obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
hulp nodig met Linksys WAG54G2
Skatha
Goedemorgen, ik hoop dat iemand me met het volgende vraagje/probleem helpen.

Ik ben sinds kort Caiway abbonee en wil meer computers aansluiten/draadloos internetten. Ik wilde hiervoor een modem gaan kopen, maar een kennis van me had nog een modem (Linksys WAG54G2) liggen wat ik mocht hebben, dus besloot ik die eerst te proberen. Ik heb tot nu toe altijd de mazzel gehad dat mijn internet verbindingen via modem met draadloze router ineen gingen, dus heb me niet echt in de werking van routers verdiept en weet er dan ook niet echt veel vanaf. Ik heb de router en de modem aangesloten zoals ik in de beschrijvingen kon nalezen. Ik kan via de computer dan ook inloggen op de router en de instellingen veranderen zou ik dat willen. Maar een internet verbinding komt helaas niet tot stand. Ik ga er van uit dat ik het een en ander moet veranderen in mijn router instellingen, maar ik heb echt geen flauw idee waar ik moet beginnen. Ik weet eerlijk gezegd zelfs niet eens of deze router wel geschikt is om met het Caiway Arris modem te gebruiken. Elke hulp is welkom, en kan je niet helpen, dan in ieder geval bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit te lezen.

Prettige dag verder! Smile
 
Skatha
Bedankt Robert, die pagina had ik al gevonden, maar dat vertelt me alleen hoe ik de router moet instellen met een adsl verbinding, en niet of en hoe ik hem met de kabel als router kan gebruiken. Smile
 
erlinden
Om met meerdere pc's gebruik te maken van Internet heb je een router nodig. Het modem bevat deze functionaliteit ook, maar dan verborgen achter een intern modem.

Als andere hardware geen optie is dan zou gezocht moeten worden in de richting van alternatieve software (bijvoorbeeld OpenWRT), maar gezien het niveau van de vraag zou ik dit afraden (niet persoonlijk bedoeld).

Alternatief is een router aanschaffen, elke router zou moeten volstaan.

Wat aanvullende informatie met betrekking tot bijvoorbeeld abonnementsvorm en welk type devices verbinding gaan maken is nodig om tot een goed advies te komen.
 
Skatha
Dank je voor je reactie erlinden, maar ik weet dat ik een router nodig heb, daar gaat mijn eerste vraag ook over. Ik had alleen abuis ingetypt dat het een linksys modem is, maar de WAG54G2 is behalve een modem ook een router.
 
Riggie
Ik heb zojuist hetzelfde modem/router aangesloten en hier werkt het gewoon, ik moest alleen bij de pc van mijn vrouw het modem eerst opnieuw aan en uit zetten daarna kon ze net als ik gewoon op internet gelijk even een speedtest gedaan en die zag er ook goed uit.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: april 04 2013 20:47:13:
Sorry, maar het werkt niet dit modem/router is niet te switchen naar enkel router, dus gooit tie al het andere er om de haverklap uit. Ik heb contact gehad met Linksys/Cisco, en daar werd me dit verteld.
Gewijzigd door Riggie op 04 april 2013, 20:47
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'hulp nodig met Linksys WAG54G2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Welke kabel nodig voor geluid? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 5 22 mei 2015
glasvezel en Zyxel router hulp nodig Storing : 10 24 jul 2014
Linksys EA6500 Eigen netwerk : 5 07 nov 2013
Straks geen Entone of Airties meer nodig voor IPTV? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 2 22 aug 2013
Instellingen Linksys E2000 CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 7 12 jun 2013
Advertentie