obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
TP-Link 1403ND koppelen met Cisco kabelmodem
CheeseOnion
Ik heb sinds 1 Juli hier in Borculo het alles in 1 pakket van Caiway.
Het TV pakket werkt uitstekend. Echter heb ik een probleem met mijn internet.
Als ik mijn PC rechtstreeks op de kabelmodem aansluit heb ik gewoon internet. En dit is telkens met het zelfde IP adres. Zelfs als ik mijn PC meer als een dag niet heb aangesloten.(UTP kabel uit de modem)
Ik had een vraag over de ISP instellingen van Caiway. Volgens meerdere bronnen hoor ik dat dit Dynamisch zou moeten zijn.
De DHCP zou moeten zorgen dat het IP adres en oa de gateway automatisch gevonden zou moeten worden.
Echter mijn TP Link router zegt als hij scant naar de ISP instellingen dat het een Statisch IP is. Door mijn eigen ervaring met een rechtstreekse verbinding zoals eerder beschreven lijkt me dit inderdaad ook Statisch.
Dan moet ik echter wel meer gegevens hebben. Gateway, DNS en dergelijke. Die kan ik nergens vinden.
Tijdens de scan met de dynamische IP optie wordt er niks gevonden en zegt de router dat het een statisch IP zou moeten zijn.
Uiteraard de handleidingen gevolgd van de TPlink router en de Caiway info. Echter beide zonder succes.
Doe ik iets verkeerd?

Ik heb mijn KPN internet DSL en bellen abo nog niet opgezegd dus die werkt nog. Dit na ervaring van mijn overstap van tele 2 naar KPN een aantal jaren geleden.
We hebben toen 3 weken zonder internet gezeten en 4 weken zonder telefoon. Oorzaak toen een defecte router. Dus ik was er al bang voor. Smile
Sluit ik mijn experiabox aan op de WAN poort op de TPLink router heeft de router binnen 2 minuten de instellingen gevonden en werkt alles perfect met Dynamisch IP scan.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Alvast bedankt.

Groeten,

Michel
 
erlinden
Mac clone zou ik persoonlijk als laatste optie proberen, het is noodzakelijk om je modem voor een x periode uit te zetten.

Dat je eenzelfde IP adres krijgt is niet vreemd (maar dat zegt meer over DHC).
 
CheeseOnion
Heren bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb het ondertussen voor elkaar.
Ik heb inderdaad volgens jullie advies de kabelmodem meer als een uur uit gehad en daarna de rest opgestart volgens de handleidingen van de router maar dat hielp niets.
Ik heb zelfs de kabelmodem helemaal terug gezet op factory default zodat de modem zijn instellingen weer opnieuw moest downloaden. Daarna weer alles in de juiste volgorde ingeschakeld.
Ook dit hielp niet.
Als laatste strohalm toch maar een mac clone gemaakt van mijn PC in de router zoals erlinden al aangaf en toen was alles ineens in orde!
Internet werkt als een zonnetje via de TPlink router!

Heren, heel erg bedankt voor de tips. Superrrrr!!!

Groeten,

Michel
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TP-Link 1403ND koppelen met Cisco kabelmodem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TP-Link Archer C1200 router CaiWay/Delta Glasvezel modem : 4 02 dec 2018
Entone AB koppelen aan Loewe TV Hardware instellingen : 10 05 mrt 2018
TP Link 600VPN Hardware instellingen : 3 23 feb 2018
Problemen Cisco 8485DVB Hardware instellingen : 51 15 nov 2017
TP-Link AC1750 router problemen met internet acces maar na router reboot weer even ok Eigen netwerk : 9 16 okt 2017
Advertentie