obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de firmware.
 Onderwerp afdrukken
Entone instabiel na firmware upgrade
Ludus Lullus
Na twee maanden gesukkel met de entone eindelijk de deus ex machina van Caiway: de firmware upgrade.

Ik weet niet hoe het met de rest is maar mijn televisiebeeld blijft sinds die upgrade om de paar minuten even hangen. Op advies van Webcare is er gisteren iemand geweest om de glasvezel door te meten. Deze zou perfect zijn. na het doormeten wilde de engineer even kijken of de tv het nu goed deed. meteen geconstateerd dat de entone nu volledig vastslaat als je van kanaal probeert te wisselen.
Helpdesk gebeld: we bellen u terug. Niks meer gehoord.
caiway gemaild om verlenging van het introtarief aan te vragen.
Webcare een pb gestuurd via het forum van caiway zelf. Geen reactie.

Entone nu uitgeschakeld. Ik kijk weer via coax.

Ik zie wel dat de medewerkers van caiway inclusief webcare doen wat ze kunnen maar ik als klant zit nu al bijna 3 maanden te kloten met een ontvanger die niet doet wat ie moet doen. Als ict-er weet ik dat je soms als bedrijf pech kunt hebben met een uitrol. Het enige wat je dan te doen staat is open communiceren en in contact blijven met je klanten. Daar ligt nog wel een verbeterpuntje.

Ondertussen heb ik echt geen idee meer wat er nu aan da hand is. Is de firmware upgrade niet goed gelukt? Is het modem door het meten kapot gegaan? Echt geen idee meer. UTP kabel uiteraard even ter test vervangen. Dat was t in ieder geval niet.
 
Murgen
Hoi Ludus! Gewoon een domme vraag: heb je het volgende al geprobeerd? Haal je glasmodem een half uur van de spanning af en start dan opnieuw op (eerst glasmodem) en daarna de Entone opnieuw aanzetten.

Sinds de update en een reboot van de Entone/glasmodem werkt het bij mij erg goed.

Daar wil ik aan toevoegen dat de FritzBox 7390 en Draytek 2850vn niet goed samengingen met glasvezel internet en de Linksys EA6500 idd probleemloos werkt.
 
Ludus Lullus
Ik zal m rond etenstijd eens een half uur uitzetten. Bedankt voor de tip. Fritzbox is een 7340 die doet alleen wireless, routing en dect telefonie. Werkt op zich probleemloos. Alleen de nummerherkenning werkt niet constant goed.
 
Murgen
Bij mij trok de FritzBox de WAN snelheid niet waarmee ik iedere de lease kwijtraakte, op zich had in internet maar de gateway stond op 0.0.0.0.
 
Ludus Lullus
Dat is inderdaad een euvel bij de oudere modellen. Wan was gelimiteerd op 100.
 
Ludus Lullus
Modem heeft 45 minuten uitgestaan. Entone de halve dag. Alles weer gestart en de entone bij de eerste kanalenwissel weer muurvast. Sowieso... vanavond weer de oude samsung H360 gebruikt.. toch te gek voor woorden dat de nieuwe IPTV decoder het qua bedieningsgemak en snelheid totaal moet afleggen... Tenminste als ie t al doet :-)
 
Adios
Heb je de Entone al een harde reset gegeven?
 
Ludus Lullus
De stroom is er een halve dag afgeweest. Is er een manier om de firmware er opnieuw op te zetten?
 
Ludus Lullus
Das mooi! Hoop dat t goed blijft gaan.
Vandaag overigens zelf Caiway maar weer gebeld. Ze gaan een nieuwe Entone opsturen.
Wordt vervolgd.
 
Adios
Wat een verbetering, ten opzichte van de coaxkabel he ? Shock
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Entone instabiel na firmware upgrade', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
instabiel glasvezel modem sinds medio Januari 2021 CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 4 06 mrt 2021
Welke tv,of Entone Digitale radio en televisie, tips & truuks : 5 26 dec 2019
Problemen met doorspoelen Entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 3 24 dec 2019
Entone 515 - ondertiteling Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 4 02 sep 2019
IR extender aansluiting op de Entone CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 9 23 jul 2019
Advertentie