obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
radio entone
doghouse
In het verleden een coax kabeltje uit het muurcontact naar de stereo en dat werkte perfect. coax uitgang entone lijkt uitgeschakeld net als de kinch en de usb. Hoe moet ik nu de stereo aansluiten ?? Doe ik iets verkeerd ?
 
wsliggers
@Doghouse: ik denk dat je met 'coax uit de muur' het ANALOGE radiosignaal bedoelt. Ik weet het eigenlijk wel zeker. De uitgangen van de Entone zijn digitaal, ik denk net zoals de AirTies die wij in Loenen hebben. Dat noemen ze S/P-Diff en zijn zowel Optisch als 'Koper'. In ieder geval zijn beide uitgangen DIGITAAL en moet je een DAC (Digital to Analogue Converter) aanschaffen. Aan de uitgang van zo'n DAC zie je dan weer de bekende Rood/Witte tulpaansluiting, resp Rechter- en Linker kanaal. Deze kun je dan weer in je versterker proppen. Als je even googled hen je voor ronde 50 à 75 euro zo'n DACje. In China zijn ze nog goedkoper. Klinkt niet slecht, maar ben je een audiofiel, koop dan een DAC maar dan ben je een paar honderd euro meer kwijt.
Ik heb ooit eens een DAC zelf gebouwd en aangesloten op m'n installatie. Heb daar veel plezier van. Mezzo en Brava TV zenden klassieke muziek uit, Mezzo ook nog eens jazz. Dat is dan echt genieten. Het digitale radiosignaal is kwlitatief zeer goed. Als je dat vergelijkt mat wat er analoog uit de muur komt, is het net of ze een gordijn voor je speakers weghalen.
NB: Ik ken de Entone niet, maar misschien heeft Optimizer gelijk en zit er wel analoge audiouitgang (rood/wit) op.
 
doghouse
Geprobeerd ,maar werkt niet, ik heb mij laten vertellen dat al die uitgangen niet werken ,"radio luisteren "kan dus alleen maar via de TV .
 
wsliggers
Ik ben benieuwd HOE je dat hebt geprobeerd. Kun je/wil je dat uitleggen?Het lijkt mij sterk dat 'al die uitgangen' niet werken.
 
zekering
Indien de coax kabel nog uit de muur komt dan zou ik daar de radio op aansluiten, Hoef je ook niet de Entone continu van radio naar tv over te schakelen. en hoeft de entone ook niet aan te staan als je radio luistert
 
doghouse
Dat is wat ik nu gedaan heb , maar het is natuurlijk wel krom ,dit houd in dat mensen die de oude coax uit de leiding hebben getrokken en de cat5 kabel daarvoor in de plaats hebben nu geen gebruik van de radio kunnen maken ,weer een minpuntje.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'radio entone', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Poort 80 openen voor internet radio Hardware instellingen : 4 24 nov 2022
Slecht ontvangst sommige Digitale radio zenders via coax Storing : 2 09 aug 2020
Welke tv,of Entone Digitale radio en televisie, tips & truuks : 5 26 dec 2019
Problemen met doorspoelen Entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 24 dec 2019
Advertentie