obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Router halveert mijn snelheid!
Willem62
Ook ik heb grote problemen met de EA6500 .

Overal heb ik nieuwe cat 5e kabel in originele staat .

Zonder router haal ik met gemak 300/300.

Met de router er tussen gaat de snelheid bedraad omlaag naar 120/300, de download wordt dus gehalveerd .
Wifi snelheid is treurig laag 22/32 gemeten direct naast de router, verder gaat het bereik zeer snel omlaag op 5 mtr gehalveerd bereik en op 10 mtr bijna geen signaal meer.

Ik heb de modem pas 2 dagen gezien de problemen denk ik dat ik hem maar gauw terug breng en een andere router aanschaf.

Jammer want het modem en software zien er gelikt uit , maar voor € 169 mag je toch wel wat meer verwachten .
 
darkstalker
Vergeet ook niet dat zaken zoals QoS, URL Filters en Router Firewall de snelheden drastisch negatief beïnvloeden. Ik heb de N66U en haal met gemak de volle snelheid. Echter, zodra je de URL filter inschakelt, ook al is het met met 1 rule, zakt de snelheid van 318Mbit naar 180Mbit.
Dus probeer eens je firmware te upgraden naar de nieuwste versie (of kijk dat er misschien een alternatieve firmware zoals Tomato erop kan werken), reset naar Fabrieks Instellingen en schakel alle soort van beveiligingen, kinderslots, filters uit.
 
Adios
Moet ik hieruit opmaken dat je het merk Linksys hebt opgegeven, Optimizer?
 
Willem62
Nieuwste firmware staat er al op, vreemde is dat ik na de eerste aansluiting via de router bedraad wel de volledige snelheid haalde.
zonder iets te wijzigen is de download snelheid op alle pc's nu gehalveerd.

Net nog even de tips geprobeerd van darkstalker en terug naar fabrieks instellingen gegaan en via 192.16.1.1 opnieuw geïnstalleerd macadres gekloond alle beveiligingen uitgeschakeld,helaas het resultaat blijft 133/320.
Ik vermoed toch dat de problemen komen van de EA6500 en omdat ik hem pas 2 dagen heb zal ik het advies van Optimizer eens opvolgen en deRTt-AC66 gaan proberen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 26 mei 2013, 16:52:01:
Ik heb nu de Asus RT-AC66U geplaatst en de snelheid is 318/323, ook het wifi bereik is veel beter.
ik Heb nu Wifi ontvangst in elk hoek van het het huis.

Probleem zit dus in de EA6500 router.

Eerste indruk van de Asus router is prima.
Gewijzigd door Willem62 op 26 mei 2013, 16:52
 
Highway
Als je meer reviews hebt dan kunnen we daar een apart onderdeel voor inrichten.
Het zou een welkome aanvulling zijn op de site.
Handtekening
Wink
 
Adios
Hoe kan ik testen of ik een verkeerde badge heb van de EA6500 ?

In Krimpen hebben we tenslotte maar maximaal 50 mbs! En dat haal ik wel!

Is Linksys coulant met omruilen? Weten ze ervan ?
 
Highway
@OPTIMIZER.CO in een apart forum onderdeel kan ik het zo maken dat je als enigste er in kan posten.

Ook is het mogelijk dit als artikel in te zenden. http://caiway.gebruikers.eu/submit.ph...hp?stype=a
Handtekening
Wink
 
timothyvandijk
wat voor wifi kaart zit er in de laptop welke snelheid haalt hij met de router
 
snellesol
Ik heb sinds vorige week een abonnement alles in 1 Glas van 150/150 mb.
Nu heb ik de aangeboden router X4 N300 van sitecom via de caiway gekocht.
Via de kabel heb ik niks te klagen up en down van ruim 170 mb. Op mijn laptop daarentegen die dus draadloos is varieert de snelheid tussen 54 en 72 mb. Kan ik deze router nog anders instellen of kan ik beter een andere router aanschaffen en wat zou je dan adviseren.
 
Adios
Ik heb zelf een veel duurdere router, maar ook daar haal ik draadloos nooit de snelheid van bedraad.

Ik vind persoonlijk 52 mb al; erg netjes voor draadloos
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router halveert mijn snelheid!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen met website, router port 443 Hardware instellingen : 4 11 feb 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Router Eigen netwerk : 2 11 feb 2023
Wifi snelheid te laag Eigen netwerk : 5 17 jul 2022
IK wil een wijziging doorvoeren in mijn abbo Klacht over CaiWay/Delta : 1 26 jan 2021
Advertentie