer!


Na enkele dagen was snelheid weer terug bij 100/100. Vanaf vorige week kregen we last van blokkerig en stilstaand beeld op de IPTV. Zo erg dat we gisteren de wedstrijden op FOX niet eens konden volgen. Op advies van Caiway netwerkkabel tussen modem en Entone vervangen.
We gebruikten vanaf het begin de bij Entone bijgeleverde gele netwerkkabel, ik heb die vervangen door een cat5 patchkabel van 1.2 m die ik nog had liggen, en vanaf dat moment is het beeld weer prima!

Maar, het vreemde: de Internet snelheid is ook weer boven de 150/150!
Zou een kapotte netwerkkabel tussen entone en modem de verbinding tussen modem en router kunnen beïnvloeden?
 
cawul

Quote

darkstalker schreef:

Quote

cawul schreef:
De 300Mbit/s haal je naar mijn idee alleen via de Caiway speedtest.

Nee hoor, ook bij andere speedtests, maar inderdaad niet alle. Dat kan ook niet altijd en hoeft ook niet altijd. Bij de meeste providers hebben de speedtest bakken altijd een lagere prioriteit in het netwerk dan andere services.

Quote

Vermoedelijk heeft nog niemand (ongeveer) die snelheid gehaald, t.w. 300Mbps, gedurende, zeg, 1-2 minuten, bij een download van files.

Ik haal elke dag 300Mbit. Misschien niet van ELKE website, maar wel van Dedicated servers (FTP) en nieuwsgroepen (astraweb, giganews)


Ik bedoel eigenlijk te zeggen: als je een bestand binnenhaalt van een paar GB's en je laat b.v. Networx meedraaien, kijk dán eens naar de grafiek (snelheid).

Heb tot dusver nog geen grafiek gezien van zo'n download.

Mogelijk ben ik ook de enige die hier zo induikt.
Toegegeven, zou het het misschien ook niet hebben gedaan als ik 300+ in een rechte lijn zou hebben gehad.
Maar vanwege die rare sprongen, ga je wat verder zoeken.

Waarschijnlijk vinden anderen het wel prima zo, als ze maar verbinding hebben en vlotjes kunnen Internetten.
Of het nou 50, 100 of 200Mbps is :-)

Die 300Mbps grafiek is -mij- alleen met IE gelukt en via die specifieke Caiway speedtest (op een kale XP machine).

=
 
cawul

Quote



Na enkele dagen was snelheid weer terug bij 100/100. Vanaf vorige week kregen we last van blokkerig en stilstaand beeld op de IPTV. Zo erg dat we gisteren de wedstrijden op FOX niet eens konden volgen.


Heb ik ook af en toe, maar dan met name bij programma's die zijn opgenomen.
Wordt het 'schokkerig' afgespeeld. Heb ook wel gehad met blokjes. Zo vaak dat je ermee kapt.
Aan de andere kant, het is -gelukkig- slechts incidenteel.
(zou het met versneld doorspoelen te maken kunnen hebben? reclame)

=
 
darkstalker

Quote

cawul schreef:
Ik bedoel eigenlijk te zeggen: als je een bestand binnenhaalt van een paar GB's en je laat b.v. Networx meedraaien, kijk dán eens naar de grafiek (snelheid).

Heb tot dusver nog geen grafiek gezien van zo'n download.

Mogelijk ben ik ook de enige die hier zo induikt.
Toegegeven, zou het het misschien ook niet hebben gedaan als ik 300+ in een rechte lijn zou hebben gehad.
Maar vanwege die rare sprongen, ga je wat verder zoeken.
Die 300Mbps grafiek is -mij- alleen met IE gelukt en via die specifieke Caiway speedtest (op een kale XP machine).

=


Je snelheid meten met software is trouwens ook niet echt representatief he. Die meet al het verkeer over een netwerkadapter. Gebruik ook al jaren geen proggies zoals Dumeter, BWmeter of Networx (nooit van gehoord btw) meer.

Quote

Waarschijnlijk vinden anderen het wel prima zo, als ze maar verbinding hebben en vlotjes kunnen Internetten.
Of het nou 50, 100 of 200Mbps is :-)

Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Dat geld misschien voor de 75Mbit gebruikers, maar de 300Mbit mensen zullen heus wel regelmatig een speedtest doen. Maar het probleem zit hoogstwaarschijnlijk ergens in jouw netwerk/kabels/instellingen. Daar kenne wij niets mee/aan doen Pfft
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wordt via glasvezel de geadverteerde snelheid gehaald?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
TV-kijken wordt nóg leuker Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 24 04 mei 2022
Advertentie