obey-robots.txt
11 December 2016, 01:16
Navigatie
Ledenenquête
Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet.

Hey CaiWay update de TV app en rap wat!
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Hey CaiWay update de TV app en rap wat! 83% [24 stemmen]
83% [24 stemmen]

Lollipop? Koop lekker een IOS gsm.
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Lollipop? Koop lekker een IOS gsm. 17% [5 stemmen]
17% [5 stemmen]

Stemmen: 29
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 jul 2015

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
CaiWay Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken

Storing bepaalde kanalen smartcard

nolensvolens
Ik heb sinds langere tijd een probleem met een aantal TV-kanalen, dat onder een bepaald abonnement van CAIWAY (Taste en Delight) valt. Bij gebruik van twee aangesloten DCB-H360R HD-tuners doen zich de volgende verschijnselen voor op het scherm:

Geen signaal melding
Foutmelding
Volledig wegvallen van beeld
Blokkeren van het beeld
Artefacten/blokken in het beeld
Even geduld a.u.b.

Bij een TV met DVB-C+ is de eerste melding anders:Vervormd signaal. Verder dezelfde verschijnselen; soms gaat het goed (30% van de tijd), meestal gaat het fout (70% van de tijd).
Als het beeld wegvalt zie ik dat de signaalsterkte van 81 naar 0 terugvalt. Soms zie ik dan ook een wijziging van BER [E-6]: 000000 naar 000001 of 000002. De andere SD-kanalen en HD-kanalen leveren geen problemen op.

Typisch is dat de storingen zich alleen op steeds dezelfde kanalen voordoen:
77 Omrop Fryslan
78 TV Oost
79 TV Noord
80 TV Drenthe
82 L1
83 Omroep Zeeland
101 101TV
102 Humor TV

Het eerste dat ik gedaan heb is er alles tussen uit halen door de HD-tuner direct met het aansluitpunt in de meterkast te verbinden. Maar dat maakte geen verschil. Het enige dat ik mij kan indenken is dat het inkomende signaal m.b.t. die specifieke kanalen al gestoord is. Ergens in het aanlevering-traject gaat het dus fout. Nu is het dus van belang te weten waar e.e.a. nog meer optreedt, om zo te kunnen lokaliseren waar het probleem ontstaat, want het lijkt me sterk dat dit probleem bij alle CAIWAY gebruikers optreedt. Mijn oproep is deze storing (waarschijnlijk ziet u hem alleen als u op hetzelfde programma-pakket geabonneerd bent) aan CAIWAY te melden, zodat ze er wat mee kunnen.

Dr-Pepper
Als je direct vanaf je AOP nog een storing heb kan je hem toch gewoon als storing melden bij Caiway?

Dan zijn ze verplicht een monteur te sturen die het probleem gaat oplossen, de info of er meer gebruikers last van hebben kan handig zijn voor je eigen gegevens maar zal niet zo snel worden meegenomen in de storingsmelding behalve echt centrale problemen als zijnde dat de hele buurt geen signaal heeft (digitaal of analoog)

Dus. Gewoon even bellen, zeggen dat je je decoder direct heb aangesloten en het niet werkt. Krijg je vanzelf een storignsmelding en binnen korte tijd een oplossing.

magicwizz
Dr-Pepper schreef:
Als je direct vanaf je AOP nog een storing heb kan je hem toch gewoon als storing melden bij Caiway?

Dan zijn ze verplicht een monteur te sturen die het probleem gaat oplossen, de info of er meer gebruikers last van hebben kan handig zijn voor je eigen gegevens maar zal niet zo snel worden meegenomen in de storingsmelding behalve echt centrale problemen als zijnde dat de hele buurt geen signaal heeft (digitaal of analoog)

Dus. Gewoon even bellen, zeggen dat je je decoder direct heb aangesloten en het niet werkt. Krijg je vanzelf een storignsmelding en binnen korte tijd een oplossing.

Ze zullen hoogstens nog aan je vragen of je de zenders nog een keer wilt binnenhalen en of je hoofdpunt bereikbaar is voor de monteur Wink

nolensvolens
nolensvolens schreef:
Typisch is dat de storingen zich alleen op steeds dezelfde kanalen voordoen:
77 Omrop Fryslan
78 TV Oost
79 TV Noord
80 TV Drenthe
82 L1
83 Omroep Zeeland
101 101TV
102 Humor TV

Ik heb nog even gezocht in de Zenderindeling van CAIWAY:
http://www.digita...caiw.shtml
en moet constateren dat de betreffende kanalen allen in dezelfde Transportstream met ID 129 liggen; dat is dus niet toevallig meer. Nu weet ik wel wat een transportstream is, maar ik weet er te weinig van om daar conclusies uit te kunnen trekken. Ligt het probleem bij de aanlevering van de transportstream of wordt het probleem later veroorzaakt? Ik weet het niet, maar het antwoord op die vraag zou een begin van de oplossing kunnen zijn.
Gewijzigd door nolensvolens op 03 maart 2010, 00:36

nolensvolens
Dr-Pepper schreef:

Naast de melding op dit forum heb ik de storing per Email aan CAIWAY doorgegeven.

Dr-Pepper
nolensvolens schreef:
\
Naast de melding op dit forum heb ik de storing per Email aan CAIWAY doorgegeven.

Ik denk niet dat ze op basis van een E-mail een monteur gaan plannen, waarschijnlijk moet je weer gaan terugmailen met het een en ander om alsnog te bellen voor een monteursplanning.. Mijn advies, verspil geen moeite, gewoon een keertje bellen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing bepaalde kanalen smartcard', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing sbs6, net 5 en Veronica Digitale radio of televisie storing 6 04 december 2016, 16:50
Storing Bluetooth op wifi Algemeen 2 11 november 2016, 18:11
Storing coax, Krimpen aan den IJssel Digitale radio of televisie storing 3 29 augustus 2016, 10:07
Storing op de coax Digitale radio of televisie storing 12 18 juni 2016, 00:05
geen andere kanalen bekijken Storing 7 10 juni 2016, 00:08
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Jaco Hage01:49:30
| Highway01:58:44
| Piedrodim02:24:08
| 2fast4u04:04:08
| arievree04:28:58
| erickiel04:53:13
| vossoft05:28:01
| GianiV07:48:46
| Bordewolf09:19:49
| flipje17:10:46
Advertentie
www.optimizer.co.nl
Caiway Partner & preferred netwerk installateur.
Tel Nr. 0174-768333
Laatste Artikelen
| Eigen Email adressen...
| Dikke pluim
| Doek valt definitief...
| Goedkope oplossing v...
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 oktober 2016, 21:18
Caiway storing op storing met de email en nu ook ligt caiway.nl eruit.

18 oktober 2016, 12:42
Langdurige kwestie deze mailstoring...

14 oktober 2016, 22:57
Mail zou het weer doen? Ik zie nog nix ... Shock

14 oktober 2016, 17:22
Is de mailserver van "kabelfoon.nl" in storing? Cry

31 augustus 2016, 21:47
Antenneversterker voor caiway kabel met glasvezel voeding kapot ook bij caiway te krijgen.