obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Belkin N+ als access point
Etienne_E
Deze week bezig geweest met het installeren van het Alles in 1 pakket.

Arris Touchstone TM722B
Belkin F5D8235-4 N+
W8 Laptop
Ipad 2

De Belkin heb ik ingesteld als AP (DHCP off). Heb ook een prima verbinding met via mijn laptop, telefoon werkt ook prima.
Alleen krijg de ipad of elk ander apparaat (smartphone) niet online.

Als ik ipconfig op mijn laptop bekijk zie ik dat mijn ip begint met 83.128.xx.xx (dat is toch een WAN ip?) Ik kan daarom ook niet meer in de setup page van de router. Alleen als ik mijn ip vastzet in de 192 range. Mijn kennis van netwerk setup stopt hier...Shock

Hopelijk is er iemand die me kan helpen, wat doe ik hier fout. Of is het beter om een echte router te kopen?
 
Caiway Webcare
Op het moment dat een Laptop het WAN IP krijg kan het volgende gaande zijn.

Het modem zit niet op de WAN port aangesloten van de router maar op een LAN port. Of de instellingen van de WAN port staan verkeerd in de router ingesteld.

In uw situatie dient de Router via de WAN port een IP adres te vragen aan onze DHCP server. De apparaten die via de LAN porten of via de Wifi zijn aangesloten/aangemeld krijgen dan een intern 192.168.x.x adres meet daarbij de router als Gateway die de toegang tot internet geeft.

Met vriendelijke groet,
Arjan

Caiway Webcare Team
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Etienne_E
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik had al zo'n vermoeden.

Jammer genoeg heeft de Belkin geen WAN port, alleen maar LAN. Dus het zou beter zijn een aparte router aan te schaffen?

Welke raadt u mij op dit moment aan?
 
Homework
Volgens de handleiding zit er toch echt een WAn-port op.
De aansluiting tussen de USB en de voeding
 
kareltjuh
Een snelle kijk aan de achterkant en je kunt al direct zien of je met een access point te maken heeft of met een router, Een access point heeft maar 1 aansluiting waarbij een router er minimaal 5 heeft zitten, (1x wan en 4x lan). Een Access point is ook wel genaamd een extender waarbij je het signaal dat je verstuurd via een router kan versterken of laten omzetten naar WiFi. maar deze kunnen niet zelf als router dienen.Wink
Handtekening
Blij met Cisco en Juniper
 
Etienne_E
Volgens het apparaat zit er echt geen WAN port op Wink Het is een modem/router met 4 LAN, 1 USB en 1 ADSL port.

Maar het probleem is opgelost, heb vanmorgen een Wisecom router gekocht en alles werkt nu prima!

Bedankt voor het meedenken!
 
Etienne_E
Haha, Wisecom klinkt wel leuker. Maar je hebt gelijk, een Sitecom. Cloud had ik al uitgezet, had al zoiets gelezen. Denk dat ik wel zal overstappen naar glas maar dat is hier toch nog niet klaar. Ik heb me nog niet verdiept in glas maar waarom is deze router niet zo geschikt?
 
Etienne_E
Als het zover is zal ik je aanbevelingen in overweging nemen, bedanktThumbs Up

Alles gaat nog goed, geen downtime en ik heb goed/uitstekend bereik tot aan het eind van de tuin van mijn betonnen blokkendoos Yeah
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Belkin N+ als access point', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Genexis en access points Eigen netwerk : 2 03 apr 2021
Een access point aan Genexis Titanium Live modem CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 6 26 apr 2015
Advertentie