obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In het onderdeel Glasvezel algemeen van CaiWay/Delta kun je eigenlijk alles posten. Zoals waar beschikbaar, wat zijn de ervaringen, welke techniek wordt gebruikt, welke abonnementen, welke diensten.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel online IJsselstein
zoef40
Ik ben sinds gisteravond inmiddels ook online met mijn 15/150 abbo, maar dat had nog wat voeten in aarde. Gisteravond rond 17:30 uur had ik ineens geen internet meer en geen telefoon. Modem gereboot, router gecontroleerd, was OK. Pingen naar caiway: Time outs, ofwel packetloss... Ik bellen naar de helpdesk met mijn mobiel. Die man melde toen doodleuk dat ze mijn kabelmodem al hadden uit gezet omdat ik mijn glasvezelpakket al ontvangen zou hebben, wat natuurlijk niet het geval was. Hij de track&trace nagekeken, bleek het pakket nog onderweg te zijn.
Half uur nadat ik had opgehangen werd dit afgeleverd. Aangesloten volgens de handleiding. Dit verliep allemaal perfect, en bleef goed tot 1,5 uur verder we ineens geen internet toegang meer hadden. Alles uit gezet en gereboot in de volgorde: modem>router>PC. Dit duurde een aantal minuten en sindsdien een werkende verbinding.

Downloadsnelheid in de praktijk bedraad: 20MB/s

DVD-5 in 3:15 min
MKV van 9 Gb in 7:30 min
Full Bluray van 41,5GB in 37 min


Verder is de latency van het netwerk een strakke en stabiele 2ms via de bedrade PC die achter de router zit. Iets waar ik bijna 2 jaar lang op de coax problemen mee heb gehad met total packetloss en spikes boven de 2000ms, iets waar je totaal niet mee online kon gaan. Kortom: ik ben tevreden met het netwerk zoals het er nu ligt. Waarom ik met WIFI een hogere up dan down haal moet ik nog nakijken. Ga eerst maar eens de laatste WIFI driver voor die netwerkkaart installeren, daarna eens de router opnieuw configgen. Tips zijn welkom.


Snelheid zonder router (bedraad):
316snelheid_zonder_router

Snelheid met router (bedraad):
2iacpzo

Snelheid WIFI:
ehgi1u
Gewijzigd door zoef40 op 02 juli 2013, 10:55
 
zoef40
DLINK DIR-855

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 02 juli 2013, 10:54:41:

Quote

robert038 schreef:

Begin eerst maar eens te vertellen wat voor router je hebt.
Zo is het een beetje moeilijk als je tips wil.Whistl


Laat maar: Ik heb het inmiddels opgelost met een update van de BIOS, daarna haal ik 90Mbit up en down op de 2.4Ghz Band op 4 meter vanaf de router. Mooi zat.
En als ik mijn router in de nabije toekomst zou willen vervangen dan ga ik voor de Draytek Vigor 2130n Wireless-N Gigabit IPv6 Router 2 VPN. http://www.routershop.nl/draytek-vigo.../pid=19325

@Moderator: Dit onderwerp mag op slot en/of worden verwijderd. Ik heb mijn input toegevoegd aan het onderwerp "Glasvezel IJsselstein".

Cheers.
Gewijzigd door zoef40 op 02 juli 2013, 12:16
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel online IJsselstein', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Advertentie